cultuurbarbaren

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#31 Bericht door Mart » woensdag 28 maart 2007, 13:10

Mystic schreef:In Thailand is aanpassen meestal niet zo moeilijk, het is er heerlijk!
Maar de meeste toeristen passen zich niet aan, gewoon omdat ze van mening zijn dat het een toeristenland is, zoals Spanje en Italie.

Als men de ontwikkeling van de laatse 15 jaar kent, zou men zich wat makkelijker aanpassen.

Mogelijk over 15 jaar kan men Thailand vergelijken met het Spanje van vandaag, waar het 40 jaar geleden ook niet zo zo was.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#32 Bericht door marceziani » woensdag 28 maart 2007, 13:26

Laten we hopen dat de Thai hun eigen cultuur hoog in het vaandel hebben staan en dat ze zich niet teveel laten beïnvloeden door negatieve gevolgen van het massatoerisme, zei ik wellicht tegen beter weten in. :wink: :) Van de andere kant zeg ik altijd maar: je oogst wat je zaait. Behandel anderen met respect en je krijgt respect terug. Dat geldt in Nederland, in Spanje, in Thailand, egenlijk overal ter wereld. Dus uiteindelijk komt het allemaal goed. :wink: :D
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#33 Bericht door Nimnuan » woensdag 28 maart 2007, 15:31

Manuel schreef:
khonkaen schreef:....mar het is geen glimlach, het is een grijns waarbij hij zijn tanden laat zien ..
Gelukkig ken ik veel Thai die een mooie open lach hebben die absoluut geen grijns is... Komt voor, maar meer een lach dan een grijns...
Dat is mijn ervaring ook. Volgens mij voor een groot deel hoe je jezelf opstelt.
Maar "de thai" zijn soms wel moeilijker te pijlen :)
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#34 Bericht door Mart » woensdag 28 maart 2007, 17:54

Nimnuan schreef:
Manuel schreef:
khonkaen schreef:....mar het is geen glimlach, het is een grijns waarbij hij zijn tanden laat zien ..
Gelukkig ken ik veel Thai die een mooie open lach hebben die absoluut geen grijns is... Komt voor, maar meer een lach dan een grijns...
Dat is mijn ervaring ook. Volgens mij voor een groot deel hoe je jezelf opstelt.
Maar "de thai" zijn soms wel moeilijker te pijlen :)
Het duurt jaren voor dat je begrijpt dat een Aziaat een Aziaat is. En ze zijn soms nooit voor 100% te pijlen, maar dat is beslist niet belangrijk.
Dus gewoon leren te grijnzen en je tanden laten zien, maar zorg er wel voor dat ze schoon zijn. :wink: :wink: :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#35 Bericht door Nimnuan » woensdag 28 maart 2007, 20:20

Mart schreef:Het duurt jaren voor dat je begrijpt dat een Aziaat een Aziaat is.
Dat gedeelte begrijp ik nog net wel :lol: :lol:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

#36 Bericht door Jack » donderdag 29 maart 2007, 21:35

Ik kom al 16 jaar regelmatig in Thailand, de laatste jaren 2 keer per jaar enkele weken. We zijn van plan over een jaar of 5 a 6 als ik 50 ben en mijn schaapjes op het droge heb daar voor altijd te blijven, maar mijn vrouw moet me nog seeds wel eens aan mijn jasje trekken en me instrueren me rustig te houden. En ik sta echt niet als een heethoofd te boek. Begrijp me goed: de voordelen zijn veel groter dan de nadelen en per saldo zijn de Thai prachtlui maar soms zou je ze wat.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#37 Bericht door jumbo » vrijdag 30 maart 2007, 02:20

Jack schreef:Ik kom al 16 jaar regelmatig in Thailand, de laatste jaren 2 keer per jaar enkele weken. We zijn van plan over een jaar of 5 a 6 als ik 50 ben en mijn schaapjes op het droge heb daar voor altijd te blijven, maar mijn vrouw moet me nog seeds wel eens aan mijn jasje trekken en me instrueren me rustig te houden. En ik sta echt niet als een heethoofd te boek. Begrijp me goed: de voordelen zijn veel groter dan de nadelen en per saldo zijn de Thai prachtlui maar soms zou je ze wat.
Check Jack, helemaal met je eens

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”