inschrijven amphur

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

inschrijven amphur

#1 Bericht door serpay » zaterdag 10 maart 2007, 14:36

hier in phan hebben nog al wat falang problemen met het inschrijven bij de gemeente.
van kom over 2 maanden eens terug of nee kan nu niet persoon die er over gaat ligt in het ziekenhuis.
of ok wel getrouwd maar niet in phan maar in holland.
kortom wie weet precies welke regels de falang en de gemeente moet voldoen?
wat zijn de voorwaarden?
wat kunnen problemen zijn
hoe kun je het oplossen.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: inschrijven amphur

#2 Bericht door jumbo » zondag 11 maart 2007, 01:26

serpay schreef:hier in phan hebben nog al wat falang problemen met het inschrijven bij de gemeente.
van kom over 2 maanden eens terug of nee kan nu niet persoon die er over gaat ligt in het ziekenhuis.
of ok wel getrouwd maar niet in phan maar in holland.
kortom wie weet precies welke regels de falang en de gemeente moet voldoen?
wat zijn de voorwaarden?
wat kunnen problemen zijn
hoe kun je het oplossen.
Indien je mede huiseigenaar bent kan het in een geel tabien baan boek
als je huurt moet de eigenaar het melden, zoniet dan moet je dat zelf doen bij immigration
Je ben verplicht ingeschreven te staan en daar wordt normaliter ook om gevraagd bij immigration

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gast

#3 Bericht door Gast » zondag 11 maart 2007, 02:18

inderdaad, net wat Servie schreef... ik sta dus niet ingeschreven bij de amphur, maar sta ingeschreven bij immigratie...
ze hebben mij daar ook nooit gevraagd om een inschrijving bij de amphur te tonen..., net zomin als een gezondheidsverklaring..
nou zijn ze wel soepel in Udon... ik hoef zelfs niet mee te komen om mijn 90 dagen te verlengen , als ik het formulier maar invul en onderteken...
dit omdat ik nogal slecht ter been ben ..., mijn vrouw kan het formulier dan gaan brengen...



willem

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » zondag 11 maart 2007, 02:26

deze gast was ik (uitgelogd)


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#5 Bericht door serpay » zondag 11 maart 2007, 09:12

jumbo, willem bedankt voor de info ga er voor zorgen dat alles bij emigratie komt.
de amphur krijgt dan wel weer een volgend bezoek.
Alfisti rebeli

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

inschrijven bij ampor

#6 Bericht door Khon Neua » woensdag 09 mei 2007, 17:25

Zoals jumbo al melden moe je eerst een geel tabiaan baan boekje regelen waarin jij de buitenlander dat vermeld kan worden. Sommige ampors of ampor medewerkers willen niet echt meewerken ik had ook problemen met de registeren van mijn huwelijk in bangkok maar naar wat aandringen en vooral vriendelijk blijven werd er toch meegewerkt in eerste instantie moest er een tolk en 2 getuigen geregeld worden door ons maar toen een getuigen die ook kon vertalen was gearriveerd kon het daarmee toch door de beugel. misschien dat een flesje whisky in jouw geval wonderen doet.
Ik ga mij zodra mijn huis gebouwd kan gaan worden waarschijnlijk volgend jaar ook proberen in te schrijven hier in chiang rai verwacht dat het wel zal lukken . Naar mijn ervaring gaat hier alles een stuk makelijker dan in bangkok waar ik voorheen woonde. BV een Thais rijbewijs werd in bangkok heel moeilijk gemaakt en was hier in Chaing Rai zo geregeld. Zo zie je maar de regels worden overal ander toegepast hier in Thailand.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#7 Bericht door Edje » woensdag 09 mei 2007, 18:12

Als je in de huisregistratie opgenomen wilt worden moet je zoiezie een single entree "O" jaarvisum hebben. Voor dat je dat hebt ben je wel een jaartje verder.
Groetjes; Edje

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » woensdag 09 mei 2007, 18:53

Edje schreef:Als je in de huisregistratie opgenomen wilt worden moet je zoiezie een single entree "O" jaarvisum hebben. Voor dat je dat hebt ben je wel een jaartje verder.
Een jaar verder? Waarom?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#9 Bericht door Edje » donderdag 10 mei 2007, 17:43

Zover als mij bekend krijg je eerst een multiple "o" visum waar je dus elke 3 mnd even moet runnen. In dat eerstje jaar ga je voor een verblijfsvergunning voor één jaar waarna je je alleen maart hoeft te melden bij immigratie, dus geen run meer. Dat is wat ik bedoel.
Heb ik het fout? dan gaarne de juiste handelswijze. bvd
Groetjes; Edje

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » donderdag 10 mei 2007, 21:22

Non-Immigrant O kan, indien je voldoet aan de juiste voorwaarden, zo snel als wenselijk verlengd worden met een 'extension of stay' op de basis van bijv. pensioen etc.
Je hoeft zeker niet eerst en jaar over de grens te wippen....,..

En, uit je vorige quote leek je te bedoelen dat het en jaar duurt voordat je een non O hebt.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#11 Bericht door Manuel » donderdag 10 mei 2007, 21:24

en in toevoeging... Ik neem aan dat je 'extension of stay' bedoeld, niet verblijfvergunning.
Er is niet echt een vergelijkend begrip wat dit Nederlands woord binnen de Thaise wetgeving vertaald zonder verwarring op te roepen.

Maureen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 24 juni 2007, 14:16

#12 Bericht door Maureen » zondag 24 juni 2007, 14:42

Mmm, wij hebben een blauw tambien baan boekje en ik sta daar niet in. Kun je dus een geel tambien boekje naast de blauwe aanvragen? Of i.p.v.?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#13 Bericht door dutch » zondag 24 juni 2007, 16:02

En daar kom je ook nooit in :D
Gele tabien baan wordt wel uitgereikt,maar dat is niet zo maar even langs gaan om op te halen.

Paspoort met jaarvisum
copie huwlijksakte
2 getuigen
Liefst deel uitmakend van de amphur gemeenschap gedurende enige tijd(enkele jaren maar afhankelijk van de goedwillendheid van de ambtenaar!)
Een welwillende amphur ambtenaar en veel geduld en diverse interviews en veel papierwerk.
Maar het is te doen (ik heb zelf een gele tabien baan)
Er is geloof ik al een post omtrent deze gele tabien baan op dit forum!?

Videomaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 25 augustus 2006, 00:45
Locatie: Khon Kaen

tabiaan baan

#14 Bericht door Videomaster » donderdag 20 september 2007, 00:38

Zo te lezen, zijn er verschillende opvattingen over het verkrijgen van gele tabiaan baan. Ook zal het beslist van Amphur tot Amphur afhangen hoe je werk dient te gaan.

Mijn recentelijke ervaring is:

Eerst met een vriendelijke glimlach navraag doen op jouw Amphur.

Gevraagde dokumenten:
Huwelijksakte, gelegaliseerde vertaling van je paspoort, gelegaliseerde vertaling van bewijs van woonst door Ambassade, bewijs van inschrijving op immigratie, verklaring van plaatselijk politiekantoor dat je ok bent.... (soort van goed gedrag en zeden).

Met deze dokumenten in de hand en weer een even grote glimlach naar de loketbediende, werd me nadat men nog een tiental dokumenten opstelde, de gele tabiaan baan overhandigd op een uurtje tijd.

Getuigen? niet achter gevraagd....
Visum 1 jaar single entry? Ik had een multiple....
Intervieuws? Ik spreek niet voldoende Thai, en de loketbediende geen engels....

Nu, ten laatste werd me nog medegedeeld (door Amphur) dat je vanaf het ogenblik je een gele tabiaan hebt, je maar eens per jaar zou moeten aanmelden op immigratie?..... dat moet ik echter zelf van immigratie eens te horen krijgen bij mijn volgende bezoek.
Greets Videomaster

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#15 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 20 september 2007, 02:36

Bij mij ging het een stuk makkelijker.

Ik heb een 1 jaar Multiply O op basis van huwelijk.
Eerst naar immigratie een formulier ingevult, deed mijn vrouw.
Toen kreeg ik een klein strookje met daarop een stempel. Ik was nu ingeschreven daar.
Met dit strookje naar de amphur een copie pasport en Thaise huwelijks akte. papieren werden ingevult en getekend. Volgende ochtend interview door burgemeester en stelde vragen aan mijn vrouw, toen 1 vraag aan mij in perfect engels waarom ik in Thailand wou worden ingeschreven. Toen werd mijn handgeschut, gefeliciteerd U bent nu resident in Thailand en de gele tabien baan kon ik de volgende dag ophalen.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”