Nationaal park 400 Tbath

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

#16 Bericht door ericsson » maandag 05 maart 2007, 10:15

Jim schreef:dat is toch appels met peren vergelijken.

een spanjaard die niet met de tour mee gaat betaald minder dan een toerist die wel met de tour mee gaat.. ja, logisch :D

iets meer betalen (2x zoveel oid) is ook geen probleem. 20x zoveel betalen wel.
dat is afpersing.

japanners, die doorgaans eeb stuk meer geld hebben dan de gemiddelde farang' betalen trouwens ook geen 400 baht.
onderscheid maken wegens kleur of afkomst is in mijn ogen gewoon niet ok.. sorry :)

volledig akkoord! ik moet wel zeggen dat wegblijven niet echt een optie is aangezien ik wel iets van Thailand wil zien als ik daar ben, ik ben totaal niet tegen iets meer betalen, ik gun iedereen iets maar zoals je zei Jim het is afpersing en dat is fout!
chok dee

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#17 Bericht door JohanS » maandag 05 maart 2007, 10:41

ericsson schreef:
Jim schreef:dat is toch appels met peren vergelijken.

een spanjaard die niet met de tour mee gaat betaald minder dan een toerist die wel met de tour mee gaat.. ja, logisch :D

iets meer betalen (2x zoveel oid) is ook geen probleem. 20x zoveel betalen wel.
dat is afpersing.

japanners, die doorgaans eeb stuk meer geld hebben dan de gemiddelde farang' betalen trouwens ook geen 400 baht.
onderscheid maken wegens kleur of afkomst is in mijn ogen gewoon niet ok.. sorry :)
Ik volg jullie wel hoor, 20 x meer betalen en inkom van 400 THB heb ik nog nooit moeten betalen.
Waar was dit?

Het feit dat Japanners dan weer wel de lage prijs betalen is nieuw voor mij en daar kan ik ook niet mee akkord gaan, het was mij nog niet opgevallen.

Om de discussie wat open te trekken wil ik dit nog toevoegen.
Ik vind eigenlijk dat de musea en dergelijke in Belgie voor alle belgen zouden gratis moeten zijn zodat meer Belgen wat meer zouden leren van onze eigen geschiedenis.
Dit is op dit ogenblik een zeer zwak punt bij ons.

Daarom dat ik niet zo een probleem heb de prijzen in Thailand.



volledig akkoord! ik moet wel zeggen dat wegblijven niet echt een optie is aangezien ik wel iets van Thailand wil zien als ik daar ben, ik ben totaal niet tegen iets meer betalen, ik gun iedereen iets maar zoals je zei Jim het is afpersing en dat is fout!

bertnarak
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 16 april 2006, 00:11
Locatie: oost vlaanderen

400 bath

#18 Bericht door bertnarak » dinsdag 07 augustus 2007, 15:28

sinds dit jaar moet je ook op koh samet 400 bath betalen.
Met de ferry en ook met de speedboot.
Dan kom je op andere plaatsen op het eiland toe. Maar de walkie talkie doet zijn werk.
Blijft voor mij toch discriminatie. In belgie en nederland heet dit discriminatie.
Dit zou door de overheid direct worden gecorrigeerd.

Bert

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#19 Bericht door khonkaen » woensdag 08 augustus 2007, 02:23

ja Bert,

in thailand heet dit ook discriminatie, maar dat is hier de nationale hobby

meiden met een blanke huid worden mooi gevonden en krijgen de beste baantjes... vooral negers (nikko) worden sterk gediscrimineerd , omdat zij zwart zijn , zullen ze ook wel een zwart hart hebben , is de redenatie

maar die verschillen in entreeprijzen vinden wij wel amusant...
waarom moet ik meer betalen ?? omdat je rijk bent... niet waar, de mrs is veel rijker dan ik , zij bezit 3 huizen en veel geld op de bank , ik heb alleen maar een groot hart... maar zij is thaise .... waar blijf je dan met je redenatie dat ik meer zou moeten betalen , omdat ik rijk ben ???
als we allemaal horentorendol zijn, gaan we of naar binnen of een deurtje verder...


willem
niets is perfect en niets is blijvend

javier
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 49
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2007, 10:35
Locatie: bangkok

#20 Bericht door javier » dinsdag 28 augustus 2007, 04:55

Op Koh Samet wapper ik altijd met m'n belastingkaartje. Ik betaal dan 20 Baht, net als de Thai. Op Kao Yai betaalde ik helemaal niks, werd ik doorgewuifd. Ik heb begrepen dat de redenatie achter het dual pricing is dat falang geen belasting betalen, los van VAT, en daarom hogere entreegelden betalen. Dus wanneer je een papierytje kunt tonen waaruit blijkt dat je belasting betaald hier in Thailand kom je voor een Thais tarief binnen.
people who make no mistakes, make nothing

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#21 Bericht door Jim » dinsdag 28 augustus 2007, 09:25

Dus wanneer je een papierytje kunt tonen waaruit blijkt dat je belasting betaald hier in Thailand kom je voor een Thais tarief binnen.
mijn vrouw betaalt belasting en als haar man zou ik dan voor 20 baht naar binnen moeten kunnen.

belasting is sowieso al een lachertje.
m'n schoonzus betaalt iets van 30 baht per maand op een salaris van rond de 7.000 baht.
ik betaal dan voor 1 entree een compleet jaar belasting.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#22 Bericht door carpediem » dinsdag 28 augustus 2007, 09:38

Het is ook nog altijd te proberen met je Thais rijbewijs. Mij lukt dat zo af en toe. Vooral het nationaal park in mijn eigen gemeente is het geen probleem.
Het blijft een beetje willekeurig.
Ik vind wel dat voor bewoners van Thailand een uitzondering gemaakt moet worden.
Maar aan klagen alleen hebben we niks. Verspilde energie. :(
Zou wel eens in gesprek willen met het hoofdkantoor om van hun eens te bespreken of er geen mogelijkheden zij. Denk trouwens dat dat ook verspilde energie is.
Met je Thaise rijbewijs of andere belangrijk lijkende papieren of pasjes heb je kans om de extra belasting niet hoeven te betalen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#23 Bericht door Jim » dinsdag 28 augustus 2007, 10:06

carpediem schreef: Ik vind wel dat voor bewoners van Thailand een uitzondering gemaakt moet worden.
ik denk ook niet het de meeste mensen het vervelend vinden dat de thai zo weinig betalen maar meer dat de farang zo buitensporig veel moeten betalen.

als je 3 dagen gaat trekken en je moet 400 baht entree betalen dan is het nog wel ok.
maar als je 2 a 3 uurtjes naar tat ton gaat en je bent 400 baht kwijt.. tja, da's gewoon veel te duur.
en dan heb je nog van die nep watervalletjes zoals op koh samui waar ze het water gewoon weer omhoog pompen en niet eens de moeite nemen om de leidingen te verbergen :)

je kan voor 800 baht all-in naar dreamworld en daar is toch een stuk meer te beleven ;)
Maar aan klagen alleen hebben we niks. Verspilde energie. :(
dat is waar maar we blijven hollanders he? ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#24 Bericht door carpediem » dinsdag 28 augustus 2007, 12:48

tat ton
Ziet er wel goed uit.
Kom nog wel eens in chayapum.
Zal eens kijken of ik er met m'n thai rijbewijs voor 40 bath in kom.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

museum Ubon

#25 Bericht door JohanS » dinsdag 28 augustus 2007, 13:52

Wij wilde tijdens het Candle Festival ook even het museum van Ubon bezoeken. Buiten stond een plaatje met de prijzen.
Volwassenen 50 THb, kinderen gratis.
Wij binnen en ticketjes gekocht. Voor mij betaalde we inderdaad 50 THB maar voor de Thaise familie was het veel minder ik dacht 10 of 15 THB.
Bij navraag aan mijn vrouw zij ze dat Thaise mensen korting kregen.
Persoonlijk denk ik dat dit een zeer correcte manier van werken is vermits ook buiten duidelijk de prijs stond van 50 THB.

javier
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 49
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2007, 10:35
Locatie: bangkok

#26 Bericht door javier » woensdag 29 augustus 2007, 02:31

Jim schreef:
Dus wanneer je een papierytje kunt tonen waaruit blijkt dat je belasting betaald hier in Thailand kom je voor een Thais tarief binnen.
mijn vrouw betaalt belasting en als haar man zou ik dan voor 20 baht naar binnen moeten kunnen.

belasting is sowieso al een lachertje.
m'n schoonzus betaalt iets van 30 baht per maand op een salaris van rond de 7.000 baht.
ik betaal dan voor 1 entree een compleet jaar belasting.
Ik betaal elk jaar in maart tussen de 25000 en 30.000 B. Je ziet mij dan echt niet lachen, maar vergeleken bij NL is het peanuts.
people who make no mistakes, make nothing

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”