Welke bezienswaardigheden zijn goed te doen met kinderen?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

#16 Bericht door Inge » donderdag 15 maart 2007, 10:21

Aanraders voor Bangkok ( wij hebben zelf geen kinderen maar die vinden het vast wel leuk:

In het Siam Paragon winkelcentrum zit een prachtig zeeaquarium in de kelder. Je gaat dan ook nog met een bootje. Je krijgt onderweg door het aquarium een ijsje. popcorn en een cadeautje ( als je het uitgebreide arrangement neemt , incl gratis kaartje imax filmtheather) Het Aquarium is echt de moeite waard, bovendien heerlijk koel door de airco.

Met de expresboot mee, die kleine kan dan lekker rondlopen en hoeft niet te blijven zitten. Kost zeer weinig, dacht 6 bath per halte ofzo.

Bij Suam Night Bazar, staat een groot reuzenrad. Leuke markt , en er zit ook een restaurant van een bekende poppenspeler. Volgens mij geven ze ook nog voorstellingen maar weet het niet zeker ( google even op Puppet Theater Bangkok ofzo)

De dierentuin schijnt heel erg leuk te zijn met mooi park erbij.

Lumpini park, gewoon vroeg s´morgens naartoe gaan, kinderen kunnen lekker spelen en je hebt zelf heel veel te zien(in weekend altijd druk, door de week zou ik wel voor 9.00 uur s´morgens er zijn.)Iedereen doet dan z´nm dagelijkse yoga, dans lessen enzo.


Verder veel succes met uitzoeken en veel plezier!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#17 Bericht door jumbo » vrijdag 16 maart 2007, 02:46

Inge schreef: Bij Suam Night Bazar, staat een groot reuzenrad. Leuke markt , en er zit ook een restaurant van een bekende poppenspeler. Volgens mij geven ze ook nog voorstellingen maar weet het niet zeker ( google even op Puppet Theater Bangkok ofzo)
Prima tips allemaal, maar persoonlijk zou ik mijn kinderen en mijzelf niet in een dergelijk apparaat in Thailand begeven......de veiligheidsvoorschriften zijn hier duidelijk anders dan in NL......Mrs. J gaat uiteraard overal in en met mijn toestemming :P


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Bokootje

#18 Bericht door Bokootje » zaterdag 17 maart 2007, 00:10

Wat een leuke tips er allemaal bij!
Inmiddels hebben we een boek gekocht over Thailand. Moet er nog steeds in gaan lezen welke dingen onze voorkeur hebben.

De zus van mijn vriendin woont in Bangkok en ik heb nu haar MSN adres. Zo kan ik haar ook het hemd van het lijf vragen. Ze zal me ongetwijfeld ook nog leuke tips geven, maar goed... smaken verschillen dus alle tips blijven welkom. Wel heb ik door dit contact een aanbod gekregen voor de kids. Als we willen, mogen we onze kinderen een poosje bij hen achter laten. We kunnen dus evt. een paar uurtjes zonder kids erop uit.

We zullen zien hoe het loopt!

Reuzenrad dus maar niet...??!

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#19 Bericht door fredlk » zaterdag 17 maart 2007, 01:55

Reuzenrad dus maar niet...??!
Ik ben erin geweest. Ziet wel erg stevig uit en in tegenstelling tot Nederland, zijn de gondels helemaal dicht en beveiligd. Kijkend naar de constructie, vind ik het prima in orde en ik weet bijna zeker dat dit aan de keuringseisen moet voldoen voordat het gebruikt mag worden.

Maar, ik vond het vrij duur (voor Thailand) voor een vrij korte rit. Het uitzicht is mooier vanaf Baiyoke of een ander hoog-gelegen restaurant.

Groetjes,

Fred.
"What we think, we become."

Bokootje

Wel een beetje off topic

#20 Bericht door Bokootje » donderdag 05 april 2007, 07:59

Nog maar 6 weken tot vertrek! We hebben er hartstikke veel zin in.
Ik vraag me nog een paar dingen af die wel off topic zijn, maar ja... het is wel 'mijn' topic.

Ik had al begrepen dat we de muggenspulletjes veel beter in Thailand kunnen kopen, omdat deze a) beter zijn en b) goedkoper.
Maar zijn er nog meer aanraders. Bijvoorbeeld de zonnebrand. Hier of daar? Voornamelijk voor kinderen dan, vanwege de superhoge factor.

En, hoe zit het eigenlijk met andere ongedierte? Hoe groot is de kans dat we een slang tegenkomen bijvoorbeeld? Gewoon bij het zwembad?
En zijn er nog andere gevaarlijke dieren waar ik op moet letten.
Ik kan er niet zo heel veel over vinden.

Kan ik makkelijk aan luiers komen op Koh Chang?
Wie weet hoe de kinderbedjes eruit zien? Soortgelijk als in Nederland?
In Bali hadden wij namelijk een bedje op poten van 1 meter hoog terwijl het bedje zelf maar 40 cm was. Een kindje kan daar dus lelijk uitvallen.

Er had hier een gast geschreven die 3 maanden naar Thailand was geweest met kleine kinderen. Ik heb haar/hem gemaild, maar helaas geen respons. Gast, mocht je dit lezen, wil je dan contact met mij opnemen?

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#21 Bericht door Mystic » donderdag 05 april 2007, 08:48

Zonnbrand van de bekende merken met factor 30 waren daar zo'n beetje net zo duur als in NL wellicht dat een van de expats een lokaal merk kent?
Koop gewoon in NL een flesje (of zit je nou echt op die paar euro), dan hoef je ook niet spastisch te doen als je op zoek moet naar spullen, en je kids zijn nog onbeschermd.

Slangen kun je tegen komen. maar bij een lawaaiig zwembad is de kans klein, ze gaan je heus uit de weg.
Voor de rest een kakkerlak hier en daar, tsja.... gewoon uit je weg schuiven (niet op gaan staan!)
Voor de rest kom je weinig tegen, wellicht op Chang nog duizenpoten en vlinders natuurlijk ;)

Neem contact op met je hotel over een kinderbedje, die kunnen jou dat vast vertellen.

Luiers op Koh Chang? Nou dat lijkt me wel, mits je daar niet midden in de jungle gaat zitten...
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Bokootje

#22 Bericht door Bokootje » donderdag 05 april 2007, 09:49

Nee, het gaat me niet om die paar euro's voor zonnebrand. Meer dat ze daar betere hadden ofzo. Je hebt gelijk natuurlijk, dan kan ik ze direkt insmeren en anders moet ik eerst weer zoeken.

Kakkerlakken, duizendpoten en vlinders kan ik wel verwerken haha, een slang zit ik minder op te wachten en vroeg me inderdaad af hoe groot de kans was. Ik hoorde namelijk een verhaal van iemand die op Koh Chang bij het zwembad een slang zag liggen. Vroeg me af of dat uitzondering was of vaste prik.

Ik heb al een aantal mailtjes gestuurd naar het hotel, maar krijg geen reactie. Het reisbureau kan me er ook niets over zeggen. Vandaar dat ik hoopte dat jullie het wisten.

En van de luiers, dat vroeg ik me af omdat ik dus bij die Gast op haar weblog had gelezen dat luiers geen doorsnee gebruiksartikel is. Vandaar....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#23 Bericht door jumbo » donderdag 05 april 2007, 10:20

Bokootje schreef: Ik hoorde namelijk een verhaal van iemand die op Koh Chang bij het zwembad een slang zag liggen. .

misschien een tuinslang om het zwembad te vullen :P :P

inderdaad zonnecreme in NL kopen en muskieten spray alvast een flesje meenemen autan (hoewel het Mystic niet helpt)

Kids veel laten drinken en anders O....nog wat meenmen tegen uitdroging


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

#24 Bericht door ireen123 » donderdag 05 april 2007, 10:31

ORS, bedoel je (vitaminen en mineralen).
Zakjes poeder (in water oplossen) om uitdroging te voorkomen, vooral bij kids gebeurt dat heel snel

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

#25 Bericht door ireen123 » donderdag 05 april 2007, 10:35

andere tip indien je kinderen waterratten zijn;

Oteel H oordruppels(homeopatisch).

Om oorpijn te verhelpen, vaak veroorzaakt door onder water zwemmen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#26 Bericht door jumbo » donderdag 05 april 2007, 10:39

ireen123 schreef:ORS, bedoel je (vitaminen en mineralen).
Zakjes poeder (in water oplossen) om uitdroging te voorkomen, vooral bij kids gebeurt dat heel snel
inderdaad ORS

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Bokootje

#27 Bericht door Bokootje » donderdag 05 april 2007, 20:32

Dit heb ik standaard in de koffer sinds we kids hebben. Gelukkig nog nooit nodig gehad.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”