thailand ,cambodja, vietnam , laos

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
karin1976

thailand ,cambodja, vietnam , laos

#1 Bericht door karin1976 » maandag 29 januari 2007, 22:41

wij gaan van ongeveer 01-09 t/m half dec naar thailand na 1 week daar te zijn geweest gaan we naar cambodja, daar blijven we ongeveer 2 weken. en dan gaan we naar vietnam nou heb ik gehoord dat je in phnom penh een visum kunt regelen voor vietnam 1 maand, is het nog steeds zo dat je precies de datum van in en uitkomst op moet geven en ook waar je er weer uit gaat ?
en van vietnam willen we naar laos 2 wken weet iemand waar we de grens over kunnen en kan je aan de grens een visum regelen ? zo nee waar halen we die dan vandaan ?
en van laos naar thailand daar blijven we dan nog 1 1/2 maand waar kunnen we thailand in vanaf laos en moet ik dan dus in nld 2 keer visum regelen voor 60 dagen ?

en heeft iemand nog tips en leuke dingen om te zien en te doen in al deze landen ?

kohraya
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: woensdag 30 november 2005, 21:50
Locatie: België

#2 Bericht door kohraya » dinsdag 30 januari 2007, 10:42

Geen ervaring met Vietnam.
Komende vanuit Thailand echter, kan je je visa bekomen aan de grens. Dit is ook het geval van Laos naar Cambodja, maar niet in omgekeerde richting (dat moet je dan in PP regelen).

Ik ben enkel in zuid Laos geweest. Mijn hoogtepunt lag in het feit dat ik een paar dagen een motor heb gehuurd en het Bolaven Plateau heb verkend. Veel dorpjes met vriendelijke bevolking. Ook Don Det, één van die 1000 eilandjes, vond ik een gezellige sfeer hebben en mooie rijstvelden. Verder zijn er een massa watervallen (waaronder de grootste van Azië) en ook nog de sfeeërieke ruïnes van Champasak. Deze vallen echter in het niet bij Angkor.
Dit is dan ook meteen hét hoogtepunt van Cambodja. Maar ook de riviertocht naar Battambang vind ik de moeite waard. In PP zal S21 het "dieptepunt" van je reis worden, maar je mag het niet over slaan. Veel realistischer weer gegeven dan de Killing Fields.
Kratie, waar je de Irrawaddy dolfijnen kan zien, stelt niet veel voor. En van die dolfijnen zie je hoogstens een rugvin.

Behalve dit, is er natuurlijk nog veel meer te zien in Laos en Cambodja (vooral noord Laos zou de max moeten zijn).
En wat betreft Thailand ... doorlees het forum maar eens :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”