welk strand op koh Phangan

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chef4

welk strand op koh Phangan

#1 Bericht door chef4 » zondag 28 januari 2007, 14:27

De eerste keer op Koh Phagnan was in 2000 en ons bezoek bestond toen vooral uit Haad rin beach. Nu wilen we iets minder masaal maar niet verlaten. Beetje gezelligheid s avonds en wat leuke restaurantjes en barretjes zonder de overvloed van Haad rin. We twijfelen tussen Ao Thong nai pan noi aan de oostkust en Hat Salat aan de westkust. Iemand een idee of goede tip mbt resort?

Chef4

melissalin
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 05 oktober 2008, 21:28

Re: welk strand op koh Phangan

#2 Bericht door melissalin » woensdag 26 november 2008, 13:38

ik ben me ook een btje aan het orienteren en wat mij opvalt dat je wel rekening moet houden of het high tide is of niet of je lekker kan zwemmen. Thong Nai Pan Noi hoef je daar geen rekening mee te houden, omdat dit aan de Oostkant ligt.
Het strand schijnt er geweldig te zijn, maar niet zo massaal. En toch wat leuke barren in de buurt. Ik heb denk ik mijn keuze al gemaakt, nu nog en resort uitkiezen. Ik neig naar Panburi resort.

Reefers Diving
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 13 juli 2009, 10:06
Locatie: Haad Yao - Koh Phangan
Contacteer:

Re: welk strand op koh Phangan

#3 Bericht door Reefers Diving » dinsdag 14 juli 2009, 05:06

Als je voor het strandleven gaat heb je een leuke keuze tussen Thong Nai Pan Yai - waar je inderdaad beter zwemwater hebt (het strand loopt sneller en dieper af dan op andere lokaties - dus meer kans op diep water). Maar eenmaal in de baai is het wat moeilijker om eruit te gaan - afhankelijk van taxi's aangezien de weg nog onverhard is en een rit op een scooter een waar avontuur kan zijn.
Wil je een leuk strand met avondleven en ook nog de mogelijkheid om zelfstandig te gaan en staan wanneer je wilt dan zou ik kiezen voor Haad Yao aan de west kust. Het heeft goede resorts (de meesten hebben een zwembad), lekkere restaurants, leuke strandbarretjes en een koraalrif dus je kunt ook nog leuk snorkelen. Je staat met 20 minuutjes op de scooter in Thongsala, dus je hebt meer mogelijkheden voor aktiviteiten, etc.
Een aantal favoriete resorts zijn: Shiralea Backpackers Resort, Haad Yao Bungalows en High Life Bungalows.

melissalin
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 05 oktober 2008, 21:28

Re: welk strand op koh Phangan

#4 Bericht door melissalin » woensdag 12 augustus 2009, 09:29

Maar het je op dit strand dan geen last dat je door eb/vloed de halve dag niet kan zwemmen?

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: welk strand op koh Phangan

#5 Bericht door heisa » woensdag 12 augustus 2009, 14:55

melissalin schreef:Maar het je op dit strand dan geen last dat je door eb/vloed de halve dag niet kan zwemmen?
dat valt mee en hangt ook af van jaargetijde en van de maan. Maar dit probleem heb je op heel Phangan. Over het algemeen kan je op Haad Yao goed zwemmen en anders is wellicht Koh Maa een goed optie (iets dieper)

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: welk strand op koh Phangan

#6 Bericht door Greuf » donderdag 24 december 2009, 13:29

In juni ben ik een weekje op Koh Phangan, oa voor de fullmoonparty. We zoeken een hut aan het strand met wat luxe in een omgeving waar 's avonds ook wat te doen is, maar geen Patongachtige drukte. We zitten te denken aan Sunset Cove, aan Haad Yao West. Iemand ervaring met deze plaats, of andere tips?!

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: welk strand op koh Phangan

#7 Bericht door soulwy » maandag 28 december 2009, 04:52

Ik was daar in mei en vond Haad Yao mwah mwah, Haad Salad en Mae Had vond ik veel leuker. Het voordeel van de westkant is ook dat de weg minder eng is. Tussen Haad Rin en Thongsala is de weg echt scary, niet alleen op de motorbike maar ook in de auto (taxi).

Kijk eens op dit kaartje, dan zie je ook de betere en slechtere wegen.
http://www.phanganisland.com/maps/index.php?edit_id=
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: welk strand op koh Phangan

#8 Bericht door Greuf » woensdag 30 december 2009, 09:00

Bedankt voor dat handige kaartje! Heb je toevallig ook tips voor een leuk verblijf in Haad Salad en Haad Had ... een bungalow aan het strand, met airco ... een relaxed verblijf voor de laatste dagen van onze vakantie dus!

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: welk strand op koh Phangan

#9 Bericht door Look1st » woensdag 30 december 2009, 15:29

Greuf schreef:Bedankt voor dat handige kaartje! Heb je toevallig ook tips voor een leuk verblijf in Haad Salad en Haad Had ... een bungalow aan het strand, met airco ... een relaxed verblijf voor de laatste dagen van onze vakantie dus!
Ik persoonlijk zit altijd op "North Beach" aan de Tong Sala kant. Prachtig ongerept en heerlijk rustig.
Als je hulp nodig hebt op Pahnang dan kun je altijd even langs bij "Cafe WAN" zij is Thai, hij is Engels (John).
Op http://www.look1st.nl vind je allerlei links die helpen.
Ik had daar een villa voor 15 Euro p/n te pakken gekregen via WAN :)
Afbeelding
dit huis is geweldig en op de brommer ben je binnen 3 minuten aan het strand.

Geniet nog lekker en alvast een fijne jaarwisseling gewenst vanuit een koud en glibberig Nederland.
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

Re: welk strand op koh Phangan

#10 Bericht door chinaski » donderdag 31 december 2009, 11:43

Look1st schreef:zls je hulp nodig hebt op Pahnang dan kun je altijd even langs bij "Cafe WAN" zij is Thai, hij is Engels (John).
Op http://www.look1st.nl vind je allerlei links die helpen.
Ik had daar een villa voor 15 Euro p/n te pakken gekregen via WAN :)
Afbeelding
dit huis is geweldig en op de brommer ben je binnen 3 minuten aan het strand.
Ja echt een mooi huis, ook te bevragen bij Café Wan ?
Black is the colour of my true love's hair.

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: welk strand op koh Phangan

#11 Bericht door Look1st » donderdag 31 december 2009, 14:17

Ja dit heb ik ook via WAN en John. Daar moet je even langs gaan die hebben een restaurantjes op Hin kong dat is voor 80% gebouwd van materiaal dat is aan komen spoelen uit zee.
als je er bent, doe dan alsjeblieft de groeten van Loekie ;)
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

Re: welk strand op koh Phangan

#12 Bericht door chinaski » donderdag 31 december 2009, 14:28

Dankje, zal ik zeker doen. Ik was er anderhalf jaar geleden met mijn zoon (verbleef toen in een bungalow aan zee op Than Sadet)
In juli staat Phangan weer op het programma ;)
Black is the colour of my true love's hair.

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: welk strand op koh Phangan

#13 Bericht door soulwy » vrijdag 22 januari 2010, 18:12

Ik kan even de namen van de acco's niet meer herinneren. Het was in en bij Thong Sala. Als ik erop kom, laat ik je het weten.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”