44 jaar en visum?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter & Valerie

44 jaar en visum?

#1 Bericht door Wouter & Valerie » woensdag 10 januari 2007, 17:13

Beste allen,
Ik wil mij vestigen in Thailand, ben 44 jaar en ga met mijn dochter van bijna 3 jaar. Ik lees alleen visa voor 50 plussers, daar voldoe ik dus niet aan. Ik ben terug van 1 maand, ga in maart voor 3 maanden, daarna wil ik liefst 1 jaar. Een toerist visum biedt volgens mij maximaal 6 maanden aan. Is er een andere weg?
Ik wil wel mijn dochter een Thais paspoort geven (haar moeder is Thais, we zijn wel uit elkaar), en evt. een compagnie opstarten t,b,v, kopen huis (land dan op naam van mijn dochter)
Bvd. Wouter

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 44 jaar en visum?

#2 Bericht door jumbo » donderdag 11 januari 2007, 02:23

Wouter & Valerie schreef:Beste allen,
Ik wil mij vestigen in Thailand, ben 44 jaar en ga met mijn dochter van bijna 3 jaar. Ik lees alleen visa voor 50 plussers, daar voldoe ik dus niet aan. Ik ben terug van 1 maand, ga in maart voor 3 maanden, daarna wil ik liefst 1 jaar. Een toerist visum biedt volgens mij maximaal 6 maanden aan. Is er een andere weg?
Ik wil wel mijn dochter een Thais paspoort geven (haar moeder is Thais, we zijn wel uit elkaar), en evt. een compagnie opstarten t,b,v, kopen huis (land dan op naam van mijn dochter)
Bvd. Wouter
ALs antwoord op het eerste gedeelte van je bericht, nee, er is geen andere weg, tenzij je werk vind oid en dan moet je vervolgens met je dochter visaruns doen e.d.
het tweede gedeelte; ik weet niet of je alsnog een thais paspoort voor je dochter kan krijgen, maar dat zou jouw status veranderen, waarbij je in aanmerking zou kunnen komen voor een dependant status, maar ook daat zijn weer bijkomende voorwaarden zoals inkomen e.d.
Huis en company zijn verleden tijd, kan niet meer zo eenvoudig, maar als je het land op je dochter haar naam zet, waarom dan niet het huis ook.
Maar ook hier geldt; heb je als enige voogdijrecht, zoniet dan kan je ex je nog een keertje uitmelken

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wouter & Valerie

44 jaar en visum?

#3 Bericht door Wouter & Valerie » donderdag 11 januari 2007, 10:35

Dank, dat dacht ik al. Ik zal komende weken naar Amsterdam en evt. Den Haag gaan om te kijken of mijn dochter een apart Thais paspoort kan krijgen. Telefonisch krijg ik ze niet te pakken en per email reageren ze niet, dus maar er heen! Dan moet ik wel dubbele kosten betalen voor de visa, maar dat zal niet opwegen tegen de voordelen aldaar.
Uiteraard kan ik huis en grond dan op naam van mijn dochter zetten. Mijn ex is ontzet uit de ouderlijke macht (details zal ik besparen) en we zijn ook nooit getrouwd. Verder heeft ze een andere status in NL zodat ik niet meer verantwoordelijk ben. Ik ben dus geen (uit) melkkoe meer.
Heeft iemand ervaring om een working permit in Thailand te krijgen, al is het alleen maar fictief? Of mag ik dat niet zeggen?
Bvd. Wouter

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 44 jaar en visum?

#4 Bericht door Ben » donderdag 11 januari 2007, 10:48

Wouter & Valerie schreef:Dank, dat dacht ik al. Ik zal komende weken naar Amsterdam en evt. Den Haag gaan om te kijken of mijn dochter een apart Thais paspoort kan krijgen. Telefonisch krijg ik ze niet te pakken en per email reageren ze niet, dus maar er heen! Dan moet ik wel dubbele kosten betalen voor de visa, maar dat zal niet opwegen tegen de voordelen aldaar.
Uiteraard kan ik huis en grond dan op naam van mijn dochter zetten. Mijn ex is ontzet uit de ouderlijke macht (details zal ik besparen) en we zijn ook nooit getrouwd. Verder heeft ze een andere status in NL zodat ik niet meer verantwoordelijk ben. Ik ben dus geen (uit) melkkoe meer.
Heeft iemand ervaring om een working permit in Thailand te krijgen, al is het alleen maar fictief? Of mag ik dat niet zeggen?
Bvd. Wouter
Ik geloof dat je dochter haar paspoort alleen maar kan verkrijgen in Den Haag Zover ik weet is Amsterdam niet bevoegd dit te verschaffen .

Workpermit lees deze site maar eens door http://www.thaivisa.com/301.0.html

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 44 jaar en visum?

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 12 januari 2007, 02:39

Wouter & Valerie schreef:Dank, dat dacht ik al. Ik zal komende weken naar Amsterdam en evt. Den Haag gaan om te kijken of mijn dochter een apart Thais paspoort kan krijgen. Telefonisch krijg ik ze niet te pakken en per email reageren ze niet, dus maar er heen! Dan moet ik wel dubbele kosten betalen voor de visa, maar dat zal niet opwegen tegen de voordelen aldaar.
Uiteraard kan ik huis en grond dan op naam van mijn dochter zetten. Mijn ex is ontzet uit de ouderlijke macht (details zal ik besparen) en we zijn ook nooit getrouwd. Verder heeft ze een andere status in NL zodat ik niet meer verantwoordelijk ben. Ik ben dus geen (uit) melkkoe meer.
Heeft iemand ervaring om een working permit in Thailand te krijgen, al is het alleen maar fictief? Of mag ik dat niet zeggen?
Bvd. Wouter
Een workpermit is weer een heel ander pakkie aan.
Je kunt gewoon solliciteren op banen. Indien je wordt aangenomen (en dat is al een hele truck tenzij je een specifieke en/of hogere opleiding hebt en/of je het thai redelijk beheerst) dan kan je werkgever een workpermit gaan regelen voor je. Je zult dan wel even het land uit moeten naar bijvoorbeeld Laos om daar een NonImm visa te halen op welke basis je hier voor een non-imm O of B in aanmerking komt waaraan een workpermit gekoppeld kan worden als of neit gelinked aan de status van het bedrijf (BOI of niet ed).
Fictieve workpermits bestaan bij hoge uitzondering niet, er zijn veel en strenge regels aan verbonden, die behoorlijk nageleefd en gecontroleerd worden........

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » zondag 14 januari 2007, 09:43

PASPOORT VOOR EEN THAI, UITSLUITEND BIJ DE AMBASSADE IN DEN HAAG, OPEN 9/12
NIET LEEFTIJD GEBONDEN, WEL EEN BEHOORLIJKE PAPIERWINKEL.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”