Nieuw Visa in Kota Bahru, Maleisie. Trip report.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Nieuw Visa in Kota Bahru, Maleisie. Trip report.

#1 Bericht door Manuel » vrijdag 05 januari 2007, 08:42

Omdat ik een nieuw visum nodig had en het moeilijk was goede vluchten te krijgen naar enig land met en Thaise ambassade of consulaat had ik besloten met de auto te gaan naar de Maleisische grens en vandaar verder naar Kota Bahru alwaar een Thais consulaat is. Dit kan een mogelijkheid zijn voor anderen die een nieuw visum nodig hebben en ik plaats dit relaas dus als informatie voor jullie. Het is een alternatief voor andere 'bekende' visa plaatsen als Penang, Vientiane etc.

Ik huurde een auto van een bedrijf wat ik gebruik als vrienden en kennissen een huurauto nodig hebben. Hierdoor krijg ik een goede prijs, deze keer 1100 thb voor een nieuwe Mitsubishi Lancer. niet mijn favourite auto, maar ala...

's ochtonds eerst nog wat werk te doen en verliet uiteindelijk om 11 uur vanuit Patong richting de grens. Route te rijden was Phuket-Phang Na-Krabi-Trang-Pattalung-Hat Yai-Pattani-Narathiwat-Sungai Kolok. Trip begon goed en haalde goede snelheid. Had me toch wat verkeken op de afstand, oftewel niet echt naar gekeken. Dacht dat het vanaf Hat Yai nog 150 KM was wat meer dan 250 bleek te zijn. Vanaf Hat Yai waren er veel check points. Als zijnde farang, overal direct doorgestuurd en niet lastig gevallen. Niet veel buitenlanders in dit gebied...

Donker viel over dit donkere gebied en alles lijkt dicht te zijn. In plaatsen geen licht te bekennen. Regen kwam ook nog en het laatste uur was zwaar. Donker, geen strepen op de weg, haast, moe en regen..... Uiteindelijk na 750 KM en ruim 9 uur rijden kwam ik aan in Sungai Kolok om 8 uur. Had geen idee over beschikbare hotels dus begon maar een beetje rond te rijden. Keus viel uiteindelijk op het 'Merlin' hotel. Niks bijzonders maar in het centrum. Kost 380 thb per nacht en een afgesloten parking plaats voor de auto.

Na inchecken naar buiten om wat eten. Erg rustig op straat in een stad die tot 2 jaar geleden bekend stond om zijn nachtleven.. Zeer veel zwaar bewapende patrouilles op straat. Vond een plein met eet stalletjes en had wat lokaal eten. Lekker. Hierna nog trek in een biertje. Maar waar? Liep een beetje rond maar vond alleen maar karaoke bars die als front dienen voor de dames van de nacht en had geen behoefte aan zingende dronken Maleisiers. Terug naar het hotel en vroeg receptie of er iets anders was om wat te drinken. Resultaat, 2 hotel 'discotheken'. liep 1 binnen gelegen 2 minuten van mijn hotel. :shock: Groot, zeer donker met aleen lasers, kei en dan bedoel ik keiharde muziek, techno, en zeer weinig klandiezie. Had 2 bier uit nieuwsgierigheid maar boeide niet. Terug naar het hotel voor slaap en een vroege morgen.

Volgende ochtend vroeg op voor mijn doen. 6 uur wake-up call en snel de deur uit. Kon mijn auto gelukkig laten staan in de hotel parking om de volgende dag weer op te halen. Motocycle taxi naar de grens. 5 minuten en 40 Thb. Check uit van Thailand en vul de Maleisische papiueren in en clear immigratie an deze kant. Nu was het vroeg en had Ringit nodig. Net over de grens is een Fuji foto winkel waar de eigenaar ook geld wisselt. Aardige man die ook een taxi voor me regelde. 30 RM naar het Thaise consulaat in Kota Bahru. 50 KM voor ongheveer 300 Thb en 45 minuten rijden. Kota Bahru bleek een veel grotere stad te zijn dan ik mij had voorgesteld.

Aan het Thaise consulaat herrinerde ik mij dat er een uur tijsverschil is met Thailand. Kwam mij goed uit omdat het consulaat in ieder geval al open was. Niemand anders hier. Papieren met aanvraag naar het loket en betaald. Werd me meteen verteld dat multiple visas niet meer gegeven worden en moest dus genoegen nemen met 1 entry. 5 minuten later weer buiten.

Nu had ik een hotel nodig. Liep een klein beetje en vond het 'Sutera Inn' hotel op loop afstand. Fatsoenlijk hotel met redelijke kamers en goede internet verbinding. Deed hele dag een beetje werken en tijd doden. Eind van de middag een rondje gelopen maar wilde niet verder dwalen. Terug naar het hotel voor diner en naar bed. Hotel kostte 139 RM (1400 Thb) + 30 RM voor 24 uur internet.

Volgende ochtend op tijd op om vroeg bij het consulaat te zijn. Taxi geregeld via het hotel die via het consulaat mij weer naar de grens zou rijden. 40 RM deze keer. Aan het consulaat in 3 minuten mijn paspoort ontvangen met een nieuw visa. Mission OK. Taxi in en om 9 uur Thaise tijd weer aan de grens. Motocycle taxi (30 Thb) naar de auto en rond 10 uur weer onderweg terug naar Phuket. Ik had haast en reed snel op stukken die het toestonden. Om 6 uur terug in Patong. Niet slecht in 8 uur.

Hoop dat dit niet te 'droog' was en misschien informatief is voor anderen.

Heintje Komt&Gaat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 12:56
Locatie: Haarlem

#2 Bericht door Heintje Komt&Gaat » dinsdag 16 januari 2007, 09:28

Werd me meteen verteld dat multiple visas niet meer gegeven worden en moest dus genoegen nemen met 1 entry>


Manuel weet jij ook of dit voor een touristen visa van kracht is. Ik wil nl. graag een visa voor 180 dagen 3 entry's ? Heeft dit er mee te maken dat jij geen touristen visa hebt ? Thx.
Maar hoe kan ik van je dromen, als je mij niet slapen laat !

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » dinsdag 16 januari 2007, 19:49

Dit consulaat gaf geen multiple visa af, inclusief non-immigrant en toeristen visa.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”