Pranburi Forest Park

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Pranburi Forest Park

#1 Bericht door JohanS » woensdag 22 november 2006, 15:24

Een tip indien je in de streek van Pranburi bent (niet zo ver van Hua HIn).
Wij zijn naar het 'Pranburi Forest Park' geweest, tof om even rond te lopen maar niet echt buitengewoon. Behalve het 'Mangrove Trail'.
Er is een vrij groot mangrovewoud waar een houten paalweg doorgemaakt is. Een mooie wandeling door de mangrove waardoor je een mooie indruk krijgt. Ongeveer in het midden van het pad kan je bij lokale vissers een longtail boot huren (300 THB voor ongeveer 1 uur-1,5uur) voor een tocht door de mangrove waar toch verschillende dieren te zien zijn. zij varen ook door verschillende vissersdorpen. Dit vond ik zeer interressant. Hier zie je de typische hoge vissersboten die met grote zware lichten zijn uitgerust om tijdens de nacht op visvangst te gaan.
Een mooie boottocht, aan te raden.
Ik heb er mooie foto's kunnen maken die ik zo snel mogelijk op onze website zal bijplaatsen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Pranburi Forest Park

#2 Bericht door Ben » woensdag 22 november 2006, 16:03

JohanS schreef:Een tip indien je in de streek van Pranburi bent (niet zo ver van Hua HIn).
Wij zijn naar het 'Pranburi Forest Park' geweest, tof om even rond te lopen maar niet echt buitengewoon. Behalve het 'Mangrove Trail'.
Er is een vrij groot mangrovewoud waar een houten paalweg doorgemaakt is. Een mooie wandeling door de mangrove waardoor je een mooie indruk krijgt. Ongeveer in het midden van het pad kan je bij lokale vissers een longtail boot huren (300 THB voor ongeveer 1 uur-1,5uur) voor een tocht door de mangrove waar toch verschillende dieren te zien zijn. zij varen ook door verschillende vissersdorpen. Dit vond ik zeer interressant. Hier zie je de typische hoge vissersboten die met grote zware lichten zijn uitgerust om tijdens de nacht op visvangst te gaan.
Een mooie boottocht, aan te raden.
Ik heb er mooie foto's kunnen maken die ik zo snel mogelijk op onze website zal bijplaatsen.
Ben er geweest wel in de avond insmeren en geen korte mouwen en broek .
Het strand rondom Pranburi is zeker de moeite waard

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Pranburi Forest Park

#3 Bericht door JohanS » woensdag 22 november 2006, 16:10

Ben schreef:
JohanS schreef:Een tip indien je in de streek van Pranburi bent (niet zo ver van Hua HIn).
Wij zijn naar het 'Pranburi Forest Park' geweest, tof om even rond te lopen maar niet echt buitengewoon. Behalve het 'Mangrove Trail'.
Er is een vrij groot mangrovewoud waar een houten paalweg doorgemaakt is. Een mooie wandeling door de mangrove waardoor je een mooie indruk krijgt. Ongeveer in het midden van het pad kan je bij lokale vissers een longtail boot huren (300 THB voor ongeveer 1 uur-1,5uur) voor een tocht door de mangrove waar toch verschillende dieren te zien zijn. zij varen ook door verschillende vissersdorpen. Dit vond ik zeer interressant. Hier zie je de typische hoge vissersboten die met grote zware lichten zijn uitgerust om tijdens de nacht op visvangst te gaan.
Een mooie boottocht, aan te raden.
Ik heb er mooie foto's kunnen maken die ik zo snel mogelijk op onze website zal bijplaatsen.
Ben er geweest wel in de avond insmeren en geen korte mouwen en broek .
Het strand rondom Pranburi is zeker de moeite waard
In de dag hadden we geen last van de muggen, maar het is natuurlijk een mangrovebos en ik was eigenlijk verwonderd dat er zoweinig muggen waren.
Het strand in Pranburi is inderdaad een van de betere stranden in de streek.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”