non-immigrant visum verlengen in Laos?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
T

non-immigrant visum verlengen in Laos?

#1 Bericht door T » donderdag 12 oktober 2006, 17:49

Hallo,

Deze week heb ik bij de Thaise ambassade een 1-entry non-immigrant visum opgehaald, deze is 3 maanden geldig.
Ik heb een non-immigrant visum, omdat ik vrijwilligerswerk ga doen.
Waarschijnlijk blijf ik langer dan 3 maanden in Thailand, ik denk 4 maanden.
Ik had gehoord dat je iedere 3 maanden sowieso Thailand uit moet, ongeacht of je een 1-entry (3 maanden geldig) of 2-enty (6 maanden geldig) visum hebt.
Ook heb ik gehoord dat het mogelijk is een nieuw visum aan te vragen in Laos als er 3 maanden verstreken zijn van het 1-entry visum. Weet iemand of deze info juist is?
Ik heb de ambassade al gemaild, maar krijg geen antwoord.
Achteraf heb ik nogal spijt dat ik niet meteen een 2-entry visum heb gekocht in Nederland, omdat het me een gerust gevoel geeft als het in orde is voordat ik vertrek. Weet iemand of ik alsnog kan bijbetalen voor een 2-entry bij de Thaise ambassade? Zo niet, heeft iemand ervaring met een (1-entry non-immigrant) visum verlengen is Laos? Is dit veilig en betrouwbaar?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant visum verlengen in Laos?

#2 Bericht door Ben » donderdag 12 oktober 2006, 17:57

T schreef:Hallo,

Deze week heb ik bij de Thaise ambassade een 1-entry non-immigrant visum opgehaald, deze is 3 maanden geldig.
Ik heb een non-immigrant visum, omdat ik vrijwilligerswerk ga doen.
Waarschijnlijk blijf ik langer dan 3 maanden in Thailand, ik denk 4 maanden.
Ik had gehoord dat je iedere 3 maanden sowieso Thailand uit moet, ongeacht of je een 1-entry (3 maanden geldig) of 2-enty (6 maanden geldig) visum hebt.
Ook heb ik gehoord dat het mogelijk is een nieuw visum aan te vragen in Laos als er 3 maanden verstreken zijn van het 1-entry visum. Weet iemand of deze info juist is?
Ik heb de ambassade al gemaild, maar krijg geen antwoord.
Achteraf heb ik nogal spijt dat ik niet meteen een 2-entry visum heb
gekocht in Nederland, omdat het me een gerust gevoel geeft als het in orde is voordat ik vertrek. Weet iemand of ik alsnog kan bijbetalen voor een 2-entry bij de Thaise ambassade? Zo niet, heeft iemand ervaring met een (1-entry non-immigrant) visum verlengen is Laos? Is dit veilig en betrouwbaar?

Alvast bedankt!

Vrijwilligers werk Non O visa wat belangrijker is je hebt een workpermit nodig.
En het kan geen kwaad om je aan te melden .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: non-immigrant visum verlengen in Laos?

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 13 oktober 2006, 02:18

Ik ben een keer naar Laos geweest voor een visa 'tussen werkgevers in'
Prima behandeld, afgrijselijk druk en neem voor de zekerheid een uitnodigingsbrief mee van de instantie voor wie je werk verricht
Ben heeft verder gelijk, je heb ongeacht wat je beloning een workpermit nodig

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: non-immigrant visum verlengen in Laos?

#4 Bericht door Manuel » vrijdag 13 oktober 2006, 04:51

T schreef:Ik heb een non-immigrant visum, omdat ik vrijwilligerswerk ga doen.
Waarschijnlijk blijf ik langer dan 3 maanden in Thailand, ik denk 4 maanden.
Ik had gehoord dat je iedere 3 maanden sowieso Thailand uit moet, ongeacht of je een 1-entry (3 maanden geldig) of 2-enty (6 maanden geldig) visum hebt.
Ook heb ik gehoord dat het mogelijk is een nieuw visum aan te vragen in Laos als er 3 maanden verstreken zijn van het 1-entry visum. Weet iemand of deze info juist is?
Zo niet, heeft iemand ervaring met een (1-entry non-immigrant) visum verlengen is Laos? Is dit veilig en betrouwbaar?
Observatie van Ben is correct. ook voor vrijwilligerswerk is een werk vergunning vereist.
Verder, het is correct dat een non-immigrant visa een verblijf van 3 maanden per entry toestaat waarna je Thailand moet verlaten.
Het zou, met de juiste papieren (het kan zijn dat de ambassade in Vientiane een bewijs van aanvraag van werkvergunning wil zien) mogelijk kunnen zijn een nieuw non-immi visum te verkrijgen. Let wel, een nieuw visum, geen verlenging van je bestaande visum.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#5 Bericht door Mart » zaterdag 14 oktober 2006, 14:31

Meldt je aan !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan had je gebruik kunnen maken van alle kennis die allang algemeen is, en dan had je niet behoeven te schrijven van

Ik heb gehoord

Dus voortaan beter eerst informeren, en dan een beslissing nemen.

Nu moeten de problemen opgelost worden, en dat kunnen de expats beslist niet, we kunnen we advies geven, maar niet de oplossing.

Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Thaibel Asia Co.Ltd
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 28 oktober 2006, 10:53
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Thaibel Asia Co.Ltd » zondag 29 oktober 2006, 07:13

Hoi,

Het beste wat je in jouw geval kunt doen is aan je werkgever/vrijwilligers organisatie vragen je aanvraag voor werkvergunning te doen voor jou en met deze tijdelijke papieren die je krijgt van het ministerie van Arbeid naar de ambassade gaan in een buurland en je aanvraag voor een nieuw visum doen voor de resterende duur van je vrijwilligerswerk.
Zonder documenten ga je niet rap meer een verlenging krijgen bij een buitenladse ambassade al is geweten dat de een al soepeler is dan de andere, neem bij voorkeur een trip naar Penang voor dit geval.
De duur van je werkvergunning hangt namelijk altijd samen met duur van je visum.
Neem best ook je overeenkomst mee naar de ambassade.

Good luck, 8)

Thaibel Asia
"Your partner for finding a quality home in paradise."

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”