Pattaya - change the face

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#16 Bericht door Mart » vrijdag 25 mei 2007, 02:51

jumbo schreef:
Let wel Johan dat ook HuaHin een dergelijke buurt heeft evenals ChiangMai en wellicht andere steden.....die ik niet ken
Wordt tijd dat je naar een kuiser land gaat uitkijken

J
Jumbo, ken jij een stad of dorp waar geen " hondjes " :wink: zijn :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#17 Bericht door Mart » vrijdag 25 mei 2007, 03:22

JohanS schreef:
Natuurlijk maar ik wilde maar de vergelijking maken.

Nederland (of Belgie) met Thailand vergelijken is zo wie zo niet mogelijk.
Lees eens.

Liefde zoeken in een onromantische stad

http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/wone ... anessamock
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#18 Bericht door JohanS » vrijdag 25 mei 2007, 12:24

Mart schreef:
jumbo schreef:
Let wel Johan dat ook HuaHin een dergelijke buurt heeft evenals ChiangMai en wellicht andere steden.....die ik niet ken
Wordt tijd dat je naar een kuiser land gaat uitkijken

J
Jumbo, ken jij een stad of dorp waar geen " hondjes " :wink: zijn :roll:
Met je de vergelijking van de buurt in Hua hin (een paar kleine straatjes) met Pattaya gaat toch echt te ver.
Het is in Pattaya een algemeen feit en overal aanwezig, right in your face.
Ik heb geen probleem met de toeristen die hier hun verlof doorbrengen maar correcte info geven is wel noodzakelijk.
Daarom blijf ik met mijn stelling dat Pattaya geen FAMILIE bestemming is en in de nabije toekomst ook niet zal worden.
Voor mij hoeft het ook niet want het zou gewoon een verplaatsing van het probleem meebrengen.

Gewoon mijn mening.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#19 Bericht door JohanS » vrijdag 25 mei 2007, 12:31

jumbo schreef:
JohanS schreef:
Jim schreef: die mening kan je pas vormen nadat je er een keer bent geweest ;)
Natuurlijk maar ik wilde maar de vergelijking maken.

Nederland (of Belgie) met Thailand vergelijken is zo wie zo niet mogelijk.

Maar de beginstelling dat de ligging van de nieuwe luchthaven van Pattaya een familie bestemming kan maken is toch ook op dit ogenblik geen correcte informatie voor de nieuwe Thailand vakantiegangers.
Het zal nog vele jaren vergen en een grote opkuis.
Ik kan de vergelijking met Amsterdam wel doortrekken, dan zouden Johan en andere remonstranten Amsterdam ook tot onkuise stad verklaren en derhalve mijden vanwege de rosse buurt die Amsterdam, net als Pattaya, heeft waar overigens ook weinig vakantievierende kinderen rondlopen met hun ouders

Let wel Johan dat ook HuaHin een dergelijke buurt heeft evenals ChiangMai en wellicht andere steden.....die ik niet ken
Wordt tijd dat je naar een kuiser land gaat uitkijken

J
Sorry, maar ik zal blijven naar Thailand komen en later zelf langere tijd verblijven maar ik hoef daarom niet met alles akkoord te gaan.
Ik vind pattaya fake tot en met, het heeft niets met Thailand te maken.

Er zijn zoveel prachtige en uitzonderlijke plaatsen in Thailand en ik vind dat Pattaya daar niet tot behoord.

In mijn stad wonen een aantal mensen die ieder jaar naar Pattaya trekken maar nog nooit buiten de stad een voet hebben gezet.
Wanneer zij praten over Thailand dan gaan ze ervan uit dat het hele land juist hetzelfde is dan Pattaya.
Ik wil hier gewoon een tegengewicht voor zijn en duiden op de veel mooiere en interessantere plaatsen in Thailand.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#20 Bericht door Jim » vrijdag 25 mei 2007, 13:00

JohanS schreef: Ik vind pattaya fake tot en met, het heeft niets met Thailand te maken.
dat valt wel mee toch?
de barretjes zien er uit als alle barretjes die overal in thailand te vinden zijn.
de meisjes zijn mss wat gehaaider (bedoel je dat met fake?) maar er komen natuurlijk veel meer toeristen.

buiten de barretjes is pattaya een stad zoals er duizenden zijn in thailand.
als ik jou in een random straatje neerzet weet je echt niet of je nou in pattaya, khorat of chiang mai staat.
Er zijn zoveel prachtige en uitzonderlijke plaatsen in Thailand en ik vind dat Pattaya daar niet tot behoord.
prachtiger ja, uitzonderlijker nee :D
In mijn stad wonen een aantal mensen die ieder jaar naar Pattaya trekken maar nog nooit buiten de stad een voet hebben gezet.
Wanneer zij praten over Thailand dan gaan ze ervan uit dat het hele land juist hetzelfde is dan Pattaya.
daar zijjn er idd een hoop van.
ze kennen pattaya en het geboorte dorp van hun thaise vriendin/vrouw/kattoy en thats it ;)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#21 Bericht door JohanS » vrijdag 25 mei 2007, 13:15

In mijn stad wonen een aantal mensen die ieder jaar naar Pattaya trekken maar nog nooit buiten de stad een voet hebben gezet.
Wanneer zij praten over Thailand dan gaan ze ervan uit dat het hele land juist hetzelfde is dan Pattaya

daar zijjn er idd een hoop van.
ze kennen pattaya en het geboorte dorp van hun thaise vriendin/vrouw/kattoy en thats it ;)
Er zijn er genoeg die nog nooit of maximaal 1 maal in het geboorte dorp zijn geweest maar terug hier in Bel/Ned zijn het echte Thailand kenners!!!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#22 Bericht door JohanS » vrijdag 25 mei 2007, 13:17

de meisjes zijn mss wat gehaaider (bedoel je dat met fake?) maar er komen natuurlijk veel meer toeristen.
Met fake bedoel ik het gehele gebeuren in Pattaya.
Men mag het niet zien als 'Dit is Thailand', dat is er fout aan, Fake dus.
[/quote]

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#23 Bericht door Nimnuan » zondag 27 mei 2007, 11:54

JohanS schreef:
Mart schreef:
jumbo schreef:
Let wel Johan dat ook HuaHin een dergelijke buurt heeft evenals ChiangMai en wellicht andere steden.....die ik niet ken
Wordt tijd dat je naar een kuiser land gaat uitkijken

J
Jumbo, ken jij een stad of dorp waar geen " hondjes " :wink: zijn :roll:
Met je de vergelijking van de buurt in Hua hin (een paar kleine straatjes) met Pattaya gaat toch echt te ver.
Het is in Pattaya een algemeen feit en overal aanwezig, right in your face.
Ik heb geen probleem met de toeristen die hier hun verlof doorbrengen maar correcte info geven is wel noodzakelijk.
Daarom blijf ik met mijn stelling dat Pattaya geen FAMILIE bestemming is en in de nabije toekomst ook niet zal worden.
Voor mij hoeft het ook niet want het zou gewoon een verplaatsing van het probleem meebrengen.

Gewoon mijn mening.
wij hebben met de Thaise familie een midweek doorgebracht in Pattaya. Was niets mis mee want er zijn nog genoeg gebieden waar je geen ladybars ziet e.d. Het is verre van mijn favoriete bestemming, maar je kunt er best een familievakantie houden. Net als in Amsterdam :wink:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#24 Bericht door Nimnuan » zondag 27 mei 2007, 11:55

JohanS schreef:
Mart schreef:
jumbo schreef:
Let wel Johan dat ook HuaHin een dergelijke buurt heeft evenals ChiangMai en wellicht andere steden.....die ik niet ken
Wordt tijd dat je naar een kuiser land gaat uitkijken

J
Jumbo, ken jij een stad of dorp waar geen " hondjes " :wink: zijn :roll:
Met je de vergelijking van de buurt in Hua hin (een paar kleine straatjes) met Pattaya gaat toch echt te ver.
Het is in Pattaya een algemeen feit en overal aanwezig, right in your face.
Ik heb geen probleem met de toeristen die hier hun verlof doorbrengen maar correcte info geven is wel noodzakelijk.
Daarom blijf ik met mijn stelling dat Pattaya geen FAMILIE bestemming is en in de nabije toekomst ook niet zal worden.
Voor mij hoeft het ook niet want het zou gewoon een verplaatsing van het probleem meebrengen.

Gewoon mijn mening.
wij hebben met de Thaise familie een midweek doorgebracht in Pattaya. Was niets mis mee want er zijn nog genoeg gebieden waar je geen ladybars ziet e.d. Het is verre van mijn favoriete bestemming, maar je kunt er best een familievakantie houden. Net als in Amsterdam :wink:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#25 Bericht door serpay » maandag 28 mei 2007, 02:22

ik kom net terug van een weekend pattaya wat mij opviel was het vieze goore gifgroene water.
ik heb ook niemand zien zwemmen alleen maar jetski en speedboten en parasailing.
verder een bestemming voor mij om gauw te vergeten alleen het eten was uit de kunst voor ieder wat wils.
weet dus niet of het water altijd zo smerig is maar ben al op haast alle badplaatsen in thailand geweest maar hier schok ik toch wel van, een gek gaat er nog niet in zwemmen.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

#26 Bericht door jodokus » maandag 28 mei 2007, 06:10

serpay schreef:ik kom net terug van een weekend pattaya wat mij opviel was het vieze goore gifgroene water.
ik heb ook niemand zien zwemmen alleen maar jetski en speedboten en parasailing.
verder een bestemming voor mij om gauw te vergeten alleen het eten was uit de kunst voor ieder wat wils.
weet dus niet of het water altijd zo smerig is maar ben al op haast alle badplaatsen in thailand geweest maar hier schok ik toch wel van, een gek gaat er nog niet in zwemmen.
Ik denk inderdaad dat het van tijdelijke aard is.
Wij waren er in april voor een paar dagen, maar ons is niets bijzonders aan het water opgevallen, ware het wel dat er inderdaad weinig wordt gezwommen, hebben wij toch twee handen vol zwemmers gezien.
Wij zijn alleen op het stuk strand geweest wat het dichts bij walking street ligt, dat overigens ook niet uitnodigt tot zwemmen, over het overige deel weet ik niets.

De variatie in eten is inderdaad erg groot, en ik heb daar mijn vriendin voor het eerste keer zien genieten van een echte duitse zigeuner-snitsel mit pommes und gemischter salat.
Toch wel...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Pattaya - change the face

#27 Bericht door joepattaya » maandag 28 mei 2007, 07:13

Mart schreef:Gelezen:

Tourist authorities are now hoping the resort will undergo another transformation, from sleazy sex destination into family-friendly beach town.

Bron:
http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=85471
Of bedoelen ze, dat de ouders nu met hun volwassen kinderen komen: pa zijn zoons achter de wijven aan, en moeders met dochter de gay bar in. En dit is geen joke, je ziet het nu al gebeuren. Pattaya zal niet veranderen, het publiek past zich aan.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#28 Bericht door serpay » maandag 28 mei 2007, 15:26

ik lag op het strand tegenover het imperium shopping mall dacht dat het zo heette.
nee helaas niet op walkingstreet geweest wel tal van andere barretjes gezien en ook daar dames te kust en te keur voor elk wat wils.
maar dat ter zijde, vele gezellige barretjes dat stond me wel aan goede muziek en niet zo hard dat je niet meer met elkaar kunt praten.
veel lol en bier gehad maar de volgende keer niet meer voor mij.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#29 Bericht door joepattaya » dinsdag 29 mei 2007, 02:44

Wat hebben de aanwezigheid van lady barren (en heren barren) te maken met het al of niet zijn van een familiebestemming?
Alleen de mensen die exact weten wat zich afspeelt achter de schermen zullen dit zeggen om hun kroost af te schermen van dit soort 'verderf'.

Ga je met je kroost naar een stad (lees: pretpark) als Pattaya, dan zijn ze of te jong om te begrijpen wat ze zien of ze zijn oud genoeg om uitgelegd te krijgen wat er zich mogelijkerwijs afspeelt.
Misschien is het een idee om bij de ingang van elke attractie in het pretpark Pattaya een poortje te plaatsen, zodat mensen beneden de 1.40 mtr geen toegang hebben.
Ja, ik trek de vergelijking met een pretpark, want zo zie ik het eigenlijk: Je bent er en je weet niet wat je te wachten staat. Je kunt kiezen uit talloze attracties en de attracties die je niet leuk vindt of niet leuk lijkt, sla je over. Over het algemeen vind je het pretpark leuk of je vindt het afschuwelijk. In veel gevallen is een pretpark verslavend en probeer je zo vaak mogelijk naar het pretpark te gaan.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#30 Bericht door jumbo » dinsdag 29 mei 2007, 03:23

joepattaya schreef:Wat hebben de aanwezigheid van lady barren (en heren barren) te maken met het al of niet zijn van een familiebestemming?
Alleen de mensen die exact weten wat zich afspeelt achter de schermen zullen dit zeggen om hun kroost af te schermen van dit soort 'verderf'.

Ga je met je kroost naar een stad (lees: pretpark) als Pattaya, dan zijn ze of te jong om te begrijpen wat ze zien of ze zijn oud genoeg om uitgelegd te krijgen wat er zich mogelijkerwijs afspeelt.
Misschien is het een idee om bij de ingang van elke attractie in het pretpark Pattaya een poortje te plaatsen, zodat mensen beneden de 1.40 mtr geen toegang hebben.
Ja, ik trek de vergelijking met een pretpark, want zo zie ik het eigenlijk: Je bent er en je weet niet wat je te wachten staat. Je kunt kiezen uit talloze attracties en de attracties die je niet leuk vindt of niet leuk lijkt, sla je over. Over het algemeen vind je het pretpark leuk of je vindt het afschuwelijk. In veel gevallen is een pretpark verslavend en probeer je zo vaak mogelijk naar het pretpark te gaan.
Vind ik ook. Als je er niets van wilt zien of je kids wilt beschermen dan zijn er talloze andere mogelijkheden in Pattaya........het is een poel van vermaak niets te maken met verderf....en is nog steeds DE toeristenattractie van Thailand

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Steden”