giftige dieren ..

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

giftige dieren ..

#1 Bericht door khonkaen » woensdag 27 september 2006, 05:59

ik heb op koh samui in lipanoi in de bush gewoond.. daar hadden we wel tamelijk veel slangen , die meestal een onderkomen zochten in ons waterputje.. veelal waren het gifslangen..
nu had mijn naaste buurman een hondje, dat wel raad wist met slangen..
die nam de slang bij de staart, na een spurt van honderd meter was de slang versuft en dan werd zijn kop afgebeten...
ik heb ook gelezen dat er meer dan 100 soorten slangen zijn , waarvan 4 giftig... de cobra, de king cobra, een zwarte slang met rood geel gekruiste strepen op zijn rug en een groen slangetje met een zwarte staart..
er is ook een giftige duizendpoot met 2 schaartjes aan zijn achterlijf ca
10 tot 15 cm lang.. die wordt 'tha gahp' genoemd.. als die je bijt , ga je niet dood , maar je krijgt wel een zeer pijnlijke wond...
er zijn ook nog wat giftige spinnen en dan de malaria en dengue muggen..
de meeste sekswerkenden zijn ook giftig , zij kunnen je besmetten met hiv en andere soa's

desondanks een prettige vakantie in thailand...





willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#2 Bericht door Mitmig » woensdag 27 september 2006, 18:10

En wat is nu de moraal van 't verhaal?

GiFre
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: zondag 30 juli 2006, 17:12

#3 Bericht door GiFre » woensdag 27 september 2006, 18:41

Mitmig schreef:En wat is nu de moraal van 't verhaal?
Awel, als ge een slang tegenkomt, die in je bek nemen en 100 meter spurten en dan zijne kop afbijten.....................................

En dan ga je hier op het forum bij "Thaise recepten" een leuk receptje van Willem opzoeken en lekker oppeuzelen!

Groetjes

bertnarak
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 16 april 2006, 00:11
Locatie: oost vlaanderen

giftig

#4 Bericht door bertnarak » maandag 25 december 2006, 02:03

Vorig jaar op koh chang een koningscobra tegengekomen tijdens een jungletrekking. Naar het schijnt een gevaarlijke slang.
Weet iemand de gevolgen van zo een beet. Hoe wordt je dan behandeld bij een beet van dergelijke slang? Is er anti gif aanwezig op de meeste eilanden? Of moet men naar bangkok daarvoor?

rinzy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 00:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

#5 Bericht door rinzy » maandag 25 december 2006, 02:19

Van wikipedia:

Hoewel deze soort niet eens het sterkste gif produceert, veel giftiger is de taipan (Oxyuranus microlepidotus), injecteert de slang per beet een dusdanig grote hoeveelheid dat een mens er onbehandeld meestal aan overlijdt; vaak is de hoeveelheid zelfs fataal voor wel twintig mensen. Bovendien komt deze cobra nog redelijk algemeen voor en is niet in de laatste plaats vrij agressief en bloedsnel, en valt bij aanraking meteen aan in plaats van te vluchten. Vuistregel bij een kwade cobra in de buurt is onbeweeglijk blijven staan, waardoor de slang na een tijdje weer rustig wordt; dat is het moment om er vandoor te gaan.



Anti-gif in Thailand weet ik zo niet, misschien dat iemand anders dit weet.


groet,

Theo
Your worst day at the golfcourse is always better then your best day at the office.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » maandag 25 december 2006, 02:47

elke locale drugstore en medicijnman heeft het anti-gif in voorraad
wellicht niet op Sukhumvit, maar zeker in de buitenwijken
Heb zelf een kingcobra onder mijn huis gehad, 2.20 lang een monster,
de buurmannen hebben hem een keer iopgejaagd en gevangen en verorberd

tegen de beet van de bargirls bestaat geen tegengif, je bent levenslang verlamd en gehypnotiseerd en wordt langzaam leeggebloed :lol:


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#7 Bericht door Mart » maandag 25 december 2006, 04:14

jumbo schreef: tegen de beet van de bargirls bestaat geen tegengif, je bent levenslang verlamd en gehypnotiseerd en wordt langzaam leeggebloed :lol:


J
Waarde Jumbo

De mooiste Kerstopmerking van 2006

Een aai, een aanhaling, een kusje, kan de zelfde uitwerking hebben.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#8 Bericht door khonkaen » maandag 25 december 2006, 04:36

sommige bargirls smeren een soort gif op hun tepels, als je daaraan likt of zuigt, raak je bewusteloos en zij gaan er dan vandoor met je waardevolle spullen...


willem
niets is perfect en niets is blijvend

bertnarak
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 16 april 2006, 00:11
Locatie: oost vlaanderen

giftige dieren

#9 Bericht door bertnarak » maandag 25 december 2006, 05:07

[quote:sommige bargirls smeren een soort gif op hun tepels, als je daaraan likt of zuigt, raak je bewusteloos en zij gaan er dan vandoor met je waardevolle spullen... ]
Dat is zoals de film ; the butterfly man. :shock: :shock:

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#10 Bericht door Nimnuan » maandag 25 december 2006, 05:27

jumbo schreef: Heb zelf een kingcobra onder mijn huis gehad, 2.20 lang een monster,
de buurmannen hebben hem een keer iopgejaagd en gevangen en verorberd
J
:shock: 8) Zelf ook nog meegegeten?
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#11 Bericht door jumbo » maandag 25 december 2006, 05:32

Nimnuan schreef:
jumbo schreef: Heb zelf een kingcobra onder mijn huis gehad, 2.20 lang een monster,
de buurmannen hebben hem een keer iopgejaagd en gevangen en verorberd
J
:shock: 8) Zelf ook nog meegegeten?
Nee, ik ben niet zo een exotische eter en voel me ook niet verplicht omdat hier te doen....weet ook niet precies waar de gifklier zit en wil deze niet per ongeluk opeten

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Falcon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 282
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 08:21

#12 Bericht door Falcon » donderdag 26 april 2007, 13:01

Maar eventjes terugkomend op die duizendpoot genoemd in het begin van de topic.....

Errug pijnlijk, een beet van dit lieve beesie. 2 jaar geleden had ik het genoegen om hiervan te mogen genieten. Ben er een goeie 3 dagen flink ziek van geweest en het veroorzaakte inderdaad een niet al te fraai uitziende plek op mijn dijbeen. Gelukkig zie je daar eigenlijk niets meer van, ik ben namelijk nogal trots op mijn dijbenen.... :lol:
Sabaai sabaai

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#13 Bericht door jumbo » vrijdag 27 april 2007, 01:38

Falcon schreef:Maar eventjes terugkomend op die duizendpoot genoemd in het begin van de topic.....

Errug pijnlijk, een beet van dit lieve beesie. 2 jaar geleden had ik het genoegen om hiervan te mogen genieten. Ben er een goeie 3 dagen flink ziek van geweest en het veroorzaakte inderdaad een niet al te fraai uitziende plek op mijn dijbeen. Gelukkig zie je daar eigenlijk niets meer van, ik ben namelijk nogal trots op mijn dijbenen.... :lol:
Er is een verschil tussen wat wij de duizendpoot noemen en de engelstaligen een milipeed en de centipeed, de centipeed is het beestje waar Falcon aan refereert een roodbruin beest
Thai vangen hem en stoppen hem in de lao kauw, vervolgens spuit het beest zijn gif uit wat weer vermengt met de lao. Schijnt stimulerend te werken, alleen het onderste uit de fles is weer giftig, dus niet te gulzig dames en heren als jullie worden uigenodigd voor deze afrodisiac (al of niet op verzoek van je partner) :P :P :wink:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

#14 Bericht door RuudThai » woensdag 13 juni 2007, 05:23

jumbo schreef:Er is een verschil tussen wat wij de duizendpoot noemen en de engelstaligen een milipeed en de centipeed, de centipeed is het beestje waar Falcon aan refereert een roodbruin beest
Thai vangen hem en stoppen hem in de lao kauw, vervolgens spuit het beest zijn gif uit wat weer vermengt met de lao. Schijnt stimulerend te werken, alleen het onderste uit de fles is weer giftig, dus niet te gulzig dames en heren als jullie worden uigenodigd voor deze afrodisiac (al of niet op verzoek van je partner) :P :P :wink:

J
Gedver! ik moet er niet aan denken om dat drankje te drinken! :evil:
Ja, ze worden inderdaad honderdpoot genoemd en ze zijn niet alleen giftig aan de uiteinden, maar aan elke poot zit een nageltje waaraan ook een gifzakje zit. Dus het beest is van voor tot achter giftig. Ze kunnen tot 40 cm. lang worden en zijn razendsnel. Als ik ze in de tuin tegenkom maak ik ze dood. We hebben nl. een zoontje van 2,5 jaar en die kijkt nog niet uit waar hij loopt dus alle giftige spul houden we maar bij hem uit de buurt. Schorpioenen ook.
Slangen zie ik niet zoveel gelukkig. Bij een ziekenhuis in Sakon Nakhon hangt een poster waarop de slangensoorten van Thailand staan. De niet-giftige, een stuk of 10 en de giftige, iets van 20. Sommige niet-giftige lijken op giftige en het advies staat er dan ook op: krijg je een beet, doodt dan de slang en neem hem mee naar het ziekenhuis. Alle ziekenhuizen en klinieken hebben antigif.
In ieder geval zijn alle cobrasoorten giftig, daarnaast de groene boomslang en een slang met zwart-gele blokken. Plus nog wat soorten die ik niet zo ééntweedrie kan omschrijven. Giftige staan op:
http://www.siam-info.de/english/snakes_poisonous.html

Groet,
Ruud

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#15 Bericht door palaga1240 » woensdag 20 juni 2007, 21:12

JAKKUS ik droom altijd over slangen dat ze me wurgen.. en ben dus ook best bang dat ik in Thailand er tegen aan loop.. gaan 2 tochten doen waarop we er denk ik wel kans op hebben.. maar aan de andere kant misschien ook wel goed om een keer tegen te komen, kan ik zien dat het toch niet zo eng is ;) Hoop ik dan..

nja ach..

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”