Spinnen tijdens trekking vanuit Chang Mai?

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rocco

Spinnen tijdens trekking vanuit Chang Mai?

#1 Bericht door Rocco » maandag 18 september 2006, 21:26

We gaan in januari naar Thailand. Ik wil heel graag een jungletocht maken vanuit Chang Mai, echter m'n vriendin is als de dood voor spinnen. Is een dergelijke tocht dan toch nog enigszins leuk voor m'n m'n vriendin of raden jullie het af?

Hoe groot is de kans dat we uberhaupt gevaarlijke dieren tegen komen?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Spinnen tijdens trekking vanuit Chang Mai?

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 19 september 2006, 02:41

Rocco schreef:We gaan in januari naar Thailand. Ik wil heel graag een jungletocht maken vanuit Chang Mai, echter m'n vriendin is als de dood voor spinnen. Is een dergelijke tocht dan toch nog enigszins leuk voor m'n m'n vriendin of raden jullie het af?

Hoe groot is de kans dat we uberhaupt gevaarlijke dieren tegen komen?
Heel Thailand giert van de spinnen, kleinere en zo groot als je hand; dat wordt een gezellige tijd voor haar....

Slangen, krokodillen, bargirls en andere reptielen daargelaten zijn er weinig
gevaarlijke dieren die je tegen kan komen en voor sommige hoef je niet echt de jungle in

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ponit blank
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: zondag 20 augustus 2006, 09:12

#3 Bericht door ponit blank » dinsdag 19 september 2006, 06:53

Hoi,

Heb vorig jaar een jungle trekking gedaan rond Chang Mai en op zich weinig tegen gekomen maar onze gids was opzoek om iets leuks te laten zien ging op zoek naar een grote spin en ja dan wordt er wel 1 gevonden een flinke grote hij pakte hem met zn handen op om hen goed te laten zien maar zelf had ik die spin nooit gezien hoor want die zitten meestal verstopt en wij blanke toerist weten toch niet waar we moeten kijken om iets te zien .

Wel ook last van bloedzuigers gehad en daar ontkom je haast niet aan misschien met lange broek en elastiek in de pijpen en dichte schoenen dat je het kan voorkomen maar er is altijd een kans op zo,n zuigertje.

Wel ben ik helemaal verrot gestoken door muskito,s tijdens de avond zo,n 50 a 60 keer op mn benen maar ja had ik maar een lange broek aan moeten doen.

Kort om als ze alleen echt bang is voor spinnen is gewoon doen maar je zal altijd wel ergens een kans hebben om iets tegen te komen

Willem

jootje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 14:14

#4 Bericht door jootje » dinsdag 19 september 2006, 13:07

Tsja, ik vraag me af waar je geen spinnentegenkomt.
Ik kom ze hier in Nederland de laatste weken binnen in huis erg veel tegen en ook harige dikke.........
En tuurlijk kom je in Thailand spinnen tegen (kleine en grote) maar extreem meer als ergens anders, nee dat geloof in niet!

Wij zijn in Thailand ook meerdere malen de jungle ingeweest maar niet heel veel spinnen gezien, wel een paar uiteraard!

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”