Immigration verscherpt regels

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

Immigration verscherpt regels

#1 Bericht door Mitmig » zondag 10 september 2006, 18:25

Immigration confirms the end of border runs from October 1, 2006
Thailand tightens visa rules for tourists to cut illegal workers

BANGKOK: -- Thailand will tighten entry regulations for tourists in a bid to crack down on illegal foreign workers, the Immigration Bureau said.

The move, which takes effect October 1, would affect tourists from 41 countries ( http://www.thaivisa.com/479.0.html ) including Australia, the UK, Canada, France, Germany, Japan and the US, said Suwat Thamrongsrisakul, the head of the bureau.

Currently, tourists from 41 countries can enter Thailand without visas and stay in the kingdom for up to 30 days.

They can extend their stay by checking out of the country, mainly by crossing the borders of neighboring Cambodia and Laos, and returning with new entry stamps.

'Under the current rules, people from those countries can stay in Thailand as long as they want. Some even stay here for one year,' another bureau official said.

The bureau had learned that a growing number of foreigners from the 41 countries worked illegally in Thailand, Suwat said, adding many were employed in bars and restaurants in the popular seaside resort of Pattaya, east of Bangkok.

'Tourists are taking advantage of the visa exemption law. Instead of sightseeing, they are doing business here,' Suwat said.

From October, tourists from the designated countries can still enter Thailand without visas and stay for up to 30 days, but their entry stamps will be renewable twice at most for a maximum stay of 90 days.
Tourists who stayed for 90 days must leave the kingdom for at least 90 days before being permitted to re-enter Thailand, Suwat said.

--forbes.com 2006-09-10

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#2 Bericht door Edje » zondag 10 september 2006, 18:44

Hebben ze al eerder over bericht, met name backpackers zouden niet meer als één visarun kunnen maken indien ze niet kunnen aantonen over voldoende middelen van bestaan te beschikken. Hier is ook nog niets van terecht gekomen.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#3 Bericht door jumbo » maandag 11 september 2006, 02:47

Het gaat over toeristen en dus mensen die hier illegaal langer verblijven middels visaruns. Een goede zaak???

Ik denk dat er wel enkele goeden zijn die onder de kwaden lijden maar dat zal een minimaal aantal zijn..

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#4 Bericht door Ben » maandag 11 september 2006, 03:48

jumbo schreef:Het gaat over toeristen en dus mensen die hier illegaal langer verblijven middels visaruns. Een goede zaak???

Ik denk dat er wel enkele goeden zijn die onder de kwaden lijden maar dat zal een minimaal aantal zijn..

J
Ik ben het in deze met Jumbo eens .

Als de maatregel werkelijk uitgevoerd zal worden wat ik betwijfel,
zullen er inderdaad wel wat slachtoffers gaan vallen.

een Thai die naar Nederland wil op vacantie moet al direct een visa vragen ook al is het 1 dag, laat staan hij wil naar Nederland emigreren

Toeristen van buiten Thailand kunnen kunnen nu 30 dagen zonder visa of wat naar Thailand afreizen en er vacantie houden, natuurlijk een bron van inkomsten wellicht ook een regel dat men niet alleen de kwantiteit maar de kwaliteit van het toerisme wil opvijzelen de komende jaren .

Ik ben ook als backpacker begonnen in Thailand en ook dat heeft zijn charme , Thailand zonder backpackers zou Thailand niet meer zijn en de meeste blijven ook niet langer dan een maand en komen wel weer terug.

Maar de maatregel als het doorgaat zal wel meer zijn niet om de toeristen te weren maar de gasten die van wat minder welvarende landen
afkomen en hier op deze wijze een beter leven te lijden dan in hun eigen land.

Marc0

3 maanden land uit??

#5 Bericht door Marc0 » maandag 13 november 2006, 05:33

Hallo,
From October, tourists from the designated countries can still enter Thailand without visas and stay for up to 30 days, but their entry stamps will be renewable twice at most for a maximum stay of 90 days.
Tourists who stayed for 90 days must leave the kingdom for at least 90 days before being permitted to re-enter Thailand, Suwat said.
Ik zit nu 7 maanden in Thailand op een non immigrant B visum met multiple entry. Straks na een jaar kan ik nog met 3 maanden verlengen (3 visaruns). En dan moet ik 3 maanden Thailand uit? Ik hoop het toch niet!?!

Kan ik niet gewoon voordat mijn nonimmigrant B visum is afgelopen naar het thaise consulaat in Malijsie en daar een nieuw visum aanvragen? (voor mij een Non immigrant O visum waarschijnlijk want ik ben ondertussen getrouwd met een Thaise hier) En zo weer een jaar hier blijven?

Ik heb nog weinig behoefte aan een vakantie in Nederland van 3 maanden..
Begrijpen jullie het nog? Ik zou het graag horen van jullie.

Bij voorbaat dank.
Marco

[/quote]

gast

#6 Bericht door gast » maandag 13 november 2006, 14:17

Hoi Marco, na een jaar heb je nog 3 maanden je moet de dag voordat je jaar om is nog een run maken en dan krijg je automatisch nog 3 maanden erbij( dus een jaar visum is eigenlijk 15 maanden geldig). En dan zou je aan je maandelijkse runs kunnen beginnen. Maar een vriend van mij heeft vorige maand zonder een probleem in Langkawi een nieuw non O multiple voor een jaar gekregen, terwijl hij dat niet kreeg in Penang. Voor de duidelijkheid hij is engels en 42 jaar oud zijn vrouw 40 en twee kinderen14 en 16 en alle hebben een multiple non O jaar visum. Ik moet er bij vertellen hij heedft wel een paar knaken.
Groet

Marc0

,,

#7 Bericht door Marc0 » dinsdag 14 november 2006, 05:00

Bedankt voor je reactie,
Ten eerste fijn te weten dat ik 15 maanden van mijn visum kan maken.

Een nieuw visum (bijvoorbeeld toeristenvisum, non immigrant O of B visum) is dus wel gewoon mogelijk net als voorheen.
Dus al die mensen die zogenaamd 3 maanden het land uit moeten gaan gewoon de grens over en kopen daar bijvoorbeeld een toeristenvisum of Non O of B visum en ze kunnen wel weer een tijdje. En zo blijven ze dit gewoon herhalen. Ze moeten er alleen iets meer moeite voor doen en een kleine bijdrage. Maar geen waterdicht plan dus..
Of is dit voor hun niet mogelijk meer? (als je eenmaal op een "vrij" visum van een maand bent binnengekomen) En voor mensen met een bijvoorbeeld toeristen, non O of B visum wel mogelijk?

Marco.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”