rare vogels

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#16 Bericht door khonkaen » dinsdag 12 september 2006, 04:58

geen wonder dat je de nok krapoed niet kan ontdekken , want het is maar een klein vogeltje ...
het geluid dat het maakt is poed , poeoed , poeoed , enz








willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

rogerphayao
kenner
kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 17:00
Locatie: Genk / Belgium

#17 Bericht door rogerphayao » dinsdag 12 september 2006, 06:31

khonkaen schreef:geen wonder dat je de nok krapoed niet kan ontdekken , want het is maar een klein vogeltje ...
het geluid dat het maakt is poed , poeoed , poeoed , enz








willem, nederthai
Ben je heel zeker? Na een beetje googlen vind je dat de centropus sinensis of the greator coucal, andere benaming crow pheasant een vrij grote vogel tot 48 cm hoogte is. Als je hem ooit gehoord hebt dat weet je dat het geen klein vogeltje kan zijn zeker niet met zo een diep keelgeluid. Ik las ook dat ze soms in duo zingen en inderdaad dit heb ik zelf ook kunnen waarnemen. De ene begint en de andere doet even later mee. Ik vind dit persoonlijk een van de mooiste geluiden van Thailand.
Vergiste Jumbo zich met zijn info? Ik denk het niet want alles klopt als een bus. De taa deng uit het liedje (de rode ogen) nemen alle twijfels weg.

Rogerphayao
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#18 Bericht door Mart » dinsdag 12 september 2006, 14:16

Dat rare vogeltje heb ik al zo vaak gezien, maar ook ik wist beslist de naam niet.
Nadat ik het mijn vrouw had verteld, zie ze me dat Mai Aw, niet juist is, het moet zijn MAI AUW en vervolgens dat ze dat nog nooit gehoord had van mij.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

rogerphayao
kenner
kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 17:00
Locatie: Genk / Belgium

#19 Bericht door rogerphayao » dinsdag 12 september 2006, 16:44

Mart schreef:Dat rare vogeltje heb ik al zo vaak gezien, maar ook ik wist beslist de naam niet.
Nadat ik het mijn vrouw had verteld, zie ze me dat Mai Aw, niet juist is, het moet zijn MAI AUW en vervolgens dat ze dat nog nooit gehoord had van mij.
Uit bovenstaande blijkt dat je een gezonde jongen bent. Vergeet alvast je suplement vitamientjes niet te nemen :P

Omtrent mai aw of mai auw of mai ow... het blijft moeilijk om Thaise klanken in ons alfabet te gieten ไม่เอา

โรเชพะเยา
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”