Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
novio3216
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: zondag 19 augustus 2007, 08:43
Locatie: Sittard/Chiang Mai
Contacteer:

FF Voorstellen

#46 Bericht door novio3216 » donderdag 30 augustus 2007, 16:49

Forumnaam:novio3216
Echte naam:Eddy
geboortedatum: 16-05-1940
Woonplaats: Sittard
Beroep:Gepensioneerd
Op dit forum:Toekomstig inwoner Chiang Mai.

Na de foto discussie dan iets meer over mezelf.Mijn geboorteplaats lag
in die tijd in 'vijandig' land. (Bielefeld,Duitsland) Mijn ouders waren dus
van Nederlandse nationaliteit. In 1943 kwamen wij te wonen in Nijmegen,
daar heb gewoond tot 1961. Daarna verhuisde ik naar Leeuwarden waar
ik 5 jaar gewoond heb...daarna weer richting Nijmegen... om precies te
zijn Wychen waar mijn broer woonde. Na een half jaar ongeveer kreeg
ik kennis aan een vrouw uit Amsterdam... in April 1966 zijn we gaan
samen wonen en een paar maanden later (augustus) werd mijn zoon
geboren... inmiddels woonde ik al in Amsterdam. Op 29 jarige leeftijd
kwam ik al in de WAO terecht door een spieraandoening aan de kleine
handspieren.... van 1975 tot 1980 heb ik 14 daagse ruilbeurzen
georganisserd om de beurt in Amsterdam en Breda. Ik gaf het hobby-
blad 'de Oldtimer' uit. De club die ik optichtte was de O.T.H.C.
(OldTimer Hobby Club) Het was een gebeuren rond de auto modellen
verzamelaars. In 1981 verhuide ik naar Zuid Limburg en kwam te
wonen in Valkenburg. Na 3 jaar ging ik weer naar het Hollandse... en
ging wonen in Lelystad. Daar werd ik wereldkampioen Braintraining.
In Lelystad had ik een fijne piratenzender 'de Nachtegaal' en draaide
van Terschelling tot Breda met een 1500 watt legerkist. OK na enkele
maanden Heerewaarden kwam ik in een oude boerdij te wonen in
Belgie. Was een fijne tijd daar... in 1996 kocht ik bij een dierenhandel
zo'n stuk of 6 koppels duiven.... die voor de slacht bestemd waren.
Ik ben daar mee gaan kweken en met de jonge duiven werd ik in 1 jjar
Limburgs Kampioen ! Voorheen nooit met duiven gespeeld... wel bleek
ik een goede trainer te zijn... in dat seizoen verdiende ik met de duiven
7 bekers... die ik wel meeneem naar Chiang Mai. In 2000 overleed
mijn vrouw na bijna 35 jaar samen te zijn geweest. In 2003 ging ik
weer terug naar Nederland en woon sidsdien in Sittard. En nu heb ik
dus besloten om naar Thailand te verhuizen ondanks dat ik er nog nooit
geweest ben. Wel heb ik er voldoende over gelezen en daarom dit
besluit. Dit was mijn verhaal over mijn persoon.

Groetjes, Eddy

Leven zonder leven,
is een doods bestaan.
Ben nog enkele maanden in Nederland maar
heb inmiddels al een apartement in Chiang Mai.
De bedoeling is om daar te blijven.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#47 Bericht door marceziani » donderdag 30 augustus 2007, 21:23

Mooi om te lezen. Veel geluk en plezier in Chiang Mai toegewenst.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#48 Bericht door perry » vrijdag 31 augustus 2007, 03:32

Forum naam Perry
Echte naam Perry
Beroep Ondernemer.
Leeftijd 40
Ik ben voor het eerst 12 jaar geleden in Thailand terecht gekomen voornamelijk Phuket heb daar een lange vakantie genoten.
Het zelfde jaar weer terug gevlogen en nog een langere vakantie genoten.
Heb toen later mijn Huidige vrouw in Bangkok ontmoet waar zij werkte in het Hotel waar ik verbleef.
Na terugkomst in Nederland een tijdje gebeld en gemaild later zijn we elkaar uit het oog en verloren maar nooit uit het Hart.
Na verschillende vakanties in Brazilie Venezuela en nog wat andere verre bestemmingen elkaar in 2003 toevallig weer ontmoet via mail en msn.
gelijk daar op vakantie geboekt naar Thailand om haar te weer te ontmoeten in 2004 getrouwd en in 2005 is onze zoon geboren.
bezig geweest om haar naar Nederland te halen maar is niet gelukt door ene Mevr Verdonk. Ben blij dat het van ene kant niet gelukt is ik ben gelukkiger hier :lol: :lol: Eind 2005 half jaar in Thailand verbleven ivm geboorte van onze zoon.
Toen de beslissing genomen om dan maar alles te verkopen huis en andere dingen en te gaan wonen in Thailand.
In 2006 hebben we ons bedrijf opgericht omdat mijn vrouw de laatste jaren voor een groot bedrijf als sales manager in Keukens heeft gewerkt.
hebben we nu ons eigen Interieur en keuken + buro meubels bedrijf opgericht begin dit jaar showroom geopend en een paar maanden terug onze eigen fabriek nu ongeveer 20 man in dienst en we zijn groeiende
van een Thailand crisis is bij ons niet veel van te merken opdrachten op dit moment genoeg maar meer is altijd beter :wink:
Laatst gewijzigd door perry op zaterdag 01 september 2007, 04:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#49 Bericht door Emanuel » vrijdag 31 augustus 2007, 09:12

Forum naam Emanuel
Echte naam Emanuel
Beroep Internet Ondernemer.
Leeftijd 26
Geslacht Man

Ik ben 26 jaar jong en kwam 5 jaar geleden voor het eerst in zuidoost Azie en Thailand om er eigenlijk al achter te komen dat ik me er wilde vestigen. Na hierna nog diverse malen voor langere perioden terug te komen is de kogel door de kerk gegaan. Een verhuizing werd gepland.
Nu sta ik 3 dagen voor ik de vlucht ga nemen om me daar langer te vestigen en word als alles goed gaat Hua Hin mijn nieuwe woonplaats.
Ik houd mij bezig met diverse internet gerelateerde zaken waardoor ik op dit moment niet al te vaak terug naar Nederland hoef terug te keren en vanaf mijn laptop kan werken, mits ik over een redelijke internet verbinding beschik.

Indonesië hoort ook bij mijn favoriete landen, maar mijn plaats is toch meer in Thailand, wat wel wil zeggen dat ik er regelmatig een snel bezoek aan zou brengen. Ook omdat ik wat vrienden en kennissen heb zitten in Jogjakarta.

Het is voor mij nu een spannende tijd dus, misschien een tijd die sommige van jullie nu al achter de rug hebben, maar ik moet hem nu nog ondergaan.
Ik verheug me er nu al op dat Thailand mijn thuis is en ik op vakantie/zakenreis naar Nederland moet. In principe draai ik hier mijn wereld mee om.
Sinds een tijd ben ik ook wat actiever op dit forum en ik hoop natuurlijk ook dat jullie dit allemaal gezellig vinden!
Veel adviezen heb ik al gekregen (dank daarvoor), maar zelf ben ik op dit moment nog wat voorzichtig met het geven van "Thailand adviezen" omdat er op dit forum zovelen zitten die het op dit moment veel beter weten dan ik.

Ik wil na de korte tijd dat ik hier wat actiever ben iedereen bedanken voor de hartelijke ontvangst en het hoog houden van dit forum, wat er uiteindelijk toch in geresulteerd heeft dat ik hier elke dag ten minste toch één keer weer een kijkje neem.

Emanuel

PS Mijn woonplaats heeft altijd gestaan op "Bijna Hua Hin" Ik kan het 3 dagen voor vertrek toch niet laten om hem te zetten op Hua Hin. Dan weten jullie dat ik de eerste 3 dagen nog een beetje aan het jokken ben ;)

johannes300
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 36
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 07:05

#50 Bericht door johannes300 » vrijdag 31 augustus 2007, 17:30

Emanuel, heel veel suc6 met je onderneming, ik woon nog steeds in nederland maar mijn hart ligt in Thailand, ik kom een paar dagen na jou ook weer naar thailand, helaas maare voor 2 weken, ben dan wel vlak bijjou in de buurt, Pranburi.

Maak er wat moois van, en als je personeel nodig hebt hoor ik het graag.

Groetjes

Johan

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#51 Bericht door Emanuel » zaterdag 01 september 2007, 02:26

Dank je johan, dat steekt me weer een hart onder de riem!
Ik heb vanavond een avond achter de rug met mijn beste vrienden, waar een plakboek van de gebeurtenissen van de afgelopen 20 jaar in voorbij kwam... En geloof me dan houd ik me net als hen tijdens hun lange maar boeiende toespraak ook niet meer droog..

Zo'n berichtje helpt me er dan toch weer even bovenop! Dan weet ik weer waar ik het voor doe!

Zondag mijn familie nog! Pff emoties!.. emoties!

Maar als ik er ben weet ik weer hoe zeker ik van mijn keuze ben!

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Even voorstellen

#52 Bericht door Thaijan » woensdag 14 november 2007, 00:23

Hallo allemaal, ik ben Jan, 46 jaar jong en wil in de toekomst gaan emigreren naar Thailand, kijk al een jaartje hier op het forum en wil iedereen bedanken voor de nuttige bijdragen !
Heb vanavond eindelijk maar eens besloten om me te registreren. :D
had de kat nu wel uit de boom gekeken :lol:
Ben vorig jaar voor het eerst in Thailand geweest en ik weet dat het vreemd klinkt na 1 bezoek maar ik zie goede mogelijkheden om mij te vestigen in dit mooie land, kan nooit rotter zijn als hier....ben het een beetje erg zat aan het worden in Holland.....

Beste groeten van Jan

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#53 Bericht door Corinne » zaterdag 17 november 2007, 13:16

Forumnaam: Corinne
Echte naam: Corinne
Leeftijd: 37
Woonplaats: Brielle
Beroep: Medewerkster Tankstation
Op dit forum: Kijken wat anderen te vragen/antwoorden/vertellen hebben over Thailand.

Ervaring: Vanaf 2002 vaste bezoeker van Thailand. Eerste keer rondreis gemaakt met de welbekende "high lights" van Thailand. Daarna ieder jaar twee keer voor drie/vier weken naar o.a. Bangkok, Chiang Mai, Pattaya, Koh Samui en Phuket.
Uiteindelijk ons stekkie gevonden bij Kata beach op Phuket, waar we nu één maal per jaar komen, maar dan wel voor acht/negen weken (bij voorkeur de maanden januari/februari).

Ik ben de vrouw van forumbezoeker Kees.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#54 Bericht door Ben » zaterdag 17 november 2007, 13:45

Corinne schreef:Forumnaam: Corinne
Echte naam: Corinne
Leeftijd: 37
Woonplaats: Brielle
Beroep: Medewerkster Tankstation
Op dit forum: Kijken wat anderen te vragen/antwoorden/vertellen hebben over Thailand.

Ervaring: Vanaf 2002 vaste bezoeker van Thailand. Eerste keer rondreis gemaakt met de welbekende "high lights" van Thailand. Daarna ieder jaar twee keer voor drie/vier weken naar o.a. Bangkok, Chiang Mai, Pattaya, Koh Samui en Phuket.
Uiteindelijk ons stekkie gevonden bij Kata beach op Phuket, waar we nu één maal per jaar komen, maar dan wel voor acht/negen weken (bij voorkeur de maanden januari/februari).

Ik ben de vrouw van forumbezoeker Kees.

Dat wist ik al :lol: :lol:

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#55 Bericht door Corinne » zaterdag 17 november 2007, 14:27

Ja jij wel :wink: maar jij bent ook bevoorrecht! :roll:

Zo nou nog even aan die status werken en ik hoor er ook bij :lol:

Toto
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2007, 10:43

#56 Bericht door Toto » maandag 17 december 2007, 21:25

Nou dan zal ik mij ook eens voorstellen. :D
Ik had voorheen hier nog geen berichten geplaatst, hoewel wel actief "geweest" op diverse Thailand gerelateerde forums.

Forumnaam: Toto
Naam: Salvatore
Woonplaats: Vianen (UT).
Beroep: Siebel Consultant
Partner: Taew uit Khon Kaen.

We hebben inmiddels een zoontje van 9 maanden.
Volgens mij is Nimnuan, Johan uit Nieuwegein een collega van mijn zusje :)


Groet,
Toto

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

#57 Bericht door soulwy » donderdag 03 januari 2008, 00:33

De eerste keer dat ik dit voorstelrondje zie... Where have I been :?: ik sluit aan in de rij.

Woonplaats: Omgeving Den Bosch
Geboortejaar: 1973, Vissen- Buffel/ Os
Van huis uit een "softie".

Interesses: yoga (maar praat er alsjeblieft niet erover), vers fruit-groente-seafood, schrijven, schilderen, mooie stoffen-kralen, kleine dingen die het leven groots maken.

Wens: een plekje op deze aarde met een moestuin, fruitbomen en een paar kippen. Voor 8 maanden per jaar.

Nu... zoek ik een mooi, rustig plekje dichbij de natuur om op adem te komen. Het wachten is op de juiste timing om te gaan. Gaan van het ene, teruggaan naar het andere. Terug naar mijn comfort zone!

Ik heb heel veel info van TF gehaald, en sommige typers maken me ook erg aan het lachen. Geen Willem meer onder de grappenmakers... :cry:
Dit houdt me erg bezig; ik had hem namelijk beloofd om Hollandse lekkernijen mee te nemen. Ik ben te laat.
Sindsdien realiseer ik me steeds meer dat het tijd is om te gaan, dus wie weet wat 2008 me gaat brengen...

Beste mensen, ik wens jullie een heel goed jaar met gezondheid, geluk, geld en grapjes!

~Soulwy~
Laatst gewijzigd door soulwy op vrijdag 29 februari 2008, 11:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#58 Bericht door Look1st » zaterdag 05 januari 2008, 23:37

Naam: Loek Scholing,
Leeftijd: 53 (11-06-1954),
Sterrenbeeld: Tweeling / Tweeling / Paard,
Woon- geboorteplaats: Amsterdam,
Beroep: Beveiliger,
Op dit forum: De tijd doorbrengen als ik niet in Thailand ben ;)

*********************************************************
Ik heb een aantal jaren op Ibiza gewoond en gewerkt maar kreeg genoeg van het "nachtleven" en kwam terug naar NL om daar toch weer een aantal jaren in de horeca als beveiliger te werken. Maar drugs, alcohol en Ik gaan niet (meer) samen. "I've been there, done that"

Ik ben nu 53 en werk bij een heel groot beveiligingsbedrijf waar ik het erg naar mijn zin heb en in de gelegenheid ben om 3 maanden per jaar verlof te nemen.
Ik ben een type van "12 ambachten, 13 mazzeltjes" Neee geen ongeluk, ik ben voor het geluk geboren. In de afgelopen 45 jaar heb ik veel beroepen gehad en gestudeerd want ik mag graag overal in thuis zijn.
Toen ik in het begin van 2000 naar Indonesië op vakantie ging was mijn plan daar 5 weken te blijven maar al snel kwam ik tot de ontdekking dat dit niet was wat ik zocht en was na 10 dagen weer in Nederland. Mijn toenmalige collega vroeg aan mij waarom ik nog nooit naar Thailand was geweest omdat ik de natuur, rust en innerlijke vrede omarm maar geen trek meer had in het "zien en gezien worden" vertelde ik hem dat ik bij Thailand altijd zoiets had van... Ik, 53 jaar, 195cm, 150kg = sextourist en daar wilde ik voor passen, (eerlijk gezegd val ik helemaal niet op Aziatische vrouwen).
Toen hij en nog meer vrienden mij bedolven onder geweldige ervaringen uit Thailand dacht ik na en besloot om het toch maar eens te proberen.
Op 1 Oktober 2003 ging ik voor de eerste keer en bleef een aantal dagen in BKK en vertoefde de rest van de 30 dagen op Koh Samui. Ik was verkocht!
Op 1 Feb. 2004 nam ik mijn ouders en jongste zoon mee en weer maakte ik in weer een maandje hetzelfde rondje, TOP TOP!
Inmiddels had ik de mensen van GreenWoodTravel leren kennen want dat bleken weer vrienden van vrienden te zijn en besloot om in 2007 6 weken te gaan maar nu wat meer wilde zien van het land. Plotseling kwam een vriend op het idee om mee te gaan en weer week ik niet veel af van mijn “rondje om de kerk” (wees gerust ik heb het GEWELDIG gehad en ontdekte steeds meer.
Nu, op 11 jan 2008 ga ik voor 10 weken naar Thailand en ga eerst noordelijk, dan weer terug nar BKK om vervolgens naar het zuidwesten te gaan. Daarna zuidoostelijk en hoop dan een klein beetje te kunnen bepalen waar mijn favoriete stekjes liggen.
In de tussentijd, nog 5 dagen te gaan, probeer ik zoveel mogelijk info te vergaren om deze reis tot een nog groter succes te maken.
En ja, ook mijn bedoeling is om tot mijn 65e zo;n 3-4 maanden per jaar naar Thailand te gaan om dan wellicht mijn ankertje uit te werpen in het land van de glimlach ;)
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#59 Bericht door Nimnuan » zaterdag 12 januari 2008, 00:54

Toto schreef:Volgens mij is Nimnuan, Johan uit Nieuwegein een collega van mijn zusje :)

Groet,
Toto
Dat klopt :)
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

mrrumbo
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 15:01

Re: Even voorstellen

#60 Bericht door mrrumbo » zaterdag 26 januari 2008, 15:41

hallo ; ik wil mij ook even voorstellen.

echte naam jeroen
leeftijd 41
woonplaats . heerhugowaard
beroep . werk met bloemen.

Ervaring:
ben nu 4 keer naar thailand geweest, prachtig land..
ben daar 3 jaar terug tegen een leuke meid aan gelopen.
en ja..nu wil ik haar uitnodigen om eens hier te komen kijken.
daarom , ben ik eens op dit forum gaan kijken...
en ben al veel te weten gekomen...
heel leerzaam vooral voor mij dan nu voor aanvraag visa en zo .
heb de voorbeeld brief al gebruikt .

gr jeroen mr rumbo op het forum

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”