Sticky of nieuw forum onderdeel?

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Gesloten
Bericht
Auteur
Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Sticky of nieuw forum onderdeel?

#1 Bericht door Manuel » vrijdag 07 juli 2006, 14:12

Dit is voornamelijk gericht naar Chang maar anderen mogen natuurlijk ook hun idee hierover geven...

Is het een idee om nieuwe leden van het forum, we groeien nu zo snel, een mogelijkheid te geven om zich voor te stellen?

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

#2 Bericht door peterd1961 » vrijdag 07 juli 2006, 15:52

Hoi Manuel,

Dat is een erg goed idee! Ik heb een oud duitse herders hond. Zodoende ben ik ook op dat forum. Als je je daar aanmeld heb je 8 dagen om je voor te stellen. Als je het niet binnen die 8 dagen doet word je er weer af gegooid. En eigenlijk is daar niets mis mee! het is best wel fijn als je weet met wie je chat.

gr Peter

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » vrijdag 07 juli 2006, 16:10

Ik vind niet dat het een verplichting moet zijn maar wel dat de mogelijkheid geboden wordt en daarvoor waardering is van de 'oude' leden.

Het is ten slotte een open forum!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#4 Bericht door Jim » vrijdag 07 juli 2006, 16:13

't is makkelijk (en wel zo veilig) om een valse naam op te geven dus een verplichting om je voor te stellen lijkt me niet een goed idee.

mensen komen hier om advies te vragen over hun vakantie en geven een periode op dat ze dus niet thuis zijn.
adresje er bij en je huis is leeg als je terug komt aangezien dit forum vrij toegangkelijk is.

beetje het zelfde als een briefje op de deur 'melkboer 3 weken geen melk want we zitten in thailand' :D

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » vrijdag 07 juli 2006, 16:25

Zelfs met een alias kan je jezelf toch voorstellen. Waarom kom je naar Thailan, wat doe je in Thailand etc. Simpele dingen die een beetje een idee geven aan de andere lezers....

Vrijwillig is het woord...

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

#6 Bericht door Chang » vrijdag 07 juli 2006, 16:31

Het forum groeit op dit moment inderdaad erg snel, ik denk dat dit ondermeer komt door het hoogseizoen (vandaag heeft de eerste regio schoolvakantie gekregen).

Een stukje voorstellen kan natuurlijk altijd, hiervoor kan ik best een sticky maken onder diversen. Echter ik denk dat je erg voorzichtig moet zijn om hier bepaalde personalia te plaatsen voor de redenen welke Jim schrijft.

Ik wil zeer zeker geen verplichting opleggen voor een stukje voorstellen.

Op dit moment hink ik op 2 gedachten, ik kan een sticky maken waarin personen zich zouden kunnen voorstellen, anderzijds ieder lid heeft een profiel waarin hij/zij (sumier) informatie kan plaatsen welke hij/zij openbaar wil maken. Vanuit berichtgeving van vele gewaardeerde leden vertellen zij al veel over zichzelf, alleen staat het dan verspreid op het forum.

Ik denk erover na, en kom er later op terug.

Met vriendelijke groet,

Chang

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Goed idee,

#7 Bericht door Mart » vrijdag 07 juli 2006, 18:30

Manuel / Chang,

Ik vind het een prima idee, en wat Jim schrijft is natuurlijk begrijpelijk, maar je huisadres enz enz is beslist niet nodig als men dat niet wenst.

Maar wat meer persoonlijke informatie zou best plezierig kunnen zijn voor het leggen van een kontact.

Ik ben van mening dat vele zich schuil houden achter een nickname en derhalve allerlei uitspraken kunnen doen.

Op de MSN pagina's is er een mogelijkheid om je volledig voor te stellen eventueel zelfs met een foto, en daar is niets verkeerd mee.

Mag ik als eerste beginnen ?

Mart
Cha-am/Thailand
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#8 Bericht door Jim » maandag 24 juli 2006, 10:07

Op de hackersconferentie HOPE, wat staat voor Hackers On Planet Earth, heeft de FBI vorige week Steven Rambam gearresteerd, net op het moment dat die een discussiepanel over privacy wilde gaan openen. Rambam is directeur en eigenaar van Pallorium Inc., het grootste onderzoeksbureau op onlinegebied in de VS. Om eens te demonstreren hoeveel er in allerlei gegevensbanken over mensen te vinden is had hij een onderzoek ingesteld naar HOPE-deelnemer Rick Dakan, die bereid was voor de gelegenheid als 'slachtoffer' op te treden. Het resultaat was zeer indrukwekkend: uitgaande van niet meer dan het mailadres en de naam van Dakan was Rambam erin geslaagd meer dan 500 pagina's informatie over hem te krijgen. Het ging onder andere om alle plekken waar hij ooit had gewoond, alle auto's die hij ooit had bezeten, wie zijn vrienden waren, inclusief hun foto's, en het strafblad van Dakans broer. Hij vond zelfs iemand anders die al sinds 1983 valselijk het sofinummer van Dakan gebruikte.
http://tweakers.net/nieuws/43613/FBI-ar ... rence.html

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#9 Bericht door jumbo » maandag 24 juli 2006, 10:23

IK vind dat er op zijn minst een bepaalde registratie grens moet zijn om allerlei 'gasten' te weren die met onzinverhalen vuurtjes proberen op te stoken e.d.

Jim, ik snap je bovestaande inzending, maar het is gebaseerd op een US figuur (althans naar ik aanneem) en ik heb een oude US vriend van me opgespoort via het internet met gebruik van zijn naam en oude woonadres

Ja dat is mogelijk en bepaalde gegevens zijn in Nederland ook op die manier te verkrijgen en anders staan ze wel in allerlei publieke dingen als telefoon gidse, goude gidsen, kranten, gemeentelijke archieven, school archeiven en ga zo maar door.'
Nu leven we in een iets andere tijd en door webpublicaties, websites en internet kan je ook relatief eenvoudig aan foto's komen.
De vraag is alleen wat schiet je ermee op om personen als een web-investigator te onderzoeken als hun solvabiliteit nihil kan zijn en je uiteindelijk niet die geldelijke winst eruithaalt, kortom oude bekenden kan bestelen??
Risico is nagenoeg nihil.
Het voornoemde voorbeeld is gedaan door 1 van de professioneelste hackers die er bestaat.......daar zijn er niet veel van


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Goed Idee

#10 Bericht door JohanS » maandag 24 juli 2006, 10:32

Het is een goed idee om de forumgangers zich te laten voorstellen maar denk eraan dat dit geen garantie geeft op de juistheid van de info.

Maar het kan interessant zijn om de verschillende mensen wat beter te leren kennen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#11 Bericht door Jim » maandag 24 juli 2006, 10:32

wie zegt dat ik geen webstalker ben die in z'n vrije tijd huizen van argeloze vakantiegangers leeghaalt?
registreren maakt het niet veiliger.

voor de rest moet iedereen 't zelf weten wat hij of zij doet.
ik waarschuw er alleen maar voor om geen prive gegevens klakkeloos op 't net te gooien.

mss moet je het hele artikel op tweakers even lezen.
IK vind dat er op zijn minst een bepaalde registratie grens moet zijn om allerlei 'gasten' te weren die met onzinverhalen vuurtjes proberen op te stoken e.d.
dat is weer een andere discussie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#12 Bericht door jumbo » maandag 24 juli 2006, 10:37

Jim schreef:wie zegt dat ik geen webstalker ben die in z'n vrije tijd huizen van argeloze vakantiegangers leeghaalt?
registreren maakt het niet veiliger.

.
Inderdaad, niet bij stilgestaan
Ook omdat ik hier in een bewaakte MooBaan woon en er derhalve geen hond zomaar naar binnen kan,
Ik kan me nog wel herinneren dat ik er een beetje vreemd tegenaan keek toen ik mijn adres moest geven, maar volgens mij is het alleen zichtbaar voor Chang??? En dat zou natuurlijk net de 'ringleader' kunnen zijn

Goed punt Jim, wellicht minder adres gegevens

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#13 Bericht door Jim » maandag 24 juli 2006, 10:40

hmm.. sarcasm, dont you love it :)

ik wist niet dat je jezelf nog als vakantieganger zag.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#14 Bericht door Manuel » maandag 24 juli 2006, 11:03

Met mijn orginele post had ik niet bedoelt dat mensen al hun persoonlijke gegevens neerschrijven. Zeker adres etc was niet de bedoeling.

Meer in introductie naar andere forum leden. Bijv waarom de interesse in Thailand, hoeveelheid ervaringen in Thailand etc...
Dat moet toch mogelijk zijn?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#15 Bericht door Jim » maandag 24 juli 2006, 14:33

dat moet ook wel te doen zijn.

ik wilde alleen laten zien wat er allemaal mogelijk is.
nou zal (zoalks jumbo al zegt) niet iedereen in staat zijn om 500 pagina's aan informatie over iemand te vinden door alleen te zoeken op een naam en een emailadres maar zoveel info heb je ook niet nodig.

Gesloten

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”