Bangkok goedkoop of duur?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
aramäer

Bangkok goedkoop of duur?

#1 Bericht door aramäer » maandag 29 mei 2006, 21:53

Zijn electro spullen goedkoop of duur in Bangkok.
Ik wil graag een videocamera halen, maar is het verstandiger om hier te halen omdat het met de prijs niet veel verschilt, of is het een groot verschil dat het spotgoedkoop is daar en de garantie dan niet ertoe doet.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#2 Bericht door PaulV » maandag 29 mei 2006, 22:49

Electro zoals fotoapparatuur, camera's, i-pods, mobiele dvd spelers etc zijn in Thailand niet wezenlijk goedkoper dan in Nederland.
Niet adviseerbaar in daar te kopen dus,

groet,
Paul

aramäer

#3 Bericht door aramäer » maandag 29 mei 2006, 23:07

Bedankt voor je antwoord!!!
Maar ik hoorde van velen dat het wel goedkoper is, ze waren er niet geweest maar hebben het ook maar alleen gehoord.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#4 Bericht door PaulV » maandag 29 mei 2006, 23:26

Beste Aramaer,

Dat was destijds ook mijn verwachting. Totdat ik in de warenhuizen kwam en de prijzen voor de eerder genoemde producten echt eens vergeleek met die in Nederland. Een tegenvaller dus. Nu is Nederland toch al een relatief goedkoop land wat betreft electronica. Een i-pod is in NL ongeveer 30% goedkoper dan in de VS, terwijl het een Amerikaans product is. En zo zijn er meer voorbeelden te geven. Voor de accesoires (tasjes, houders, draag- en clip-systemen etc) geldt het echter andersom. Die zijn vaak in het buitenland weer duidelijk goedkoper.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#5 Bericht door jumbo » dinsdag 30 mei 2006, 05:32

Ik heb deze vraag al eens eerder voorbij zien komen en ben het toch niet helemaal eens met Paul.

Ik koop hier een digitale fotocamera met film optie 1 GB voor onder de 100 euro en het is een kodak.
Ik heb laatst een dvd speler gekocht (die alle andere formatten inc. vcd en mp3 enzo aankan), die aansloot op een hometheater voor 28 euro
Een 15 kg toploader wasmachine van Samsung voor 500 euro
een philips dvd speler (alle formats) voor uitgebreidere hometheaters voor 67 euro

Ik denk niet dat je dat vindt in NL of ergens anders in Europa of de VS

Het probleem is volgens mij dat de meeste toeristen of niet inwonenden van Thailand alleen in de winkelcentra kijken en daar betaal je topeuro
Als je de weg hier kent dan je gewoon goekoop je electro aanschaffen hier.
De garantie is ook geen probleem is wereldwijd voor de bekende merken, je moet alleen wel om een ingevuld en getekend garantie bewijs vragen


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#6 Bericht door Okie » dinsdag 30 mei 2006, 07:22

Jumbo voor die prijzen die jij noemt kan je in Nederland ook terecht het zijn dan vaak wel aanbiedingen.

Voor electronica(cameras, MP3 spelers etc) geld dat je in Thailand ongeveer dezelfde prijzen betaald als in Nederland, de ene keer zal het hier in Nederland goedkoper zijn en de andere keer in Thailand.
Houdt ook rekening met eventuele garanties, invoeren in Nederland, je mag maar 175 Euro invoeren per persoon dus al je gecontroleerd wordt bij de douane kan je nog een keer betalen als je boven deze prijs zit. Nee je mag dit bedrag niet verdubbelen als je met z'n tweetjes bent.

Ga eens kijken op http://www.kieskeurig.nl daar kan je een heleboel producten vergelijken en ook de prijzen van deze producten bij diverse online aanbieders. Online in Nederland kopen kan je soms tot 50% besparing op de winkel prijs opleveren.

Mijn advies, als je Nederlander bent en in Nederland woont koop het hier in Nederland
Voor Nederlanders die in Thailand wonen is het anders om natuurlijk.

Ander voordeel is, als je die camera hier koopt, je kan er al lekker mee spelen en uitzoeken waar alles voor dient. Je hoeft niet eerst naar die camera te gaan zoeken in Thailand, bespaart je weer tijd voor andere leuke dingen.

Okie

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#7 Bericht door jumbo » dinsdag 30 mei 2006, 08:10

Okie schreef:Jumbo voor die prijzen die jij noemt kan je in Nederland ook terecht het zijn dan vaak wel aanbiedingen.

Voor electronica(cameras, MP3 spelers etc) geld dat je in Thailand ongeveer dezelfde prijzen betaald als in Nederland, de ene keer zal het hier in Nederland goedkoper zijn en de andere keer in Thailand.
Houdt ook rekening met eventuele garanties, invoeren in Nederland, je mag maar 175 Euro invoeren per persoon dus al je gecontroleerd wordt bij de douane kan je nog een keer betalen als je boven deze prijs zit. Nee je mag dit bedrag niet verdubbelen als je met z'n tweetjes bent.

Ga eens kijken op http://www.kieskeurig.nl daar kan je een heleboel producten vergelijken en ook de prijzen van deze producten bij diverse online aanbieders. Online in Nederland kopen kan je soms tot 50% besparing op de winkel prijs opleveren.

Mijn advies, als je Nederlander bent en in Nederland woont koop het hier in Nederland
Voor Nederlanders die in Thailand wonen is het anders om natuurlijk.

Ander voordeel is, als je die camera hier koopt, je kan er al lekker mee spelen en uitzoeken waar alles voor dient. Je hoeft niet eerst naar die camera te gaan zoeken in Thailand, bespaart je weer tijd voor andere leuke dingen.

Okie
Het ziet er inderdaad uit dat de door mij genoemde prijzen in Nederland uiteindelijk ook wel te krijgen zijn, hier zijn deze prijzen min of meer standaard prijzen, daar ligt wellicht het verschil in.
En dan heb je hier ook de aanbiedingen die het nog aantrekkelijker maken.
Maar ik zou ook mijn spullen in het land kopen waar ik woon o.m. uit garantie en import duty overwegingen en dan zeker als de prijs ernaar is.
Bovendien staat het een beetje slordig om een wasmachine in je koffer te proppen,


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#8 Bericht door PaulV » dinsdag 30 mei 2006, 11:33

Okie schreef:
Mijn advies, als je Nederlander bent en in Nederland woont koop het hier in Nederland
Voor Nederlanders die in Thailand wonen is het anders om natuurlijk. [/u]
Hallo Okie,
Ben het helemaal met je eens.

Jumbo schreef:
Het ziet er inderdaad uit dat de door mij genoemde prijzen in Nederland uiteindelijk ook wel te krijgen zijn, hier zijn deze prijzen min of meer standaard prijzen, daar ligt wellicht het verschil in.
En dan heb je hier ook de aanbiedingen die het nog aantrekkelijker maken.
Hallo Jumbo,
Het gros van de aanbiedingen bij de diverse electronica ketens zijn hier niet of nauwelijks beperkt door schaarste/volumes of tijd, waardoor ze een permanent karakter dragen. Heb zelf net een Philips dvd recorder gehaald voor 119,- euro en een Philips dvd speler voor 59,- euro. De echte aanbiedingen betreffen restantproducten of verouderde types op een nivo van 60 a 70% van deze prijzen. In drogisterijketens als Het Kruitvat en bij de Albert Heijn kom je zelfs regelmatig partij aanbiedingen (dvd-spelers) van redelijk gerenommeerde merken tegen (Sharp, Aristona) voor prijzen tussen de 20-30 euro. Ik geloof dus niet meer zo in relevante prijsverschillen. Hoe goedkoop moet iets worden. Electronica artikelen beginnen meer en meer op verbruiksartikelen te lijken, waar je maar een paar maanden mee wilt of kunt doen dan op het duurzame product dat je met zorg selecteert en waar je minstens 5 tot 10 jaar gebruik van gaat maken.
Waarschijnlijk wordt ik gewoon te oud en kan ik het niet meer bijbenen.

groet,
Paul

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

#9 Bericht door diaantje » dinsdag 30 mei 2006, 19:55

Hoi,

Mocht je besluiten het in thailand te kopen let wel op bij terugkomst amst.
anders ben je zeker meer kwijt !!

Ook als je tax free boven een bepaald bedrag op ams.koop en bij terugkomst kan je gewoon alsnog de tax erover betalen !!

Ze zijn de laatste tijd echt behoorlijk bezig :!:

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#10 Bericht door khonkaen » woensdag 31 mei 2006, 02:12

het is wat jumbo zegt.... als je hier de weg weet ben je goedkoper uit

ik betaalde voor mijn kodak ls 755 easyshare 5Mp inclusief 256 Mb extern geheugen 13.000thb

dat is dus wel een stuk goedkoper dan kieskeurig aangeeft 336- 399 eu
zonder extern geheugen..
de eu was omgerekend 50 thb



willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

#11 Bericht door Gast » donderdag 01 juni 2006, 16:35

Media markt is vaak nog goedkoper en staat meestal niet bij kieskeurig op de site vernoemd.

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

#12 Bericht door peterd1961 » vrijdag 02 juni 2006, 08:16

Media markt lijkt goedkoop! maar verglijk maar eens spullen van de media markt met kieskeurig. Ik wil graag een canon ixus 800is kopen die is bij de media markt 80 euro duurder dan via kieskeurig.

gr Peter

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#13 Bericht door Mystic » vrijdag 02 juni 2006, 08:46

Klopt,

Ik heb net de sony dsc h5 aangeschaft voor 409 euro, deze is nog niet bij de Media Markt verkrijgbaar, zijn mindere zusje staat daar voor 489!
Waarschijnlijk zal mijn camera daar ver boven de 500 euro gaan kosten.

Media markt is goedkoop, maar lang niet met alles,
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

#14 Bericht door peterd1961 » vrijdag 02 juni 2006, 10:10

Hoe bevalt je camera? Ik overweeg die sony of de canon.

gr Peter

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#15 Bericht door Mystic » vrijdag 02 juni 2006, 10:27

Ik moet hem nog krijgen!
Hij is net verstuurd, en met een beetje geluk heb ik hem vandaag nog, en anders wordt het dinsdag, das heel krap, want we gaan woensdag weg.
Ik heb ook getwijfeld tussen dezelfde twee (canon s3), maar het grote scherm, en de voor mijn gevoel iets betere features van de sony gaven de doorslag.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Plaats reactie

Terug naar “Steden”