emigratie naar thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robert.greve@wanadoo.nl

emigratie naar thailand

#1 Bericht door robert.greve@wanadoo.nl » woensdag 05 april 2006, 11:59

hoi ik wil op korte termijn mij gaan vestigen in de Isaan, een huis heb ik daar al ook een fantastische vriendin nou ben ik eigenlijk op zoek naar een of ander bureau of instantie of persoon die mij bij kan staan met met allerlei officiele dingen die er voor nodig zijn om met een gerust hart dit land voorgoed te verlaten. mijn leeftijd is 46 ik ben 11 juli 2005 met een ontslagvergoeding het bedrijf uit geknikkert waar ik 23 gewerkt heb. wie kan mij verwijzen of helpen. b.v.b. dank

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#2 Bericht door Altena » donderdag 06 april 2006, 08:24

Vestigen in de Isaan (Thailand) is in theorie geen probleem.
je vraag over welke weg en instantie's die je kunnen helpen kan je wegstrepen, je kan het nl allemaal zelf regelen.

de volgende vragen zijn actueel voor je;

-hoe lang heb je een gegarandeerde uitkering
-heb je geen schulden (ook belasting)
-is je inkomen minimaal 65000bath/maand
-kan je aantonen dat je inkomsten iedere maand vanuit Nederland worden overgemaakt
-voor een jaarvisum gelden niet gehuwd 800.000bath op bank en/of 400.000 (bank) en 32.500bath inkomsten/maand.
Je inkomsten moeten gelegaliseerd worden bij de Ned.Amb. in Bangkok.

Zijn deze vragen met ja te beantwoorden dan is er geen beletsel in jou situatie.

je schreef dat je een woning had in de Isaan, m.i kan dat niet want een farang kan geen woning zelf bezitten.

ben je niet helemaal zeker van e.e.a neem dan eens contact op met:

Belastingdienst Limburg (Kantoor buitenland) tel: 055-5385385 of telefax:045-5603100

Hou ook rekening als je Nederland verlaat dat je ziekekosten-verzekering ook komt te vervallen en opbouw van aow ook stopt.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » donderdag 06 april 2006, 08:59

Altena schreef:je schreef dat je een woning had in de Isaan, m.i kan dat niet want een farang kan geen woning zelf bezitten.
Altena, ben het meeste met je eens. Maar als farang zijnde kan je wel een woning bezitten maar niet het land waar het op staat!

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#4 Bericht door Altena » donderdag 06 april 2006, 09:01

Manuel,

je hebt gelijk w :wink: as een slip of the pen van mijn zijde

ben ook mens
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

robert greve
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 05 april 2006, 11:36

#5 Bericht door robert greve » donderdag 06 april 2006, 09:32

Altena schreef:Manuel,

je hebt gelijk w :wink: as een slip of the pen van mijn zijde

ben ook mens
ik heb gezegd dat ik een huis heb in Ban-on maar ik had moeten zeggen wij hebben een huis de grond is aangekocht door mijn vriendin

robert greve
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 05 april 2006, 11:36

#6 Bericht door robert greve » donderdag 06 april 2006, 23:02

Altena schreef:Vestigen in de Isaan (Thailand) is in theorie geen probleem.
je vraag over welke weg en instantie's die je kunnen helpen kan je wegstrepen, je kan het nl allemaal zelf regelen.

de volgende vragen zijn actueel voor je;

-hoe lang heb je een gegarandeerde uitkering
-heb je geen schulden (ook belasting)
-is je inkomen minimaal 65000bath/maand
-kan je aantonen dat je inkomsten iedere maand vanuit Nederland worden overgemaakt
-voor een jaarvisum gelden niet gehuwd 800.000bath op bank en/of 400.000 (bank) en 32.500bath inkomsten/maand.
Je inkomsten moeten gelegaliseerd worden bij de Ned.Amb. in Bangkok.

Zijn deze vragen met ja te beantwoorden dan is er geen beletsel in jou situatie.

je schreef dat je een woning had in de Isaan, m.i kan dat niet want een farang kan geen woning zelf bezitten.

ben je niet helemaal zeker van e.e.a neem dan eens contact op met:

Belastingdienst Limburg (Kantoor buitenland) tel: 055-5385385 of telefax:045-5603100

Hou ook rekening als je Nederland verlaat dat je ziekekosten-verzekering ook komt te vervallen en opbouw van aow ook stopt.
bedankt voor je reactie.geen schulden,geen uitkering,geen inkomsten wel een beetje spaargeld en een ontslagvergoeding die ondergebracht is in een b.v hiermee probeer ik wat op te zetten in de Isaan dit allemaal in samenwerking met mijn vriendin. Op mijn zoektocht naar informatie omtrend dit alles stuit ik op allerlei tegenstijdigheden ook bij officiele instanties val ik in de ene na de andere verbazing daarom zou ik graag iets willen horen van mensen in een gelijke sitiatie en een positieve afloop

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » vrijdag 07 april 2006, 05:01

je zou met je vriendin kunnen trouwen en dan een non-immigrant B visa multiple entree aanvragen , kan je 3x 90 dagen in thailand verblijven..
zonder inkomsten kom je niet in aanmerking voor een jaarvisa..
mits je spaargeld op een thaise bank hebt , minimaal 800.000 thb..
je zou ook je vriendin een business kunnen laten starten van je spaargeld
maar jij kan daar niet werken zonder een werkvergunning...
er zitten veel haken en ogen aan een vestiging in thailand...
alleen als je over (veel) geld beschikt, wordt alles makkelijker...



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » vrijdag 07 april 2006, 05:17

khonkaen schreef:je zou met je vriendin kunnen trouwen en dan een non-immigrant B visa multiple entree aanvragen , kan je 3x 90 dagen in thailand verblijven..
Voor een non-immigrant-B hoef je absoluut niet met en Thaise getrouwd te zijn, of bedoel je non-immigrant-O? En met 1 jaar multiple entry kan je in principe 15 maanden in Thailand verblijven met elke 3 maanden een visa run.
khonkaen schreef:je zou ook je vriendin een business kunnen laten starten van je spaargeld
maar jij kan daar niet werken zonder een werkvergunning...
Je kan ook zelf een businees opzetten. Er zijn mogelijkheden om zelf controle te behouden binnen een company limited zonder 51% van de aandelen te bezitten. Als je Co Ltd. dan aan bepaalde voorwaarden voldoet kan je ook een werkverguinning krijgen voor deze Co Ltd.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

verblijf Thailand

#9 Bericht door Altena » zaterdag 08 april 2006, 16:46

Manuel,

Jij met de ervaring als ondernemer in Thailand zal het toch met mij eens (kunnen) zijn dat;

Vacantie en de eventueel bijbehorende gedachten hoe het zou kunnen, blijken toch in de praktijk even anders te zijn als je daadwerkelijk langere tijd verblijft in Thailand.

Dan zie je vaak de op dat moment onbegrijpelijke zaken die je als ' westerling' niet gewoon was.

Ik ben van mening kijk eerst eens goed om je heen alvorens je een stap maakt voor een eigen "toko".
En ga niet op een wolk lopen van heb nu even voldoende geld dus het kan allemaal wel, dit loopt altijd fout af naar mijn idee.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » zaterdag 08 april 2006, 17:00

Altena,

Helemaal mee eens!!!!!

Er zijn zo veel voorbeelden van mensen die hier op vakantie komen en omdat het allemaal zo leuk is hier willen wonen en/of werken. De realiteit is dat het echt niet altijd makkelijk is. Een andere cultuur, taal, wetten etc...

Ik kwam hier jaren (ongeveer 10...) voor zeer lange tijd per jaar (5 maanden per jaar ongeveer) voordat ik de beslissing nam om hier permanent te vestigen en te werken en leven. Ondanks mijn langdurige ervaringen in die 10 jaar heb ik nog steeds goed en slecht gezien. De reden dat ik het wel heb uitgehouden heeft te maken met de internationale werkervaring die ik had (al weg uit Nederland voor 12 jaar nu) en het geluk dat ik iemand aan mijn zijde heb die zich 100% inzet voor zichzelf mar ook voor mij. Ook een belangrijk feit is dat ik een zeer geaccepteerde vrienden kring heb binnen de Thaise bevolking, niet alleen met de expat bevolking.

Ik wil zeker niemand ontmoedigen maar hoop wel dat een ieder een geinformeerde beslissing maakt.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”