hua hin nieuwe shoppinmall

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#16 Bericht door Manuel » donderdag 25 mei 2006, 09:07

agnes schreef: De beste manier is nog altijd om de grond te leasen, als buitenlander kun je nog steeds geen grond kopen. Je hebt nu voor 49 % aandelen maar wel voor 100% betaald. En wat als je na een paar jaar met je compagny geen omzet of winst maakt? Je denkt toch niet dat deze konstruktie blijft werken!!! Thaksin is heel slim..
Niet mee eens. Het gat om controle van bezit, niet eigendom. Het maakt mij niet uit of iemand alle aandelen bezit van mijn zaken zolang ik maar kan zeggen hoe het werkt en waar het geld heen gaat...

Deze constructie zal zeker blijven werken. Het enige is dat op het moment wordt aanbevolen om het buitenlandse aandeel beneden de 40 % te houden in vwerband met toetsing aan bepaalde eigendoms wetten.

En Thaksin....?
Die heeft het nominee systeem in perfectie gebruikt bij zijn eigendom (?) van Shin en de verkoop aan Temasek. Zo ver gebruikt dat er zelfs volgens mij wetten zijn overtreden. Ik hoop dat dit nog aan de wet getoetst zal worden.

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

#17 Bericht door diaantje » donderdag 25 mei 2006, 10:02

hoi agnes,

Dit is van ons geen opwelling na 1 x vakantie geweest hoor!ik kom nu al zo n 10 a 12 jaar in huahin!
Wij weten dat er zat addertjes onder het gras zitten!!en mijn compagnie gaat zeker wel winst draaien ! als het een beetje meezit zeg ik binnen 4 jaar ook ned.voorgoed vaarwel en verblijf voorgoed !!!

De toekomst zal het leren of we hier goed aan hebben gedaan !!

(p.s.ik lease mijn grond nu van mijn compagnie)dit en nog veel andere dingen heb ik voor de zekerheid ingebouwd je weet maar nooit !!

De toekomst zal het leren !!

gr.diana :lol:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#18 Bericht door Mart » donderdag 25 mei 2006, 14:42

Hallo Diana,

Dat waterpretpark is geen gerucht maar een serieus plan. Er is een 10 jaren plan opgezet voor Cha-am en als ik moet geloven wat daarin allemaal staat, ( oa de Thaise riviera - niet zoals Pataya of Phuket ) zal het voor vele een droom zijn om hier te kinnen wonen.
Maar die laatste zin is bedoeld voor de Thaise bevolking.
Als er meer nieuws is, zal ik je mailen.

Mart

Plaats reactie

Terug naar “Steden”