Knapperige pannekoekjes of khanom buang

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

Knapperige pannekoekjes of khanom buang

#1 Bericht door Thaifreak » vrijdag 10 maart 2006, 22:35

Vorige keer dat we in Thailand waren hebben we op de drijvende markt van Damnoen Saduak van deze heerlijke pannekoekjes gegeten. Kan iemand mij vertellen waar ik deze lekker kan kopen in Bangkok, Pattaya, Phuket en/of Koh Samui?

http://www.enjoythaifood.com/crispypancakes.php


Thaifreak

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#2 Bericht door Mitmig » zondag 12 maart 2006, 18:10

Ik koop ze vers op de markt in Nathon (Koh Samui). Stalletje staat er vanaf de middag. Verder wordt je er dood meegegooid op alle tempelfeesten die links en rechts constant worden georganiseerd.

Bartje

#3 Bericht door Bartje » zondag 12 maart 2006, 21:01

Bij de moslima achter zo'n karretje! Ze lopen ook vaak door de woonwijken heen!

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

#4 Bericht door Thaifreak » maandag 13 maart 2006, 13:46

Mitmig schreef:Ik koop ze vers op de markt in Nathon (Koh Samui). Stalletje staat er vanaf de middag. Verder wordt je er dood meegegooid op alle tempelfeesten die links en rechts constant worden georganiseerd.
Mitmig,

Bedankt, nu weet ik tenminste al waar ik ze in Koh Samui kan vinden.

Ik weet wel dat je ze in heel Thailand kan vinden, maar graag had ik geweten waar ze op vaste plaatse staan. Zoals dus op de markt van Nathon. Is deze markt alle dagen?

Thaifreak

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#5 Bericht door Mitmig » maandag 13 maart 2006, 14:59

Thaifreak schreef:
Mitmig schreef:Ik koop ze vers op de markt in Nathon (Koh Samui). Stalletje staat er vanaf de middag. Verder wordt je er dood meegegooid op alle tempelfeesten die links en rechts constant worden georganiseerd.
Mitmig,

Bedankt, nu weet ik tenminste al waar ik ze in Koh Samui kan vinden.

Ik weet wel dat je ze in heel Thailand kan vinden, maar graag had ik geweten waar ze op vaste plaatse staan. Zoals dus op de markt van Nathon. Is deze markt alle dagen?

Thaifreak
Ja, de markt in Nathon is iedere dag. Het kraampje staat niet in het overdekte gedeelte maar in de zijstraat van de 'hoofdweg' en zoals gezegd alleen 's middags.

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

#6 Bericht door Thaifreak » maandag 13 maart 2006, 19:36

Mitmig,

Nogmaals bedankt. Kan jij als bewoonster van Koh Samui mij misschien ook nog enkele restauranttips bezorgen op het volgende onderwerp :

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=thailand&t=480418

Iemand anders nog vaste plaatsen van deze kraampjes in Bangkok, Pattaya of Phuket?

Alvast bedankt,

Thaifreak

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#7 Bericht door Mitmig » dinsdag 14 maart 2006, 07:59

Met restaurants aan die kant van het eiland kan ik je niet helpen, wij wonen aan de westkant en komen bijna nooit in Chaweng. Weet wel dat er een grote keus aan restaurants is en daar worden ook regelmatig gratis boekjes over uitgegeven (liggen ook op het vliegveld Samui). Als we gaan uiteten gaan we hoofdzakelijk naar een Thais restaurant in Nathon, waar het eten nog authentiek is.
Ik weet niet wanneer je deze kant op komt, maar half augustus is er altijd een foodfare in Nathon die een dikke week duurt. Er staan dan tientallen eetkraampjes waar je alle specialiteiten kunt proeven! Heerlijk, verheug me er nu al weer op! :wink: En voor ik het vergeet, de avondmarkt in Nathon bij de pier is ook een aanrader. Er staan diverse eetkraampjes waar je een keus kunt maken en daarna alles onder 't genot van een glas getapt bier kunt wegspoelen! Wel een beetje tijdig gaan, zo rond een uur of zes 's avonds.

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

#8 Bericht door Thaifreak » dinsdag 14 maart 2006, 12:47

Mitmig,

Spijtig genoeg komen we pas in november naar daar, dus de foodfare zal niet voor ons zijn. Je hebt me in ieder geval wel interesse doen krijgen in Nathon. Dus wie weet.
Laatst gewijzigd door Thaifreak op woensdag 15 maart 2006, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#9 Bericht door Mitmig » woensdag 15 maart 2006, 09:19

November! :shock: Vergeet je paraplu niet ... en als 't net zo'n erg regenseizoen wordt als afgelopen jaar, is een bootje ook aan te raden! :lol:

Michiel

pannekoekjes

#10 Bericht door Michiel » vrijdag 31 maart 2006, 03:04

in Phuket kan je ze vinden op de markten, deze hebben wel een vaste plaats, maar niet alle dagen, bij mij voor de deur in Vichit is het maandag, woensdag en zaterdag, in Chalong, hetzelfde en de andere dagen staan ze op weg naar Rawai ... voor de rest heb je die markten overal op het eiland op vaste plaatsen, maar daar weet ik de dagen niet van ... alvast smakelijk !

http://www.Zonneke.com/Phuket.php

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”