permanent vestigen

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

permanent vestigen

#1 Bericht door Gast » zaterdag 04 maart 2006, 13:36

Hallo Lezers,

Wil mij permanent in Thailand vestigen. Klopt het dat ik dan een non immigrant O visum dien aan te vragen? Moet ik dan ook ieder het land uit om een nieuwe aan te vragen, en hoeveel visa runs moet ik gedurende het jaar maken.

Zijn er tevens nog andere vereisten?

Waar kan ik het beste mijn visum aanvragen?

Bedankt alvast!

Ben benieuwd naar jullie advies.

Groeten Michel

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » zaterdag 04 maart 2006, 17:06

http://www.thaivisa.com

Voor al je verdere vragen zou ik is op de ambassade in Den Haag of het consulaat in Amsterdam langs gaan.

Okie

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

Re: permanent vestigen

#3 Bericht door Mitmig » zondag 12 maart 2006, 18:25

Non-immigrant O jaarvisum kun je 't best aanvragen bij het Consulaat in Amsterdam (vraag naar Natasja Plug), die zijn 't coulantst. Je moet iedere 90 dagen een visarun maken en als je nog een visarun maakt vlak voordat je jaarvisum verloopt, krijg je er nog eens 90 dagen bij. Dus eigenlijk is je jaarvisum geldig 5 x 90 dagen (bijna 15 maanden). Daarna een nieuw non-immigrant O aanvragen.

gast

Re: permanent vestigen

#4 Bericht door gast » zondag 12 maart 2006, 21:30

Hallo Mitmig,

Bedankt voor je reactie,

Moet ik na die 15 maanden terug naar nederland om een nieuw non immigrant o visum te halen? of kan dat ook elders?

Wat zijn precies de vereisten die gelden voor het verkrijgen van een non immigrant O visum.( ik ben 32 jaar en heb een nederlandse wao uitkering).

Alvast bedankt.

Hoop van je te horen.

Groeten Michel

Mitmig schreef:Non-immigrant O jaarvisum kun je 't best aanvragen bij het Consulaat in Amsterdam (vraag naar Natasja Plug), die zijn 't coulantst. Je moet iedere 90 dagen een visarun maken en als je nog een visarun maakt vlak voordat je jaarvisum verloopt, krijg je er nog eens 90 dagen bij. Dus eigenlijk is je jaarvisum geldig 5 x 90 dagen (bijna 15 maanden). Daarna een nieuw non-immigrant O aanvragen.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » maandag 13 maart 2006, 02:30

ik weet niet of je met 32 jaar een non-immigrant 0 visum kan krijgen..

maar als dat wel zo is kan je met dat visum in thailand een jaarvisum aanvragen.. je hoeft dan het land niet meer uit en je jaarvisum kan elk jaar verlengd worden.. voorwaarden zijn , 65.000 thb inkomsten per maand of 800.000thb op de bank ..

met 32 jaar kan je wel een non-immigrant B visum krijgen , wat daar de voorwaarden voor zijn , weet ik niet..

het is een goed idee je te laten informeren door het thaise consulaat in amsterdam..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

Re: permanent vestigen

#6 Bericht door Mitmig » maandag 13 maart 2006, 05:24

gast schreef:Hallo Mitmig,

Bedankt voor je reactie,

Moet ik na die 15 maanden terug naar nederland om een nieuw non immigrant o visum te halen? of kan dat ook elders?

Wat zijn precies de vereisten die gelden voor het verkrijgen van een non immigrant O visum.( ik ben 32 jaar en heb een nederlandse wao uitkering).

Alvast bedankt.

Hoop van je te horen.

Groeten Michel

Leeftijd en WAO-uitkering zijn geen probleem voor een non O. Stuur samen met de aanvraag voor het non O een kopie op van de toestemming van het UWV GAK voor vestiging in het buitenland naar het consulaat en een kopie van je jaaropgave. Neem aan dat het UWV GAK al toestemming heeft verleend? Wij hebben ons laten uitschrijven in Nederland en je krijgt je uitkering dan bruto/netto uitgekeerd.

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#7 Bericht door Mitmig » maandag 13 maart 2006, 05:27

khonkaen schreef:ik weet niet of je met 32 jaar een non-immigrant 0 visum kan krijgen..

maar als dat wel zo is kan je met dat visum in thailand een jaarvisum aanvragen.. je hoeft dan het land niet meer uit en je jaarvisum kan elk jaar verlengd worden.. voorwaarden zijn , 65.000 thb inkomsten per maand of 800.000thb op de bank ..

met 32 jaar kan je wel een non-immigrant B visum krijgen , wat daar de voorwaarden voor zijn , weet ik niet..

het is een goed idee je te laten informeren door het thaise consulaat in amsterdam..



willem, nederthai
Wij zijn al jaren in discussie met immigration hier op Koh Samui. We krijgen geen verlenging van ons visum omdat zij erop blijven hameren dat mijn man nog geen 50 jaar is! Aan de overige voorwaarden voldoen we wel. En als immigration eenmaal zegt 'not possible' ben je uitgepraat! :cry: Tot nu toe combineren wij familiebezoek in Nederland met het aanvragen van een non O bij het consulaat in Amsterdam. Volgens het geruchtencircuit is het moeilijk tot onmogelijk een non O te krijgen in de omringende landen van Thailand.

RC-EddyThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zondag 11 juni 2006, 17:28
Locatie: Hua Hin

#8 Bericht door RC-EddyThai » zondag 11 juni 2006, 18:07

Je kunt het idd in NL aanvragen maar wanneer je hier bent en je moet verlengen dan kan dat ook in Singapore of in Penang/ Maleisie.
Je moet hiervoor 65.000THB per maand inkomsten uit nl kunnen aantonen EN je moet 800.000 THB op een thaise bank hebben (niet of)
Tevens moet je elke 3 maanden het land verlaten. Ik ga meestal naar Myanmar en daar doe ik met de auto 12 uur over heen en terug. Dit kost je in Myanmar/ Birma 5 US dollar en 300THB voor de boot naar het eiland waar de immigratiedienst zit. Er rijden ook dagelijks bussen van BKK naar Ranong maar die doen er wel lang over en de chauffeurs rijden als gekken dus ik rij er liever zelf heen. De wegen zijn vrij goed dus dit is goed te doen.
enjoying life in the tropics !!

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#9 Bericht door Loe » zondag 11 juni 2006, 21:52

Eddythai,

Het is OF 800.000 bht op de bank OF een inkomen van 65000 thb per maand.
Dus niet allebei. Indien je het niet geloofd lees dan nog maar eens goed de informatie door

groetjes Loe

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » maandag 12 juni 2006, 00:51

Voor een driemaanden visum in wat voor criteria dan ook hoef je geen inkomsten aan te tonen
de b edragen genoemd gelden voor een 12 maanden visum te verlengen in Bangkok indien je ouder bent dan 50 jaar en/of getrouwd bent met een Thaise worden de eisen gehalveerd, soms wordt het afgegeven voor studiedoeleinden
12 maanden visa voor immigranten zonder een partner en beneden de 50 jaar (retirement visa) worden niet of bij hoge uitzondering afgegeven
Ik heb een stickertje geplaatst in de visa section, gewoon een kwestie van lezen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wimster
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 29 mei 2006, 01:20
Locatie: Bangkok

#11 Bericht door Wimster » maandag 12 juni 2006, 03:36

Eddy,

Je haalt wat zaken door elkaar. Voor een Non-immi O is het "OF", niet "EN" (65.000 THB per maand of 800.000 op de thaise bank, wat overigens te gebruiken is gedurende het jaar). Tevens, als je getrouwd bent met een Thaise, is het maar 400.000 THB.
Verder hoef je dan helemaal niet elke 90 dagen het land te verlaten. Je bij immigratie melden is voldoende. Als je toch binnen 90 dagen het land verlaat begint het tellen opnieuw.
RC-EddyThai schreef:Je kunt het idd in NL aanvragen maar wanneer je hier bent en je moet verlengen dan kan dat ook in Singapore of in Penang/ Maleisie.
Je moet hiervoor 65.000THB per maand inkomsten uit nl kunnen aantonen EN je moet 800.000 THB op een thaise bank hebben (niet of)
Tevens moet je elke 3 maanden het land verlaten. Ik ga meestal naar Myanmar en daar doe ik met de auto 12 uur over heen en terug. Dit kost je in Myanmar/ Birma 5 US dollar en 300THB voor de boot naar het eiland waar de immigratiedienst zit. Er rijden ook dagelijks bussen van BKK naar Ranong maar die doen er wel lang over en de chauffeurs rijden als gekken dus ik rij er liever zelf heen. De wegen zijn vrij goed dus dit is goed te doen.

RC-EddyThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zondag 11 juni 2006, 17:28
Locatie: Hua Hin

en/of

#12 Bericht door RC-EddyThai » maandag 12 juni 2006, 04:49

OKe, Ik heb mijn info van de immigration hier in Hua Hin, nu kan het zijn dat die het ook niet weten of andere regels toepassen. Ik weet dat ze op verschillende plaatsen ook verschillende info geven. Het kan dat jullie gelijk hebben en dan heb ik het bij het verkeerde eind.......SORRY !!
Ik wil natuurlijk niet opzettelijk verkeerde info verstrekken.
enjoying life in the tropics !!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”