Tranfer Moskou

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
koko

Tranfer Moskou

#1 Bericht door koko » woensdag 25 januari 2006, 16:44

Ik heb mijn tickets voor juli binnen. Het moest budget dus nu vertrek ik vanaf Dusseldorf naar Moskou om daar vervolgens 8 uur te moeten wachten op mijn aansluiting naar bangkok!!!
Nu hoor ik verhalen dat je ook bij een transfer in moskou een visum zou moeten hebben, ook als je het vliegveld niet verlaat. Lijkt me nogal sterk maar wie heeft hier ervaring mee?

p.s. is er nog wat te doen op Moskou Sheremetye, 8 uur lang?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » woensdag 25 januari 2006, 18:17

vraag het is bij je reis buro waar je je ticket hebt geboekt :?

Okie

koko

#3 Bericht door koko » woensdag 25 januari 2006, 18:48

Okie schreef:vraag het is bij je reis buro waar je je ticket hebt geboekt :?

Okie
Dat kan ik natuurlijk altijd nog doen, als niemand hier het antwoord weet.
Vrij nutteloze opmerking dus...

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » woensdag 25 januari 2006, 19:01

Zolang je in transit bent heb je geen visum nodig. Wel als je Moskou nog even wil gaan bekijken.
Ik weet geen enkele luchthaven waar je een visum nodig hebt als je transit bent. Behalve dus op Schiphol waar ze sommige vluchten al bij de gate controleren.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#5 Bericht door Okie » woensdag 25 januari 2006, 19:51

Op Schiphol heb je ook geen visum nodig als je transit passagier bent tenzij je eind bestemming binnen een Schengen land ligt.

Okie

Ps Koko het is geen nutteloze opmerking je moet het gewoon aan het reis buro vragen. Zij zijn zelfs verplicht je hier over in te lichten. Lijkt me trouwens ook niet dat je een visum nodig hebt als je op die luchthaven blijft hangen.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Airline

#6 Bericht door JohanS » woensdag 25 januari 2006, 19:54

Welke route en vliegtuigmaatschappij is dit?

Koko

Re: Airline

#7 Bericht door Koko » woensdag 25 januari 2006, 21:55

JohanS schreef:Welke route en vliegtuigmaatschappij is dit?
Maatschappij: Aeroflot

DUSSELDORF-MOSKOU-BANGKOK

€ 547 incl tax

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: Tranfer Moskou

#8 Bericht door henkypenky » woensdag 25 januari 2006, 22:11

koko schreef:Ik heb mijn tickets voor juli binnen. Het moest budget dus nu vertrek ik vanaf Dusseldorf naar Moskou om daar vervolgens 8 uur te moeten wachten op mijn aansluiting naar bangkok!!!
Nu hoor ik verhalen dat je ook bij een transfer in moskou een visum zou moeten hebben, ook als je het vliegveld niet verlaat. Lijkt me nogal sterk maar wie heeft hier ervaring mee?

p.s. is er nog wat te doen op Moskou Sheremetye, 8 uur lang?
je hoeft geen visum en je mag zonder visum de luchthaven-transit-ruimte niet eens uit dus geen probleem . ik hoop dat je een vrije zetel vind om wat te slapen .
dure koffie en dure maar lekkere kip is het enige wat ze er verkopen maar die krijg je waarschijnlijk al op een of andere manier bereid gedurende je twee vlieg-etappes :D
een luchthaven die je beter niet vaak aanvliegt tenzij je in moskou moet zijn :(
live and let live !

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#9 Bericht door PeterPivo » donderdag 26 januari 2006, 08:45

Succes met Aeroflot!! heb er zelf nog nooit mee gevlogen en dat ga ik zeker ook nooit doen namelijk niet echt goede verhalen over gehoord. Zou liever 300 euro meer neer willen leggen voor een andere vlucht. maar wens je in iedergeval een prettige vakantie toe en een goede reis.

PeterPivo

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Akkoord

#10 Bericht door JohanS » donderdag 26 januari 2006, 08:54

Ik weet dat je zeker een goede prijs hebt gekregen maar wij opteren toch voor de betere maatschappij en betalan ook wat meer.
Het is vakantie en die start vanaf de vlucht.
Dit jaar gaan we met Thai Airways en ben zeker dat onze vakantie van de eerste minuut zal beginnen.
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken over de transit maar eerder over de vlucht zelf met Aeroflot, ik vrees dat het niet echt confortabel zal zijn.
Laat in ieder geval hier iets weten hoe het verlopen is, ik ben zeker dat meerdere mensen dit willen weten.

koko

Re: Akkoord

#11 Bericht door koko » donderdag 26 januari 2006, 09:45

JohanS schreef:Ik weet dat je zeker een goede prijs hebt gekregen maar wij opteren toch voor de betere maatschappij en betalan ook wat meer.
Het is vakantie en die start vanaf de vlucht.
Dit jaar gaan we met Thai Airways en ben zeker dat onze vakantie van de eerste minuut zal beginnen.
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken over de transit maar eerder over de vlucht zelf met Aeroflot, ik vrees dat het niet echt confortabel zal zijn.
Laat in ieder geval hier iets weten hoe het verlopen is, ik ben zeker dat meerdere mensen dit willen weten.
Niets mis met Aeroflot hoor. Ieder gaat maar uit van verhalen via via. Ik heb al eens eerder met Aeroflot gevlogen en durf te beweren dat ze niets onderdoen voor bijvoorbeeld KLM. Er is zelfs sprake van geweest dat zij zich zouden aansluiten bij de samenwerking KLM/Air France.
De vliegtuigen zijn wel wat soberder dan bijvoorbeeld die van Thai airways
maar goed, daar is de prijs dan ook naar.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

KLM

#12 Bericht door JohanS » donderdag 26 januari 2006, 11:21

Op dit ogenblik zijn KLM en Air France ook niet echt meer de referentie.

Gast

Re: KLM

#13 Bericht door Gast » donderdag 26 januari 2006, 13:22

JohanS schreef:Op dit ogenblik zijn KLM en Air France ook niet echt meer de referentie.
Haha, dat is ook weer waar.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: Akkoord

#14 Bericht door henkypenky » donderdag 26 januari 2006, 13:45

koko schreef:
JohanS schreef:Ik weet dat je zeker een goede prijs hebt gekregen maar wij opteren toch voor de betere maatschappij en betalan ook wat meer.
Het is vakantie en die start vanaf de vlucht.
Dit jaar gaan we met Thai Airways en ben zeker dat onze vakantie van de eerste minuut zal beginnen.
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken over de transit maar eerder over de vlucht zelf met Aeroflot, ik vrees dat het niet echt confortabel zal zijn.
Laat in ieder geval hier iets weten hoe het verlopen is, ik ben zeker dat meerdere mensen dit willen weten.
Niets mis met Aeroflot hoor. Ieder gaat maar uit van verhalen via via. Ik heb al eens eerder met Aeroflot gevlogen en durf te beweren dat ze niets onderdoen voor bijvoorbeeld KLM. Er is zelfs sprake van geweest dat zij zich zouden aansluiten bij de samenwerking KLM/Air France.
De vliegtuigen zijn wel wat soberder dan bijvoorbeeld die van Thai airways
maar goed, daar is de prijs dan ook naar.
aeroflot is goedkoop en er zijn veel slechtere maar ik dacht dat het hier om de luchthaven transitruimte ging en niet de maatschappij .
live and let live !

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#15 Bericht door FlyingDutchman » donderdag 26 januari 2006, 14:09

:lol: Een vriend van mij, die al jàren regelmatig naar Thailand gaat, heeft eens een tussenlanding in het, toenmalig, communistische Rusland (Siberië) moeten maken. :twisted: Het was er èrg koud, er liepen mannen met machinegeweren, ze moesten het vliegtuig verlaten en plaatsnemen in een hal, gelijkwaardig aan een vrieskist. Hij had alleen een 'Hawaï shirt' aan :P.

Van een visum is geen sprake bij een tussenlanding, zolang je maar op het 'neutrale' gebied blijft.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”