1e keer thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
evalala

1e keer thailand

#1 Bericht door evalala » maandag 09 januari 2006, 16:42

ik ga in april voor t eerst naar thailand. Zou eigenlijk met vriendin gaan, maar helaas, gaat niet door. Ik ga mensen bezoeken in bangkok. dus ben niet helemaal alleen.
Ik hoor altijd dat t goed te doen is alleen. maar iemand nog wat tips voor en beginneling?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Details

#2 Bericht door JohanS » maandag 09 januari 2006, 16:44

Geef wat details over wat je graag meer info wil.
Er is zo veel om over te praten en op dit forum staat reeds veel info.

Bezoek onze Thailand website misschien krijg je hierdoor wel wat ideën.
Een reactie onze onze homepage is ook steeds gewardeerd.

Een prettige reis.

Gast

Re: 1e keer thailand

#3 Bericht door Gast » maandag 09 januari 2006, 16:45

Laat nooit merken aan de taxi's dat je voor de eerste keer Thailand bezoekt. Het zou kunnen dat een korte rit een lange rit wordt. En eerste keer Thailand wordt zeker een tweede, derde, ... keer.

evalala

1e keer thailand

#4 Bericht door evalala » dinsdag 10 januari 2006, 17:04

nou, ik moet even uitzoeken wat ik daar allemaal ga doen, Iig mn zus bezoeken in Bangkok en dan afzakken naar t zuiden enzo.
maar wat ik wilde weten of er nog dingen of buurten zijn waar je dus echt niet moet komen of moet doen als meisje alleen?
ik hoor t wel..

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#5 Bericht door Mitmig » dinsdag 10 januari 2006, 18:35

Aangezien je zus in Bangkok woont, neem ik toch aan dat zij je van alle info kan voorzien? Ik kan niet zeggen dat ik me ooit onveilig heb gevoeld in Bangkok of de rest van Thailand. Zou me gewoon gedragen zoals je thuis ook doet t.a.v. je veiligheid.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#6 Bericht door Denhakke » dinsdag 10 januari 2006, 18:48

Als je van plan bent om naar Phuket af te zakken kan ik je altijd wel het adres van mijn nonkel doorgeven, hij heeft ginder een restaurantje en kan je daar altijd wel verder helpen, altijd handig voor de eerste maal ginder ter plaatse om zo weinig mogelijk tijd te verliezen.

Walkie

1 e keer Th.

#7 Bericht door Walkie » dinsdag 10 januari 2006, 22:55

Oogie,s open houden,en op je geld letten,en kijk uit wat je eet,en niet te veel in de zon, en pas op in en rond om het verkeer,vooral Bangkok, pak taximeters,maak geen prijs,maar kijk op de meter,ook voordat je instapt,vergeet niet je spullen uit de taxi, laat je niet door vreemde (thaien) ergens naar toe lokken,maar zoek zoveel mogelijk zelf uit,info evt. hotel , en drink veel water, en eet ook regelmatig, ps. pinnen liefst in een bank.. en verder een prettige vakantie...........Never Walkie Alone

Erik

1st keer Thailand

#8 Bericht door Erik » woensdag 11 januari 2006, 10:30

Hi Eva,

Wij gaan in April ook naar Thailand, op zaterdag de 29ste. Weet niet wat jou reis datum is? Voor mij is het echter niet de 1ste keer. Dus vraag wat je maar wilt.
Mijn eerste tip, neem nooit de limousine service op het vliegveld. Wanneer je de centrale aankomsthal binnen loopt staan ze je op te wachten met bosjes en vragen: where you come from, where you going, cheap taxi. Je betaald je blauw en wacht meestal tot de taxi vol is voor je vertrekt.
Haal gewoon geld op het vliegveld, als je na deze taxi terroristen iets doorloopt zie je aan je linker kant een stuk of vier ATM's, geld automaten waar je met je nederlandse bankpas geld kan pinnen,kan overigens overal bij de ATM's in Thailand, dus niet alleen op het vliegveld. Vraag even bij de bank of jou pas daarvoor geschikt is.
Als je een tijdje blijft haal dan een SIM kaart, bijvoorbeeld van 1-2call of een andere provider. Deze zijn niet zo duur, je kan er voordeliger mee bellen naar nederland dan met een ned. abbonement en ook handig als je in Bangkok de weg kwijt bent en even je zus wilt bellen.
Kijk ook eens op http://www.thailandvoorbeginners.nl/, is leuk om een indruk te krijgen. Ik weet echter niet hoe up to date deze side is.

Succes en vooral veel plezier

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”