Vertaling officiele documenten MVV Visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jarroz
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 22 juni 2005, 13:37

Vertaling officiele documenten MVV Visa

#1 Bericht door Jarroz » woensdag 04 januari 2006, 12:33

Hallo,

Eind deze maand gaat mijn thaise vriendin terug naar Thailand om een MVV visa aan te vragen. Hiervoor moet ze haar geboorte akte en bewijs van ongehuwd zijn laten vertalen. Weet iemand een goed adres van een beedigd vertaler in Bangkok of bied het Thai Ministry of foreign affairs in Bangkok deze service ook aan?

Mijn vriendin is nooit eerder getrouwd geweest, heeft zij dan genoeg aan de 2 aktes of moet ze nog meer papieren overleggen die vertaald/gelegaliseerd moeten worden.

Kan iemand ook de volgorde bevestigen dat ze eerst de documenten moet laten vertalen, dan laten legaliseren bij het Thaise ministerie van buitenlandse zaken, dan legaliseren bij de Nederlandse ambassade en dan het MVV aanvragen?

Als iemand hier meer over weet dan hoor ik graag iets hierover.
Alvast bedankt,
Jarroz

Gast

#2 Bericht door Gast » woensdag 04 januari 2006, 13:54

Wie je kan helpen is Mr. Theo Pouw van de Thai Dutch Connection, gevestigd in Bangkok. http://www.tdc.in.th
kijk op zijn website en alle info hierover kan je daar lezen.

Hij heeft mij onlangs geholpen met een toeristenvisum. En gaat ook huwelijksakte vertalen en legaliseren.

Succes

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#3 Bericht door Sis » woensdag 04 januari 2006, 13:56

bovenstaande bericht is van mij, vergeten in te loggen :?

Jarroz
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 22 juni 2005, 13:37

#4 Bericht door Jarroz » donderdag 05 januari 2006, 08:12

Bedankt voor de info. Heb zojuist een mail gestuurd en gebeld naar dit bureau. Het klinkt hoopvol in de molen van de papier winkel.

Nogmaals bedankt.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Horn

#5 Bericht door JohanS » donderdag 05 januari 2006, 09:02

Een aantal jaren geleden hebben wij deze papiermolen moeten doorlopen.
Wij hebben alle documenten laten vertalen in Bangkok door het vertaaldbureau 'Horn'.
Mr. Horn is nederlander en was toen de enige nederlandse vertaler in Bangkok. Indien je extra betaald voorzien zij ook onmiddellijk de nodige legalisaties bij het Thaise ministerie. Dirt kan je veel tijd en misverstanden besparen.
Indien je het adres wilt zal ik deze avond zijn coördinaten in een bericht plaatsen.
Succes

Gast

#6 Bericht door Gast » donderdag 05 januari 2006, 09:14

Kun je ook dit adres geven en een indicatie van wat het e.e.a. gaat kosten.

Vast bedankt, Jarroz

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 04 augustus 2005, 12:12
Locatie: Bangkok

#7 Bericht door Steven de Boer » donderdag 05 januari 2006, 11:06

Meneer Jo Horn is helaas een jaar of 2 overleden naar mijn weten en zijn buro bestaat niet meer. Theo Pouw van TDC is goed en betrouwbaar en regelt alles van vertalingen tot legalisaties. Ze zijn niet de goedkoopste in town maar wel de beste en meest betrouwbare volgens velen. (Heb eigenlijk nog nooit een onovertogen woord over hem gehoord).

Verschil met andere, vaak thaise bedrijfjes is dat je bij TDC gewoon Nederlands kunt praten en ze jou en je vriendin begeleiden bij het gehele proces van begin tot eind en alle vragen tussendoor. Andere bedrijfjes vertalen alleen en verder niets. (Theo spreekt overigens vloeiend Thais, erg knap).

Theo heeft overigens ook sinds kort mijn site gelinkt en dat vond ik erg aardig van hem.

Succes,

Steven
http://www.thailandhotel.nl

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Spijtig

#8 Bericht door JohanS » donderdag 05 januari 2006, 11:45

Spijtig van dit te horen van Mr. Horn.
Ik heb steeds een uitstekende service gehad en zal indien nodig dus ook iemand anders moeten zoeken.
Het was bij ons ook al 7 jaar geleden dat we nog contact hadden.

Jarroz
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 22 juni 2005, 13:37

#9 Bericht door Jarroz » donderdag 05 januari 2006, 13:51

Heb zojuist met Theo van TDC wat mails uitgewisseld, zonder dat er eerst iets betaald moest worden en hij heeft me al voorzien van goede informatie. Het kan dus nog wel.

Het lijkt me dus een betrouwbaar, snel en goed adres voor dit soort zaken. Ik ga in iedergeval het e.e.a. laten regelen door Theo.

Sis nogmaals bedankt. Jarroz

adhofstede
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 01 februari 2006, 21:56

#10 Bericht door adhofstede » woensdag 01 februari 2006, 22:14

hoi ik heb zelf alles gedaan is goedkoop als je de weg weet,je moet ook documenten van jou overleggen.ben je je getrouwd zo niet is de weg weer wat lastig maar niet onmogelijk.vertalen altijd bij beedigd bureau betaal niet teveel,200 bath per a4.mail gerust welke vragen je hebt.ook kun je eerst een advies aanvraag doen spaart hoop geld en je weet of je kans maakt op mvv,bij positief advies is de mvv in 10 dagen op te halen .


groeten ad .

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”