visum 2 jaar

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
estmar
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 18:39

visum 2 jaar

#1 Bericht door estmar » woensdag 28 december 2005, 19:02

Wij (nedelands gezin 4 personen) willen voor langere tijd (2 jaar) naar thailand.Ikheb begrepen dat je voor een non-immigrant -o- visum een thaise bankrekening met daarop 800000 baht nodig hebt.Klopt dit ???
Of zijn er nog meer voorwaarden??En als dit kan, wat moet ik dan aanvragen: single of multiple ?? Ik begreep dat dit visum te verlengen is tot een jaar. Waar ?? En na dit jaar ??
En tenslotte: Kun je in Thailand zomaar een bankrekening openen of moet je dan een adres hebben aldaar ??
Groeten Estmar

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » donderdag 29 december 2005, 03:37

met een non-immigrant visa, kan je in thailand bij elk immigratiekantoor een jaarvisa aanvragen ..

de voorwaarden hiervoor zijn 800.000thb geverifieerd op een thaise bankrekening ..
OF een inkomen van minimaal 65.000thb/mnd , geverifieerd door de ned.embassy in bkk..
na een jaar kan je verlenging van je jaarvisa aanvragen onder dezelfde voorwaarden

een bankrekening kan je openen door een minimale storting van 1.000 thb .. je moet daarbij een (tijdelijk) adres opgeven , soms bevestigd door immigratie..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

estmar
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 18:39

#3 Bericht door estmar » donderdag 29 december 2005, 15:07

Hoi, bedankt voor je reaktie.Het is me nu duidelijk hoe het werkt.
Alleen heb ik nog een vraag: Hoe kom ik in aan een non-immigrant visum??Ik bedoel,ik ben niet getrouwd met een thaise,heb geen werk of studie in thailand.Of is bewijs van financiele gesteldheid genoeg?
En: kun je overal in de thailand omringende landen een non-immigrant visum aanvragen of moet dit in nederland?

greensiam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 03 juni 2006, 12:43

#4 Bericht door greensiam » zaterdag 03 juni 2006, 23:57

Ik lees dus ook iedere keer weer over dat bedrag van 800,000 bath die je dan zogenaamd op je Thaise bankrekening zou moeten hebbenvoor zo'n jaarvisum. Nou ik kan dat dus nergens terug vinden bij de officiele instanties die hier dus over gaan (consulaat, ambassade). Ik vind het een nogal onredelijk hoog bedrag voor een land als Thailand waar het inkomen meestal niet veel hoger ligt dan gemiddeld 1500 bath per maand.

Peter.

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#5 Bericht door renerrr » zondag 04 juni 2006, 01:07

Beste peter: de immigratiedienst hier ter plaatse stelt deze regel, ze ziijn immers die dit traject "begeleiden".In Nl vraag je in eerste instantie een non-immigr visum aan voor 3 maanden, hier ga je het voor 1 jaar regelen.Dit bedrag dient op een officiele rekening te staan, en niet een die 1 dag pas geopend is, maar eentje die langer al loopt.De bank dient dit officieel te bevestigen, en deze papieren dien je ook te overleggen bij de immigratiedienst.Tuurlijk zal je dit nergens terugvinden, maar zo werkt het toch echt wel..
Succes in ieder geval.
Gr Rene.

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#6 Bericht door renerrr » zondag 04 juni 2006, 01:11

Peter; je zegt : ik kan dit niet terugvinden bij instanties die hier over gaan, consulaat ambass e.d.Echter: zij zijn niet degene die hierover gaan, het is de Immgratiedienst die hierover gaat, niet de emmigratie, maar Immigratiedienst dus.
Een non-immgr kun je ook in een ander land aanvragen dan NL, echter uiteraard wel bij een Thais consulaat of ambassade.


Gr rene.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#7 Bericht door jumbo » zondag 04 juni 2006, 01:23

greensiam schreef:Ik lees dus ook iedere keer weer over dat bedrag van 800,000 bath die je dan zogenaamd op je Thaise bankrekening zou moeten hebbenvoor zo'n jaarvisum. Nou ik kan dat dus nergens terug vinden bij de officiele instanties die hier dus over gaan (consulaat, ambassade). Ik vind het een nogal onredelijk hoog bedrag voor een land als Thailand waar het inkomen meestal niet veel hoger ligt dan gemiddeld 1500 bath per maand.

Peter.
Peter

Zoals gezegd de Thai governement/immigratiedienst gaat over de toekenning van een visa, als je effe googled op visa requirements thailand dan krijg je de informatie die je nodig hebt
Ook heb ik onder visa een stuk tekst geplakt daar kan je ook even kijken.
Ik denk dat je beter nog even verder onderzoek moet plegen zeker als je denkt dat het minimum inkomen meestal niet veel hoger ligt dan gemiddeld 1.500 thb per maand. Zelfs in Thailand zijn er minimum lonen die eafhankelijk van het gebied ergens rond de 200-250 thb per dag liggen bij een (meestal) 6 daagse werkweek
In de privesector zijn er wel werkgevers die minder betalen zoals construcstie maar dan praat je nog steeds over 4.-5.000 thb per maand

Kijk eens rond in de archieven van het forum, gebruik de zoekfuntie en dan kom je vanzelf bij het onderwerp terecht

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#8 Bericht door jumbo » zondag 04 juni 2006, 01:41

Ik heb nog eens rondgekeken en denk (denk) dat het heel er moeilijk is een dergelijk visum te krijgen indien je niet een thai getrouwd bent, onder de 50 bent, kijk maar eens naar onderstaande tekst.
Verder denk ik dat indien het wel mogelijk was er niet zoveel visa runs gedaan zouden worden door de diverse expats. Ik zou het Thaise consulaat eens bellen voor meer uitleg, 1 ding is zeker zonder een legitieme reden kan je hier niet zomaar verbijven.
Verder kom je met je gezin? Heb je schoolgaande kinderen? Dan heb je de kwestie van onderwijs; en een internationale school is geen kattepis kwa kosten rond de 8.000 euro per jaar per kind. Er zijn wel thaise tweetalige scholen maar ik betwijfel of het kind van een buitenlands echtpaar daar terecht kan. En er ijn kwa doorstudeer mogelijkheden van dat soort scholen weinig tot geen mogelijkheden om het bachelaureaat Thai is.....de internationale scholen hebben UK,AUS en US en sommigen hebben EU...welke ik overigens niet ken.Er is wel een nederlands talige school in Rayong, kleuter tot groep 8 dacht ik

12 month validity, multi entry non-immigrant visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate (usually) in your home country and will result in the holder obtaining a 90 day 'permission to stay' stamp upon entry. Each time the holder enters the Kingdom whilst the visa is valid, he/she will obtain a further 90 day 'permission to stay stamp'. Such visas can be issued for students/work/family etc. but normally require supporting documentation. This visa can also be extended up to one year for specific reasons and with the required documentation (see 12 month extensions).

Note: a 12 month validity, multi entry non-immigrant visa may also be obtained from some Royal Thai embassies outside your home country if you can provide evidence of your marriage to a Thai citizen (marriage certificate).

12 month extension to a non-immigrant visa: If you are holding a non-immigrant visa, you have the option of extending this by 12 months based on either retirement (50 years old or over) or support to a Thai citizen, work, education and such. This may only be accomplished at an immigration office inside the Kingdom and certain criteria have to be met. Such extensions consist of a stamp in your passport detailing “issue date” and “permitted to stay until” date.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

visum 2 jaar

#9 Bericht door willy_1957 » maandag 21 augustus 2006, 15:09

Khonkuen, ik lees in je antwoord op een vraag betreffende een jaar visum,
800000 baht of
65000 baht maandinkomen

Is het het een of het ander of moet je aan beide voorwaarden voldoen?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#10 Bericht door Mart » maandag 21 augustus 2006, 15:53

Kijk eens bij:

http://www.thaivisa.com

Daar staan alle regels.

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: visum 2 jaar

#11 Bericht door jumbo » dinsdag 22 augustus 2006, 05:56

willy_1957 schreef:Khonkuen, ik lees in je antwoord op een vraag betreffende een jaar visum,
800000 baht of
65000 baht maandinkomen

Is het het een of het ander of moet je aan beide voorwaarden voldoen?
Een of het ander plus OF getrouwd met een Thaise OF boven de 55 jaar, anders kan je hooguit 3 maand of 1 maandvisas krijgen en moet je visaruns plegen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#12 Bericht door Manuel » dinsdag 22 augustus 2006, 06:15

Dit zal altijd een punt van discussie blijven omdat zelfs verschillende immigratie kantoren en consulaten verschillende info geven.

Ik denk dat bovenstaande discussie gericht is op de non-immigrant O-A visa. Dit is een visa vorm voor pensionados en voor huwlijk met een Thais(e).

Onder de 'normale' non-immigrant-O regels mag een ieder die een Thai of Thaise support een O class visa aanvragen. Een jaar verlenging kan op deze basis worden verleend door bewijs van inkomsten, bewijs van werk en werkvergunning, belasting betalingen. Er geldt geen grens van 50 jaar voor dit visa en ook geen huwlijk is een voorwaarde.
Als voorbeeld een vriend van mij, woont met zijn vriendin (Thaise), ze hebben 2 kinderen, hij werkt niet en heeft de leeftijd van 50 nog lang niet bereikt. Hij heeft O visa op basis van support van zijn 'familie' op welke basis ook zijn jaarlijkse verlenging werd gegeven. Zijn inkomsten, uit investeringen, worden in Thailand geregistreerd en hij betaald (minimaal) belasting.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: visum 2 jaar

#13 Bericht door Manuel » dinsdag 22 augustus 2006, 06:30

willy_1957 schreef: 800000 baht of
65000 baht maandinkomen

Is het het een of het ander of moet je aan beide voorwaarden voldoen?
Om toe te voegen aan mijn vorige post. Het is of 800.000, of 65.000, of en combinatie van beide.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#14 Bericht door jumbo » dinsdag 22 augustus 2006, 06:30

Manuel schreef:Dit zal altijd een punt van discussie blijven omdat zelfs verschillende immigratie kantoren en consulaten verschillende info geven.

Ik denk dat bovenstaande discussie gericht is op de non-immigrant O-A visa. Dit is een visa vorm voor pensionados en voor huwlijk met een Thais(e).

Onder de 'normale' non-immigrant-O regels mag een ieder die een Thai of Thaise support een O class visa aanvragen. Een jaar verlenging kan op deze basis worden verleend door bewijs van inkomsten, bewijs van werk en werkvergunning, belasting betalingen. Er geldt geen grens van 50 jaar voor dit visa en ook geen huwlijk is een voorwaarde.
Als voorbeeld een vriend van mij, woont met zijn vriendin (Thaise), ze hebben 2 kinderen, hij werkt niet en heeft de leeftijd van 50 nog lang niet bereikt. Hij heeft O visa op basis van support van zijn 'familie' op welke basis ook zijn jaarlijkse verlenging werd gegeven. Zijn inkomsten, uit investeringen, worden in Thailand geregistreerd en hij betaald (minimaal) belasting.
een wirwar in het walhalla, indien dat zo is dan is er inderdaad weer eens een uitzondering op een regel.....of j vriend is getrouwd en heeft je niet uitgenodigd :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#15 Bericht door Manuel » dinsdag 22 augustus 2006, 06:35

Nee, zeker niet getrouwd. Zeer dicht betrokken geweest bij zijn situatie omdat hij nogal jong 'gepensioneerd' was maar geen idee had van de Thaise immigratie regels. Hij reisde voorheen zeer veel en was hier normaal als toerist. Na de geboorte van zijn eerste kind wilde hij toch een iets betere visa situatie en hence de O visa.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”