Ik wou gaan, maar nu doe ik het niet meer

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

Ik wou gaan, maar nu doe ik het niet meer

#1 Bericht door Gast » dinsdag 27 december 2005, 19:18

Na al de verhalen gelezen te hebben ga ik dus niet meer naar Thailand, ik haat de mensen die welk dier dan ook mishandelen.
Al die stommerikken die dat dan nog wel doen, die moeten ze dan ook maar eens met een pikhouweel op hun kop slaan. :twisted:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#2 Bericht door Kees » dinsdag 27 december 2005, 21:49

Ik ben bang dat er dan nog maar weinig landen voor je over blijven waar je je vakantie kan gaan vieren.
Ik kan ook absoluut niet tegen dierenleed, maar helaas 's landswijs 's land-eer. Gelukkig weten wij nog niet een fractie van er allemaal gebeurd in de wereld, en dan hebben we het niet alleen over dierenleed.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » woensdag 28 december 2005, 00:57

in thailand is het wel heel makkelijk..

wat je niet ziet, of waar je niet naar kijkt, dat bestaat ook niet..





willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » woensdag 28 december 2005, 21:34

Het verhaal blijft terug komen.
Als we nou eens beginnen om de armoede uit de wereld te helpen dan krijgen die dieren het vanzelf beter.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Ik wou gaan, maar nu doe ik het niet meer

#5 Bericht door thongdee » woensdag 28 december 2005, 22:09

Anonymous schreef:Na al de verhalen gelezen te hebben ga ik dus niet meer naar Thailand, ik haat de mensen die welk dier dan ook mishandelen.
Al die stommerikken die dat dan nog wel doen, die moeten ze dan ook maar eens met een pikhouweel op hun kop slaan. :twisted:
:lol:

sab pa rod
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 22:38

#6 Bericht door sab pa rod » vrijdag 30 december 2005, 22:45

In Nederland is het ook niet alles voor de dieren, wat denk je dat er tijdens die veetransporten gebeurd en in slachthuizen, ook komt het hier nog steeds voor dat mensen als ze op vakantie gaan hun huisdier dumpen in het bos of ergens anders, het beestje moet zich dan maar redden. In Thailand gaan ze inderdaad vrij ruw met dieren om maar dat gebeurd wereldwijd, alleen letten de mensen als ze op vakantie zijn schijnbaar alleen op de dingen die in hun eigenland veel beter zijn volgens hun. Om dat als argument te gebruiken om ergens niet meer heen te gaan gaat volgens mij erg ver, moet je ook geen vlees meer gebruiken en geen leerproducten of andere producten waar dieren voor gebruikt worden. :!: :!:

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Geen reden.

#7 Bericht door JohanS » zondag 08 januari 2006, 00:30

Dit kan toch geen reden zijn om een prachtig land als Thailand niet te bezoeken.
OK, ik ben zeker tegen dierenleed maar spijtig genoeg gebeurd het in ieder land inclusief Belgie en Nederland.
Dus dan zouden we zelfs niet meer in ons eigen land mogen rijzen.
Ik zou zeggen ga naar Thailand en indien je iets ziet dat niet door de beugel kan, reageer dan heb je nog een positieve bijdrage gemakkt.

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

Re: Ik wou gaan, maar nu doe ik het niet meer

#8 Bericht door FlyingDutchman » dinsdag 24 januari 2006, 14:27

Anonymous schreef:Na al de verhalen gelezen te hebben ga ik dus niet meer naar Thailand, ik haat de mensen die welk dier dan ook mishandelen.
Al die stommerikken die dat dan nog wel doen, die moeten ze dan ook maar eens met een pikhouweel op hun kop slaan. :twisted:
Wat een moraal-jonkvrouwe, want een ridder kùn je niet zijn :!:

:arrow: Ga er inderdaad heen en leg de, in jouw ogen, misstanden vast. Meldt dit aan de stichting 'lekker dier'. Dàn ben je rìdderlijk bezig. Nu steek je je kop in het zand ! En laat die diertjes aan hum arme lotje over ... Overigens ben ik het volstrekt niet met je eens. Elk land heeft zijn cultuur en dierenmishandeling zal, zoals vrouwen-, mannen en kindermishandeling, nòòit uitgebannen kùnnen worden. Zolang een mens emoties kent, zal een woedeuitbarsting kùnnen volgen. Zolang niet iedereen een I.Q. van 130+ heeft, zal dommigheid blijven bestaan en zolang (de erfelijke genen van) psychopaten niet uitgeroeid worden, zullen er massa-moordenaars blìjven geboren worden en overal rondlopen. Blijf dus maar binnenshuis :!: ...
Afbeelding

deng
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: maandag 06 februari 2006, 05:41
Locatie: Pattaya Thailand

ik wou gaan maar nu doe ik het niet meer

#9 Bericht door deng » maandag 06 februari 2006, 16:53

Dierenleed komt overal ter wereld voor en moet natuurlijk zoveel mogelijk bestreden worden.

In Thailand is er zichtbaar dierenleed, in de rijkere geindustrialiseerde westerse landen is er minstens een even zo groot leed echter verstopt in de laboratoria van klinkende namen van chemische industrieen, cosmetica- en parfumgiganten.
Ennuh....wat te denken van de europese legbatterijen of geautomatiseerde melkvee-stallen waaruit de dieren nooit meer wegkomen omdat er geen weidegrond beschikbaar is?

Ga voor de verandering eens mensenleed zoeken en begin in je eigen stad of dorp, stap het eerste het beste verpleeghuis maar binnen en informeer hoevaak de bewoners lekker in bad gaan en hoevaak ze naar buiten komen....
en kom dan naar Thailand en bekijk hoe hier door de mensen met hun ouderen en zwakkeren wordt omgegaan.
Als je dat met elkaar vergelijkt kan ik me de reaktie voorstellen van " ik wou teruggaan naar Nederland maar nu doe ik het niet meer"
:shock:

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#10 Bericht door khonkaen » dinsdag 07 februari 2006, 03:13

je hebt gelijk, Deng..

wat in onze westerse ogen dierenmishandeling is , geldt niet voor de thai..
in sommige streken wordt hond gegeten.. het dier wordt daarom enkele dagen aan een boom gebonden en langzaam murw geknuppeld...
dit is noodzakelijk omdat er dan elke keer adrenaline vrijkomt , wat het vlees malser maakt..

oudere mensen blijven gewoon in hun huis wonen en blijven de baas..
zij worden verzorgd door familieleden om de doodeenvoudige reden , als die ouderen er niet geweest zouden zijn, zij er zelf ook niet geweest zouden zijn..
anders dan in nederland bestaat er nog respect voor ouderen...

ik moet er niet aan denken , als ik ooit naar nederland terug moeten .
ik ga hier liever dood, dan dat ik in nederland leef...


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Miel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: zaterdag 04 maart 2006, 15:08
Locatie: Utrecht/Almere

Re: Ik wou gaan, maar nu doe ik het niet meer

#11 Bericht door Miel » zaterdag 04 maart 2006, 15:35

Anonymous schreef:Na al de verhalen gelezen te hebben ga ik dus niet meer naar Thailand, ik haat de mensen die welk dier dan ook mishandelen.
Al die stommerikken die dat dan nog wel doen, die moeten ze dan ook maar eens met een pikhouweel op hun kop slaan. :twisted:
Ik ben het met je eens dat het wreed is... maar niet met de keuze om niet naar Thailand te gaan. :wink: Je kunt toch ook gewoon ervoor kiezen om zulke attracties in Thailand niet op te zoeken???
In Nederland heb je toch ook dierenleed? Niet alleen legbatterijen en massa-slachthuizen... een dierentuin is toch in zekere mate ook dierenleed? Voor mij persoonlijk begint dierenleed eigenlijk al wanneer je de vrijheid van een wild dier schendt.

In Indonesie heb je traditionele hanengevechten, die overigens verboden zijn. Volgens mij heb je in Thailand ook zulke vergelijkbare tradities.

Maar wat ik persoonlijk ook wreed vind -en dat noem je nou weer niet- is dat er heel veel Thaise jonge meisjes de prostitutie in moeten om rond te komen. Dat is toch ook schending van iemands vrijheid?
It is better to travel well than to arrive.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ik wou gaan, maar nu doe ik het niet meer

#12 Bericht door Mart » zaterdag 11 maart 2006, 06:08

Anonymous schreef:Na al de verhalen gelezen te hebben ga ik dus niet meer naar Thailand, ik haat de mensen die welk dier dan ook mishandelen.
Al die stommerikken die dat dan nog wel doen, die moeten ze dan ook maar eens met een pikhouweel op hun kop slaan. :twisted:
Waarde Gast,

Ik woon al vele jaren in Cha-am aan de kust. Op het strand lopen veel honden. In het toeristen seizoen zijn er vele gasten die denken goed te doen en geven vooral de jonge hondjes dagelijks wat te eten ( uit het hotel meegenomen ) Maar die jonge hondjes hebben niet geleerd om voor zich zelf te zorgen. Na het seizoen gaan ze zwerven, worden ziek en worden een probleem voor de mensen die hier wonen.
Er zijn ook gasten die zeggen: "DAAR MOETEN JULLIE IETS AAN DOEN " Maar als ik dan zeg "kom hier een paar maanden de honden verzorgen, en breng een beetje extra euro's mee, dan zijn ze niet thuis.

Het voorstel om hier wel naar toe te komen en de situatie te filmen of zo en dan vervolgens in Nederland rapporteren heeft natuurlijk geen enkele zin.

Thailand is nog niet in staat om de bevolking voldoende onderwijs te geven op het gebied van anti conceptie, er is nog geen geld beschikbaar voor een WW - WAO - AOW - Ziekenfonds, dus ook niet voor honden asiels.

De tijd zal het leren, dus kom hier en geeft een goed voorbeeld.

Groet
Mart

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Onze

#13 Bericht door JohanS » zaterdag 11 maart 2006, 09:28

Het is ook niet nodig om steeds onze zo gezegde enige goede waarden aan iedere andere cultuur te willen opdringen. Daar komen alleen maar conflicten van.
En zoals hier reeds gezegd is, er is nog veel werk in Thailand voor het welzijn van de thais zelf vooralleer ze aan de dieren extra geld kunnen uitgeven.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat onnodig dierenleed kan toegelaten worden.
Een probleem aanklagen is gemakkellijk een probleem oplossen is veel moeilijker.

leothai
Expat
Expat
Berichten: 184
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 17:24
Locatie: chiangmai

prostitutie

#14 Bericht door leothai » zaterdag 20 mei 2006, 08:47

beste miel dat dieren leet okee,ik woon hier en zie veel om mijn heen
gebeuren,ik heb zelf ook twee honden die ik zeer goed verwen
want hier (soms)als honden te veel lawaai maken nachts(omdat)ze de tuin en het huis moeten bewaken,worden die honden soms nachts
vergiftigt,heb nu al een paar keer mee gemaakt,maar goed dieren leet is over al 8) 8) 8)

maar de prostitutie beste miel,is zeker hier in thailand aardig terug gedronnen,kijk maar eens in bangkok,petpon 1 en 2 en sooi couboy
wat de sex tenten waren in bangkok,bestaan niet meer
reden het onderwijs in thailand is zeer verbetert,dus die jongen meisjes moeten nu naar school en studeren,en hoeven niet meer in een sex club of bar te werken,voor de centjes
en daar hebt de thaise regering een aardig steentje aan bij gedragen
want zo,n 25 jaar terug was het toch wel een beetje meer heftig in de sex bisnes,maar wordt nu aardig uitgebannen.
leo te chiangmai :D :D :D :D
chiangmai leven en laten leven.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#15 Bericht door Manuel » zaterdag 20 mei 2006, 20:04

Leo, sorry om te zeggen, maar ik geloof dat je er aardig naast zit deze keer.........

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”