Hotel Koh Tao

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Retep
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2005, 23:30

Hotel Koh Tao

#1 Bericht door Retep » zaterdag 17 december 2005, 23:34

Hallo,

Ik vertrek 28 december voor maximaal 4 weken naar Koh Tao.
Is het raadzaam om alvast een hotel te boeken vanuit NL?
Ik heb ook gelezen dat je ter plaatse prima iets kunt regelen.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een leuk resort?

Groet Peter

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » zondag 18 december 2005, 06:45

Als je 4 weken naar Koh Tao gaat lijkt me dat verstandig vooral de eerste 3-4 dagen. Je komt namelijk in het hoge hoog seizoen aan op de 29-30 ste december. Heel Thailand heeft dit weekend ook een lang weekend en zal dan ook vakantie vieren.

Als je nog meer gaat bezoeken in Thailand, dat lijkt me toch wel, zou ik de eerste dagen een hotel boeken in Bangkok.

Heb je overigens al nagedacht over een eventuele binnenlandse vlucht/bus/ trein naar je volgende bestemming hiervoor geldt hetzelfde als met die hotels in het weekend van 29 tot 3-4 januari 2006.

succes
Okie

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 04 augustus 2005, 12:12
Locatie: Bangkok

#3 Bericht door Steven de Boer » zondag 18 december 2005, 10:42

Okie heeft helemaal gelijk. Je komt precies in de periode aan waarin bijna alle accommodatie of al volgeboekt is of geen boekingen aanneemt in afwachting van alle vakantiegangers die op de bonnefooi bij de hotels komen aankloppen en de hotels zodoende een hogere prijs vragen. Zelfs online boeken is erg moeilijk voor eind december/begin januari.

Ik raad je aan om toch te proberen om de eerste paar dagen alvast te boeken, dan wel rechtstreeks via e-mail bij een hotel of online want dan ben je in ieder geval zeker voor de eerste paar dagen. Daarna kun je bijvoorbeeld wat rond gaan kijken en zien wat je leuk vind.

Ook openbaar vervoer naar Koh Tao kan een probleem zijn zoals Okie schrijft. Het halve land is aan het reizen eind december dus het kan erg lastig zijn om vervoer te vinden. Wellicht is het verstandig om de eerste paar dagen in Bangkok te blijven en na de feestdagen pas af te reizen naar Koh Tao.

Veel plezier toegewenst,

Steven
http://www.thailandhotel.nl

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”