Vliegen vanaf Dusseldorf met Emirates

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
herbert
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2005, 21:35

Vliegen vanaf Dusseldorf met Emirates

#1 Bericht door herbert » dinsdag 29 november 2005, 21:56

Ik ga in December naar Thailand en we vliegen met Emirates vanaf Dusseldorf.
Je kan geen plaats reserveren bij Emirates, daarom moeten we vroeg in checken om een plaats te kiezen, en hier gaat mijn vraag ook over..
Hoeveel uur van te voren moet je komen om de mooiste plaats te kunnen kiezen?
Ik ga met mijn vrouw en een kind van 1,5 jaar.

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#2 Bericht door Emanuel » woensdag 30 november 2005, 14:33

Ik ben zowiezo niet zo'n fan van Emirates.
Ik hoor er alleen maar slechte verhalen over.
Bij diverse vliegtuigmaatschappijen staat Emirates ook slecht bekend. Moet er bijvoorbeeld door personeel met een andere maatschappij teruggevlogen worden, wordt Emirates afgeraden.
Ik zou liever een beetje meer betalen. Alhoewel ik helemaal niet bang aangelegd ben. Als het echt heel veel zou schelen zou ik ze misschien ook wel nemen, maar zo lang ik opties heb liever niet.

Emanuel

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#3 Bericht door Okie » woensdag 30 november 2005, 15:25

Tja Emanuel, over domme antwoorden gesproken :? Er werd iets gevraagd over inchecken voor de beste plaatsen en niet over de kwaliteit van de maatschappij.

Het inchecken voor internationale vluchten begint meestal 2-2.5 uur van te voren en bij sommige maatschappijen zelfs 3 uur van te voren. Wil je dus zeker zijn van goede plaatsen, 3 uur van te voren aanwezig.
Voor passagiers met jonge kinderen worden meestal bepaalde plaatsen in het vliegtuig vrij gehouden tot een bepaalde tijd.

Veel plezier
Okie

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » woensdag 30 november 2005, 20:48

Emanuel schreef:Ik ben zowiezo niet zo'n fan van Emirates.
Ik hoor er alleen maar slechte verhalen over.
Bij diverse vliegtuigmaatschappijen staat Emirates ook slecht bekend. Moet er bijvoorbeeld door personeel met een andere maatschappij teruggevlogen worden, wordt Emirates afgeraden.
Ik zou liever een beetje meer betalen. Alhoewel ik helemaal niet bang aangelegd ben. Als het echt heel veel zou schelen zou ik ze misschien ook wel nemen, maar zo lang ik opties heb liever niet.

Emanuel
Op http://www.airlinequality.com/ staat Emirates niet zo slecht bekend, word als 4 star airline betiteld. Staan trouwens ook een hoop plussen en minnen van veel luchtvaartmijen op.
Wel een aanrader om eens te bezoeken.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 23:52
Locatie: genk belgié

#5 Bericht door ting dong Eddy » donderdag 01 december 2005, 03:29

ik vlieg altijd met emiraten ( 4 keer ) en zou eens graag willen weten waar jij die verhalen dan gehoord hebt ?
met emirates is dus totaal niks mis mee , ik kon dus inschecken om 12u15 namiddag en de vlucht was om 14u30 geloof ik of iets later .
je kan daar je plaats vragen en ze zullen u zeer vriendelijk verder helpen .
het eten is gewoon af dat zul je merken , want ik ben op gebied van eten een zeer moeilijke .
bij de bagage word niet op een paar kilo gekeken .
zie dat je koffer niet boven de 29 kilo komt en handbagage had ik een 10 kilo bij .
ik denk dat emanuel zich vergist van vliegmaatschapij , want emirates is echt een goede maatschapij , ik vlieg enkel emirates omdat ik vlak bij dusseldorf woon en zeker niet voor het geld want heb in oktober 729€ nog betaald .
nu pas ontdekt is ltu rechtstreeks naar bangkok dat gaat de volgende worden .
paratroopers never die ! they only fly away

herbert
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2005, 21:35

#6 Bericht door herbert » vrijdag 02 december 2005, 11:25

Ok ik weet voorlopig genoeg, bedankt voor de antwoorden :)
Groetjes van Herbert

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#7 Bericht door Greuf » vrijdag 02 december 2005, 16:55

Hoe is de tussenstop als je met Emirates naar Bangkok vliegt? Is de behandeling oke, of word je behandeld als een crimineel (zoals bij Jordanian)?!

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#8 Bericht door henkypenky » vrijdag 02 december 2005, 17:31

Greuf schreef:Hoe is de tussenstop als je met Emirates naar Bangkok vliegt? Is de behandeling oke, of word je behandeld als een crimineel (zoals bij Jordanian)?!
ik weet niet waar jij overstapt maar in dubai en in doha is het prima geregeld en kun je goed shoppen .
emirates is trouwens een van de beste vliegtuigmaatschappijen , ik weet niet waar ze dat hierboven vandaan halen hoor :(

pong

#9 Bericht door pong » zondag 04 december 2005, 03:05

is het ook al bepaald NIET eens met die eman, die wrs zoals veel 'hulpvaardige''antw. met een ANDERE mij verwart, EK heeft bijna de status qua service van Singy, (ze zijn trouwens opgezet door SQ) dus dat zit wel snor. Heb ze zelf in feb gehad en was goed tevreden voor de rpijs.
Overstap is ENKEL in DUBAI een zeer grote en efficiente luchthaven, waar je als je alleen overstapt (dus geen douane etc passeert) NIETS van controle merkt. Je kan trouw-ens (heb ik toen dus gedaan, gratis een bezoekje) zonder visum oid DUBAI bezoeken, dus je kan (kon, dat had je bij boeken moeten melden) een bezoek aan dat BurjElArab hotel etc. doen.
INsjekken KAN vanaf 3-2,5 urr/tevoren, MAAR; zoals bij tegenwoordig zowat elke luchtvaartmij zijn de''beste'' (wat overiegsn nogal diskusjabel is, bij die nooddeur mogen GEEN kkn zitten, plus je zit er enkel lekker als je tegen kou, veel kou kan en maar 1 been hebt) seats allang vergeven; je KAN wel tevoren reserveren, maar dan ENKEL als je lid van hun freq.fly-orogr bent en ''staus'' hebt; dat zijn zo van die kliene kadootjes.
Dit soort basis-info (voor de geregelde vlieger) is meest op http://www.flyertalk.com te vinden

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#10 Bericht door henkypenky » maandag 05 december 2005, 11:39

pong schreef:is het ook al bepaald NIET eens met die eman, die wrs zoals veel 'hulpvaardige''antw. met een ANDERE mij verwart, EK heeft bijna de status qua service van Singy, (ze zijn trouwens opgezet door SQ) dus dat zit wel snor. Heb ze zelf in feb gehad en was goed tevreden voor de rpijs.
Overstap is ENKEL in DUBAI een zeer grote en efficiente luchthaven, waar je als je alleen overstapt (dus geen douane etc passeert) NIETS van controle merkt. Je kan trouw-ens (heb ik toen dus gedaan, gratis een bezoekje) zonder visum oid DUBAI bezoeken, dus je kan (kon, dat had je bij boeken moeten melden) een bezoek aan dat BurjElArab hotel etc. doen.
INsjekken KAN vanaf 3-2,5 urr/tevoren, MAAR; zoals bij tegenwoordig zowat elke luchtvaartmij zijn de''beste'' (wat overiegsn nogal diskusjabel is, bij die nooddeur mogen GEEN kkn zitten, plus je zit er enkel lekker als je tegen kou, veel kou kan en maar 1 been hebt) seats allang vergeven; je KAN wel tevoren reserveren, maar dan ENKEL als je lid van hun freq.fly-orogr bent en ''staus'' hebt; dat zijn zo van die kliene kadootjes.
Dit soort basis-info (voor de geregelde vlieger) is meest op http://www.flyertalk.com te vinden
ja naar bkk stap je in dubai over maar kan naar andere bestemmingen dus evt ook in doha of abu-dhabi zijn .
live and let live !

pong

#11 Bericht door pong » zondag 18 december 2005, 02:50

nee, NIET met EK=Emirates, dat was voor mij de reden van verwarring te praten, want Ek vliegt echt enkel van/naar Dubai (die andere plaatsen dus enkel als heenenweertje vanaf Dubai), de ANSDRE airls, zoals de nieuwe ETIHAD en QATAR hebben hun thuisbasis in hun eigen deelstaat. GULF (die vroeger ook op AMS vloog en vaak goedkoop was) had+heeft diverse overstappunten, het is nog steeds de ''nationale'' vliemij. van al die Gulfstaten tesamen

herbert
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2005, 21:35

#12 Bericht door herbert » woensdag 11 januari 2006, 14:19

Ik ben terug en het vliegen met Emirates is goed bevallen..
De meeste stewardessen waren Thai's en wat me opviel was dat de vlucht terug van BKK naar Dubai van Thai Airway's was.
Het eten was goed en de bemanning was vriendelijk.
Op het vliegveld van Dubai merk je niets van controle, het liep allemaal heel soepel daar.
Alleen pas op in Dusseldorf met tasjes rovers, ik heb nog iemand gevloerd die een tas pakte van een chineese dame :)

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#13 Bericht door henkypenky » woensdag 11 januari 2006, 14:26

herbert schreef:Ik ben terug en het vliegen met Emirates is goed bevallen..
De meeste stewardessen waren Thai's en wat me opviel was dat de vlucht terug van BKK naar Dubai van Thai Airway's was.
Het eten was goed en de bemanning was vriendelijk.
Op het vliegveld van Dubai merk je niets van controle, het liep allemaal heel soepel daar
ik hoorde dat men op dusseldorf wel erg streng is met controles etc , erger nog dan in amsterdam ook bij terugkomst . klopt dat ?
live and let live !

herbert
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2005, 21:35

#14 Bericht door herbert » woensdag 11 januari 2006, 15:05

Valt mee in Dusseldorf, ik geloof dat ze er maar 2 tussenuit hebben gehaald bij aankomst.
Wel wordt je handbagage goed gecontroleerd bij vertrek maar dat is tegenwoordig normaal.

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#15 Bericht door Mitmig » woensdag 11 januari 2006, 17:24

henkypenky schreef:
herbert schreef:Ik ben terug en het vliegen met Emirates is goed bevallen..
De meeste stewardessen waren Thai's en wat me opviel was dat de vlucht terug van BKK naar Dubai van Thai Airway's was.
Het eten was goed en de bemanning was vriendelijk.
Op het vliegveld van Dubai merk je niets van controle, het liep allemaal heel soepel daar
ik hoorde dat men op dusseldorf wel erg streng is met controles etc , erger nog dan in amsterdam ook bij terugkomst . klopt dat ?
In Dusseldorf zijn ze veel schappelijker dan in Amsterdam!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”