Hulp gevraagd voor PrisonLAW

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

Hulp gevraagd voor PrisonLAW

#1 Bericht door Jantra » woensdag 23 november 2005, 09:32

Hallo allemaal,

Zoals vele van jullie zich nog wel zullen herinneren, zijn wij afgelopen zomer voor de derde keer naar Thailand geweest. We hebben weer veel mensen leren kennen, waaronder Rachel. Zij zet zich in voor de mensen rechten, met name die van Nederlandse gevangenen in het buitenland. Haar stichting is te vergelijken met een onderdeel van Amnesty International en net zoals AI krijgt ook PrisonLAW geen financiele steun van de overheid. Wij willen haar graag helpen blijven bestaan, lees aub onderstaand bericht en laat je hart spreken!!! We zitten echter niet te wachten op negatieve reacties, wel op hulp. Dit kan zowel financieel zijn als meedenken en/of werken.

Bij voorbaat dank voor het lezen!!!


Wie draagt u een warm hart toe in deze koude wintermaanden???

U denkt na het lezen van deze vraag ongetwijfeld gelijk aan een goede vriend, vriendin of een familielid.
Denkt u echter wel eens aan landgenoten, die in zeer erbarmelijke omstandigheden verblijven in het buitenland??? Laat daarbij de schuldvraag eens weg, wie gunt u dat??? Een leven
met tientallen andere gedetineerden op een aantal vierkante meters, duizenden kilometers van
huis, vrienden en familie. In een land waar je de taal niet machtig bent, hygiëne ver te zoeken
zijn en een rechtssysteem dat aan alle kanten rammelt. Hoogst waarschijnlijk is het antwoord op
deze vraag: NIEMAND!!!

PrisonLAW kan gelukkig op veler wijze iets betekenen voor deze kwetsbare groep mensen. Informatievoorziening, lobbywerk, juridisch advies en het verzenden van noodspullen zoals kleding, gezond voedsel, medicijnen, e.d.. Dit kan bereikt worden door het bij elkaar brengen van de juiste mensen, middelen, een persoonlijke en proactieve aanpak. PrisonLAW gelooft in idealen, vrijheid, onafhankelijkheid en doorzetters.

Kom op voor deze Nederlandse gevangenen!
Ieder verhaal kent twee kanten. PrisonLAW gelooft namelijk in een tweede kans voor één ieder! Want een ieder heeft recht op een eerlijke juridisch proces, het recht op hoop, het recht op leven. Een leven in humanitaire omstandigheden. Steun daarom PrisonLAW in haar activiteiten, vanaf nu, voor het te laat is.

Maak uw donatie over op rekeningnummer 618030638 (ABN AMRO) tenaamstelling Stichting PrisonLAW onder vermelding van uw naam en donatie.

De donaties zullen gebruikt worden voor de volgende activiteiten:
· Jaarlijkse kosten van de Kamer van Koophandel.
· Kosten voor de rekeninghouder.
· Verzending van juridische documentatie naar de gevangenen.
· Verzending van noodspullen naar de gevangenen.
· Onderhoud en de daarbij behorende kosten voor de website
· Uitbreiding van de mogelijkheden en doelstellingen die PrisonLAW wil nastreven.


Voor meer informatie over onze stichting kijkt u op http://www.prisonlaw.nl

Namens de gevangenen en hun familieleden danken wij u bij voorbaat voor uw gulle donatie, want daar door kunnen wij in het nieuwe jaar blijven bestaan!

Vrijwilligers van Prisonlaw

Bartje

#2 Bericht door Bartje » woensdag 23 november 2005, 09:54

He dit word vast een leuke discussie! Het verhaal van de slachtoffers kent maar een kant!

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#3 Bericht door Jantra » woensdag 23 november 2005, 10:11

Het gaat hier niet om de schuldvraag te belichten, maar om de rechten van ieder mens. Ik heb deze topic niet geopend om een leuke discussie los te maken, maar om hulp in te roepen!!!!

Bartje

#4 Bericht door Bartje » woensdag 23 november 2005, 11:34

"""Ik heb deze topic niet geopend om een leuke discussie los te maken, maar om hulp in te roepen!!!!"""

Juist ja hulp inroepen voor "de daders"

Persoonlijk ben ik blij dat er nog landen zijn waar moordenaars/verkrachters/drugssmokkelaars enz geen rechten hebben en in de cel moeten vechten voor hun eigen leven nadat ze het leven van anderen kapot gemaakt hebben!

Maar goed ieder moet dit voor zichzelf bepalen....

Succes anyway!!

Ban Nam Yuen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 05 november 2005, 10:26
Locatie: Ijmuiden
Contacteer:

Pricenlaw

#5 Bericht door Ban Nam Yuen » woensdag 23 november 2005, 15:23

Ook mensen die buiten hun schuld, bv. in een aanrijding betrokken zijn geraakt worden zonder pardoes in de Thaise Coeck gegooid,alleen maar omdat het een farrang is en die hebben nu eenmaal geld.

Dus niet alleen maar de Drugshandelaaren, moordenaars en verkrachters....

Bartje

#6 Bericht door Bartje » woensdag 23 november 2005, 17:50

Ja en dat is triest voor deze mensen, doch de meeste Medelanders zitten in Thailand in de lik voor drugs! Zoals het merendeel van de Medelanders
wereldwijd voor drugs vastzitten. En wat Azie betreft nogal wat "Farang" zitten opgeborgen voor pedofilie.....

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Medelanders

#7 Bericht door Andre » woensdag 23 november 2005, 19:48

Beste Bartje,

Je meningen zijn van een persoonlijk aard en niet relevant t.a.v. het verzoek. Hoewel ik de mening met je kan delen staat dit los van het feit dat er Medelanders hier terecht of niet in het gevang zitten en hun tijd uit moeten zitten in omstandigheden die je grootste vijand niet wil wensen. Hulp, hoe klein dan ook, geeft gevangen dat kleine beetje hoop om zichzelf hier doorheen te trekken.
Nogmaals wordt hier niet om rechters gevraagd.

Succes met deze aktie !

Andre Breuer
http://www.bangkokbiking.com
What's your name? I'm fine thank you.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

Hulp

#8 Bericht door Altena » donderdag 24 november 2005, 08:29

Uiteraard is het triest wat sommige moet overkomen en geef Andre volkomen gelijk dat er geen raad wordt gevraagd om extra "rechters".

En Jantien, je inzet en motivatie is groots niets dan lof maar ik mis iets t.w.

heb je wel eens overwogen om mogelijke slachtoffers ook eens te gaan helpen en net zo'n actie op te gaan zetten?

Ik sluit mij bij Andre volkomen aan en zal mij van verder commentaar onthouden want daar zijn advocaten en rechters voor.

Maar eerlijk gezegd, ga te raden bij Amnesty en het Ministerie die kunnen wat doen niet wij.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#9 Bericht door Jantra » donderdag 24 november 2005, 08:55

Deze actie heb ik opgezet om Rachel en haar stichting PrisonLAW te helpen. En wij (gewone mensen) kunnen haar wel degelijk helpen, d.m.v. financiele steun. Als je op de website kijkt zie je wat voor zaken ze doet, hoewel er vooralsnog alleen gevangenen in Thailand op staan, helpt ze Medelanders over heel de wereld. Het kost echter veel geld om dossiers te versturen, gevangenen te bezoeken, familieleden te bezoeken, bezoek aan Straatsburg ivm Europees parlement.......enz. Tot nu toe heeft ze altijd alles uit eigen zak betaald, maar dat is uiteraard niet de bedoeling!! Gelukkig zijn er een aantal politici, zoals Boris Ditrich en Jules Maaten die zich ook met raad en daad voor de stichting inzetten.
Van de overheid hoef je niks te verwachten en Amnesty is een zelfde soort stichting, alleen ouder, groter en omvangrijker.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

Re: Hulp

#10 Bericht door Altena » donderdag 24 november 2005, 09:01

Altena schreef:heb je wel eens overwogen om mogelijke slachtoffers ook eens te gaan helpen en net zo'n actie op te gaan zetten?
En hier geef je nog een uitleg over?

Hier denk ik persoonlijk meer aan, maar wie doet wat voor de "slachtoffers"?

p.s en sorry dat ik je naam foutief schreef
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#11 Bericht door Jantra » donderdag 24 november 2005, 09:30

Als je daarmee de gevangenen bedoelt, dan kan ik je vertellen, dat wij Rachel bij de gevangenis hebben leren kennen. Wij hebben daar twee Nederlanders bezocht: Hans Zegers en Rien Parlevliet.

Erwin

#12 Bericht door Erwin » donderdag 24 november 2005, 12:14

En soms kom je in de gevangenis door je eigen naiviteit, neem de nederlandse cameraman Niek Pennings. Hij zit nu al meer dan 4 maanden in een Indiase gevangenis. Hij heeft in Nepal zijn paspoort afgegeven omdat iemand beweerde zijn visum wel te kunnen verlengen in India.
Dit liep niet zoals het moest gaan en Niek besloot met zijn vriendin Monika( zit ook gevangen )zelf zonder papieren de grens over te gaan. Hij is geen drugshandelaar, moordenaar, pedofiel, maar een Nederlandse jongen die zo snel mogelijk weer naar huis moet ! http://www.redniekpennings.nl

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

hulp

#13 Bericht door Altena » donderdag 24 november 2005, 13:00

Hoi Erwin,

ik begrijp precies wat je wil aangeven en ondersteun je uitleg ook.
Maar de gedachten hebben dat je even nu iets snel gaat oplossen met ook de goed bedoelde actie van Topic-starter.
Daar geloof ik niets van.
Er zijn ministerie's en andere officcile organen die zich hier meer voor moeten inzetten, maar ze zitten heerlijk in het pluche en dat bevalt ze wel.
Nu gaat het in dit geval over Thailand maar laten we ook eens kijken in Europa wat daar allemaal gaande is.
Neem bijv.Frankrijk even die heeft zijn eigen regels in de EEG, en trekken zich ook nergens wat van aan.
Hoeveel onschuldigen zitten er niet, maar hoeveel schuldigen zitten er ook?
Ja, als je soms even niet goed nadenkt kan het erg vervelend zijn/worden.
denk nu niet dat ik nooit fouten heb gemaakt, maar zoals je aangeeft in je verhaal denk ik toch wel even iets verder door.
Een paspoort af gegeven en dan dit ja vreselijk, maar waarom zijn ze dan nog niet vrij?.Wat heeft buitenlandse zaken gedaan, wat heeft de consul gedaan.

Ik weet het niet,
Nee hoe goed ook bedoeld dit zijn politieke vraag-stukken en laten we nu niet even denken dat wij het even gaan oplossen.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#14 Bericht door Jantra » donderdag 24 november 2005, 13:36

Maar de gedachten hebben dat je even nu iets snel gaat oplossen met ook de goed bedoelde actie van Topic-starter.
Daar geloof ik niets van.

Wellicht zou je een mailtje kunnen sturen naar Rachel info@prisonlaw.nl en vragen wat ze afgelopen maanden allemaal bereikt heeft. Geloof mij, dat is meer dan je denkt, ze heeft zelfs al iemand vrij gekregen!!! Niet uit Thailand btw, maar ze is dan ook wereldwijd actief.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

hulp

#15 Bericht door Altena » donderdag 24 november 2005, 13:44

beste Jantra,

ik wens je oprecht heel veel succes maar kijk eens op http://www.dafforum.nl en op http://www.transport-online.nl
"De twee werknemers van breda-transport en van Willem
Hier staan ook enkele verhalen en zelfs de heer Mr.Vallenduuk is er mee bezig en hij bereikt (nog) niets, maar is een bijter geloof mij.

Maar blijf niet dromen dat we met je opreope het even gaan oplossen.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”