Inentings-paspoorten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

Inentings-paspoorten

#1 Bericht door Gast » vrijdag 18 november 2005, 21:16

We zijn aan het inpakken om morgen te vertrekken, maar moet ik eigenlijk de inentingspaspoorten van de GGD ook meenemen of hoeft dat niet??

Gui in Bangkok
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 18 november 2005, 21:21
Locatie: Donmuang, Bangkok, Thailand

#2 Bericht door Gui in Bangkok » vrijdag 18 november 2005, 21:36

Je kunt het voor alle zekerheid wel het beste doen, maar het ids niet verplicht om je inentingen te hebben. Het maakt het wel een stuk gemakkelijker in eventuele noodgevallen, want je moet er altijd rekening mee houden dat de dokters hier vaak gebrekkig engels spreken (en ik kan het weten, ik geef ze engelse les).

Inentingen zijn op zich niet eens verplicht en, als je je niet teveel in de oerwouden begeeft, ook niet echt nodig.

En nog een leuk weetje. De variant van de parasiet die malaria veroorzaakt en overigens nog maar voorkomt in slecht enkele gebieden in Thailand, is resistent tegen alle vormen van malaria medicijnen.

jaapj

#3 Bericht door jaapj » zondag 20 november 2005, 17:56

Ben 40 keer in thailand geweest ze hebben me nog nooit gevraagd om zo,n inentings paspoort te laten zien
gr
jaapj

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » zondag 20 november 2005, 18:01

jaapj schreef:Ben 40 keer in thailand geweest ze hebben me nog nooit gevraagd om zo,n inentings paspoort te laten zien
gr
jaapj
Maar als je toevallig een keertje wel goed ziek wordt, kan je wel laten zien waartegen je gevaccineerd bent.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

jaapj

#5 Bericht door jaapj » zondag 20 november 2005, 18:15

Bestaat er dan al een vaccinatie tegen dat vogelgriep virus dan ?
gr
jaapj

Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

#6 Bericht door Eric » donderdag 24 november 2005, 20:00

In het inentingspaspoort van de GGD staat wat er is toegediend en de hoeveelheid, dus altijd meenemen! Als je ziek wordt kunnen ze dus ook dingen uitsluiten bij een evt. diagnose. Voor sommige ziektes ben je niet ingeënt zoals vogelgriep, bij evt. besmetting wordt nu Tamiflu toegedient, op dit moment wordt onderzoek gedaan naar een juiste medicatie. Maw. weg blijven van levend pluimvee!

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#7 Bericht door dirk » donderdag 24 november 2005, 20:15

Als je bij de GGD je laat inenten kan je een inentingspaspoort nemen (kopen). Dus het lijkt me dat als je er 1 neemt dat je daar ook gebruik van maakt. Waarom dus thuis laten?
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

pong

en bovendien kan je er

#8 Bericht door pong » vrijdag 25 november 2005, 05:39

andere dingen die je hebt (allergie, niet werkende therapie etc.) in laten opnemen, allemaal echt enkel&alleen voor het geval dat.......

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”