Hulp gevraagd

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marcel1977
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 17 november 2005, 21:53

Hulp gevraagd

#1 Bericht door Marcel1977 » donderdag 17 november 2005, 21:56

Hallo allemaal die dit leest,

Zal me eerst even kort voorstellen, ik ben Marcel, 28 jaar, woon en werk in Nederland maar wil dit graag, zoals zovelen, doen in Thailand.

Ik heb al het een en ander opgezocht maar zit toch met nog wat vraagjes/advies.

Ik heb hier in Nederland een huis wat ik kan verkopen, maar als ik dat nu verkoop gaat er een bepaald gedeelte van de winst naar de gemeente(sociale koopwoning 5 jaar geleden voor weinig geld gekocht). Als ik dus 5 jaar wacht dan maak ik (als de huizenprijzen gelijk blijven) ca. 130.000€ winst, elk jaar dat ik het eerder verkoop gaat per jaar 10% van de winst naar de gemeente.

In die 5 jaar kan ik zo'n 20.000€ sparen waarvan ik een leuk appartement aldaar kan kopen. En als ik de 130.000€ slim wegzet op de bank kan ik van de rente leven in Thailand, en zal er zeker in het begin nog wel bij gaan werken.

Nu kan ik wel 5 jaar wachten met naar Thailand gaan maar dat wil ik niet.
Dus zal ik me huis moeten verhuren en daar een goede baan moeten zoeken om mezelf daar te kunnen onderhouden.

Nu is me vraag of hetgene wel mogelijk is wat ik wil, en of iemand tips heeft om deze 5 jaar door te komen.

Iedere reactie is welkom, en heb je meer info nodig zal ik het je geven.

Alvast bedankt,

Marcel

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#2 Bericht door Emanuel » donderdag 17 november 2005, 22:09

Kijk om naar Thailand te gaan en toch een beetje leuk te kunnen leven heb je de volgende opties:
  • * Een zak geld meenemen waar je voor eeuwig van kan leven.
    * Een zak geld meenemen waar je zelf een zaakje mee opzet.
    * Bij een grote multinational een hoge functie scoren.
    * Wensen, bidden & smeken en het onmogelijke bereiken, namelijk dat een normaal bedrijf je tegen een redelijk bedrag aanneemt en een werkvergunning voor je regelt met alle kosten die daar bij komen kijken. Er zijn alleen duizenden mensen die hier soms al 10tallen jaren op loeren.
    * Leraar Engels worden
Daar komt het eigenlijk een beetje op neer!
Nog meer vragen? Stel ze gerust!

Emanuel

Gui in Bangkok
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 18 november 2005, 21:21
Locatie: Donmuang, Bangkok, Thailand

#3 Bericht door Gui in Bangkok » vrijdag 18 november 2005, 21:51

Persoonlijk ben ik voor de laatste optie gegaan en geef ik nu al anderhalf jaar engelse les op een universiteit in Bangkok.
Dit is wel gebeurt nadat ik eerst zo'n kleine 400 solicitaties had gedaan, waarop de meeste reacties waren dat ik te duur of te hoog opgeleid was voor de functie (ik heb slechts een opleiding aan een hogeschool afgeronf, maar toch).

Een goed idee is, lieg een klein beetje, of tenminste verdraai de waarheid in je eigen voordeel bij solicitaties.

Voor vacatures kun je terecht bij: jobdb.com , jobthai.com, Jobbees.com en bangkokpost.com. Voor it-vacatures heb je ook nog de nieuwkomer Thaiitjobs.com.

Hoe dan ook succes, en als je blijft proberen lukt het zeker.

jaapj

#4 Bericht door jaapj » zondag 20 november 2005, 18:00

Hier een goede baan zien te krijgen en veel geld verdienen en het daar op vakantie opmaken en daar zeker! geen zaak beginnen dan verlies je waarschijnlijk nog meer geld en moet je hier nog meer zien te verdienen
gr
jaapj

Ken
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2005, 05:22
Contacteer:

#5 Bericht door Ken » dinsdag 29 november 2005, 17:13

Emanuel heeft helemaal gelijk, weet waar je aan begint. Er zijn te veel mensen die hier heen komen en denken wel even een baan te vinden. Vergeet het maar, een Thai inhuren is drie keer zo goedkoop als een Nederlander dus de banen voor de Farangs zijn erg dun gezaaid. (bv. bij Heineken Thailand werken 2 buitenlanders, de masterbrewers)

Het is niet onmogelijk maar je moet goed voorbereid zijn, even bijklussen is er hier niet bij.

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#6 Bericht door Emanuel » woensdag 30 november 2005, 14:23

Kijk ik hoor altijd graag dat ik gelijk heb :wink:

Zal wel aan mijn sterrenbeeld liggen LOL :oops:

Emanuel

Marcel1977
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 17 november 2005, 21:53

#7 Bericht door Marcel1977 » woensdag 30 november 2005, 15:32

Dus met andere woorden, ik kan het beste de komende 4/5jaar hier blijven en af en toe op vakantie gaan daarheen. En dan over 5 jaar daar van het opgebouwde vermogen leven en om de tijd te doden een licht betaald baantje nemen.

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

#8 Bericht door Emanuel » donderdag 01 december 2005, 01:38

Ik weet dat je het niet wilt horen, maar yep.
Je moet echter doen wat je niet laten kunt, maar je kansen zijn klein.
Klein betekent echter niet onmogelijk, maar ga goed na of je daar genoegen mee neemt.
Is dat zo, dan moet je het zeker doen. Twijfel je, dan kan je beter wachten en zijn die 5 jaar zo om.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”