wij willen verhuizen naar Thailand.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

kwaliteit van leven

#16 Bericht door stevenl » woensdag 09 november 2005, 04:11

Hartstikke leuk jongens dit soort discussies over inkomens en wie het het beste heeft.

Ik ben zelf een aantal jaren geleden bewust verhuisd van Nederland naar Thailand, en mijn inkomen en ook koopkracht is er fors op achteruit gegaan, maar voor mij veel belangrijker, de kwaliteit van leven ligt hier zo veel hoger, dat dat de financiele kant meer dan goedmaakt.

KhonThai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: zondag 10 juli 2005, 18:27
Locatie: Moo 9 (Pak Chong)

#17 Bericht door KhonThai » donderdag 10 november 2005, 01:54

Helemaal eens Stevenl, als je naar Thailand verhuist weet je dat de gehele levensstijl (gelukkig) anders is dan in NL. Dat heeft zijn charme, en matrealistisch gezien is het daar minder dan in NL; Én !!!!
Heerlijk toch !!!

Al die spullen is helemaal niet zo belangrijk.
All is right with the world !

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#18 Bericht door khonkaen » donderdag 10 november 2005, 02:27

ik heb mij in nederland laten uitschrijven , betaal daar dan ook geen sociale premies of belastingen meer

met mijn aow en pensioen ben ik er wat koopkracht aangaat flink op vooruit gegaan..

en zoals bekend, mag ik veronderstellen, is in thailand alles met geld te regelen...

geld mag dan wel niet gelukkig maken , maar je ongeluk is makkelijker te dragen ..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

#19 Bericht door willy_1957 » donderdag 10 november 2005, 15:40

Heel interessant allemaal,maar kan ik er als 48 jarige ook werk vinden?Helaas ben ik geen millionair die er van zijn rente kan leven,ook ik zou graag naar Thailand verhuizen,met name naar Chian Mai,maar dan moet er wel brood(allez green curry schotel:)) ) op de plank komen en tot nader order kan dit ook enkel door werken.Wachten tot ik met mijn pensioen ben is een andere optie,maar die duurt me iets te lang en ik wil wel graag meer bij mijn vriendin zijn dan nu het geval is(twee maal per jaar).Vrijwilligerswerk is er genoeg,maar jammer genoeg brengt dat financieel ook weinig zoden aan de dijk.I hoop dat iemand me daar kan adviseren,alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#20 Bericht door Edje » donderdag 10 november 2005, 18:08

willy_1957 schreef:Heel interessant allemaal,maar kan ik er als 48 jarige ook werk vinden?Helaas ben ik geen millionair die er van zijn rente kan leven,ook ik zou graag naar Thailand verhuizen,met name naar Chian Mai,maar dan moet er wel brood(allez green curry schotel:)) ) op de plank komen en tot nader order kan dit ook enkel door werken.Wachten tot ik met mijn pensioen ben is een andere optie,maar die duurt me iets te lang en ik wil wel graag meer bij mijn vriendin zijn dan nu het geval is(twee maal per jaar).Vrijwilligerswerk is er genoeg,maar jammer genoeg brengt dat financieel ook weinig zoden aan de dijk.I hoop dat iemand me daar kan adviseren,alvast bedankt.
Ik heb hier een hard hooft in Willy. Ik ben al enkele jaren aan het proberen wat jij ook wilt maar om financiele redenen lukt het niet.
In Th. kun je zonder bron van inkomsten niet leven en voor een Farang is hier echt geen werk te vinden of je vrouw/vriendin moet werk hebben en dit is echt niet voldoende.
Je moet er ook rekening mee houden, dat als je nu zou willen vertrekken, jje 17x2% = 34% van je AOW weg gooit en er ook geen pensioen opbouw meer is.
Helaas is het zo, voor mij duurt het nog maar 4 jaar tot mijn pensioen en daar wacht ik dan maar op.
Ik wens je veel sterkte met je voornemen.
Groetjes; Edje

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: kwaliteit van leven

#21 Bericht door thongdee » zaterdag 12 november 2005, 09:03

stevenl schreef:Hartstikke leuk jongens dit soort discussies over inkomens en wie het het beste heeft.

Ik ben zelf een aantal jaren geleden bewust verhuisd van Nederland naar Thailand, en mijn inkomen en ook koopkracht is er fors op achteruit gegaan, maar voor mij veel belangrijker, de kwaliteit van leven ligt hier zo veel hoger, dat dat de financiele kant meer dan goedmaakt.
dat is mooi gezegd , en we leven trouwens maar 1 keer ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”