adressen

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

adressen

#1 Bericht door henkypenky » donderdag 03 november 2005, 13:38

wie heeft een lievelingsrestaurant in bangkok , pattaya , rayong of in phi-mai / buri-ram en welk ?
en wie eet er enkel en alleen bij de ' food-shops on wheels ' en in welke straat in bovengenoemde plaatsen ?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: adressen

#2 Bericht door Edje » donderdag 03 november 2005, 18:04

henkypenky schreef:wie heeft een lievelingsrestaurant in bangkok , pattaya , rayong of in phi-mai / buri-ram en welk ?
en wie eet er enkel en alleen bij de ' food-shops on wheels ' en in welke straat in bovengenoemde plaatsen ?
Mijn lievelingsrestaurant heb ik altijd bij me ongeacht waar we zijn in Th. Zij weet precies waar we gaan eten als ze de zaken of karretjes even heeft bekeken.
Het beste restaurant is Khun's Food, het eten wat zij zelf klaar maakt.
Groetjes; Edje

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

adressen

#3 Bericht door henkypenky » vrijdag 04 november 2005, 12:18

Edje schreef:Mijn lievelingsrestaurant heb ik altijd bij me ongeacht waar we zijn in Th. Zij weet precies waar we gaan eten als ze de zaken of karretjes even heeft bekeken.
Het beste restaurant is Khun's Food, het eten wat zij zelf klaar maakt.
tja , cool voor jou maar hier hebben anderen waaronder ik natuurlijk niet echt veel aan :) weet je vrouw geen namen meer van resto's waar jullie zijn gaan eten in bangkok of elders :?:

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: adressen

#4 Bericht door Edje » vrijdag 04 november 2005, 16:18

henkypenky schreef:
Edje schreef:Mijn lievelingsrestaurant heb ik altijd bij me ongeacht waar we zijn in Th. Zij weet precies waar we gaan eten als ze de zaken of karretjes even heeft bekeken.
Het beste restaurant is Khun's Food, het eten wat zij zelf klaar maakt.
tja , cool voor jou maar hier hebben anderen waaronder ik natuurlijk niet echt veel aan :) weet je vrouw geen namen meer van resto's waar jullie zijn gaan eten in bangkok of elders :?:
Meestal hebben ze geen naam, het zijn meestal eenvoudige eetgelegenheden die je overal wel tegen komt. Waar je op moet letten vlgs mijn vrouw: Niet bezette tafels moeten opgeruimd zijn, dus er moet geen serviesgoed met etensresten meer op staan. Verder moet je er op letten of er veel Thai gaan eten, dan zou het eten ook goed moeten zijn.
Smakelijk.
Groetjes; Edje

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

adressen

#5 Bericht door henkypenky » vrijdag 11 november 2005, 10:28

Edje schreef:
henkypenky schreef:
Edje schreef:Mijn lievelingsrestaurant heb ik altijd bij me ongeacht waar we zijn in Th. Zij weet precies waar we gaan eten als ze de zaken of karretjes even heeft bekeken.
Het beste restaurant is Khun's Food, het eten wat zij zelf klaar maakt.
tja , cool voor jou maar hier hebben anderen waaronder ik natuurlijk niet echt veel aan :) weet je vrouw geen namen meer van resto's waar jullie zijn gaan eten in bangkok of elders :?:
Meestal hebben ze geen naam, het zijn meestal eenvoudige eetgelegenheden die je overal wel tegen komt. Waar je op moet letten vlgs mijn vrouw: Niet bezette tafels moeten opgeruimd zijn, dus er moet geen serviesgoed met etensresten meer op staan. Verder moet je er op letten of er veel Thai gaan eten, dan zou het eten ook goed moeten zijn.
Smakelijk.
nou ik ga ook meestal op straat eten of in zo'n garage-ruimte met een paar kookpotten , maar een paar keer per verblijf wil ik toch wel ' echt uit eten ' op zijn aziatisch .
en ik ga ook best voor bepaalde dingen bij bepaalde adressen eten .
dure maar heerlijke soepen en snacks bij ' lemon grass ' in bkk en voor rauwe gemarineerde prawns en lekkere coctails moet ik gewoon iedere keer als ik er ben een terrasje doen bij ' telephone bar ' .
en het hotelrestaurant waar ik het lekkerst chinees heb gegeten was dat van de ' mae ping ' in chiang-mai .

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » zaterdag 12 november 2005, 09:16

Hier een paar aanbevelingen die ik eerder op het forum heb gemaakt voor restaurants in bangkok:
================================

Aanbevelenswaardig in Bangkok zijn in mijn opinie:

- Face, Lanna Thai - Sukhumvit 38
- Baan Khanita - Sukhumvit 23
- Thiptara @ Peninsula hotel - Charon Nakorn Road
- Mahanaga - Sukhumvit 29
- Blue Elephant - Sathorn Road
- Supatra River House - Arun Amarin Road
- River Bar - Soi Chaophaya, Siam Rajvitee Road
- Baan Klang Nam - Rama III, Soi 14

Eet smakelijk!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Er is een nieuw restaurant geopend aan Sukhumvit Soi 14. Het is ongeveer 50 meter de soi in aan de linkerkant. Het is gelegen tegenover Suda (een klassieker van 50 jaar geleden...)

Kwaliteit was zeer goed. Erg 'pittig' voor enkele van mijn gasten maar zeer de moeite waard. Het is gelegen in een oud huis met mooie tuinen en terras. Prijs was OK. Niet goedkoop maar prijs/kwaliteit was goed te noemen.

De eigenaren zijn dezelfde als van "Royal Teak" (meubelen) wat er voor ligt.

De naam zal ik later toevoegen, is me ontschoten op het moment.

EDIT IN: de naam is 'House One'..
_________________



Geplaatst: Ma Apr 11, 2005 11:21 am Onderwerp: Banya

--------------------------------------------------------------------------------

Nog een zeer goed restaurant in het drukke gedeelte van Sukhumvit.

Banya, gelegen ongeveer 150 meter in soi 7. aan de rechterkant.

Het is een oud woonhuis ongebouwd tot restaurant. Atmosfeer is niet echt goed en de bediening is OK. Het eten daarentegen was zeer goed. Ik was er gisteravond met mijn vriendin en een vriend. We waren het er allemaal mee eens dat dit een van de betere Thaise maaltijden was. Zeer veel zorg aan besteed en zeer vers. Prijs voor 3 personen, incl drankjes, voor 5 gerechten was ongeveer 700 THB.

Zeer aanbevelenswaardig om een zeer goede Thaise maaltijd te hebben.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

cool !

#7 Bericht door henkypenky » zaterdag 12 november 2005, 10:28

Manuel schreef:Er is een nieuw restaurant geopend aan Sukhumvit Soi 14. Het is ongeveer 50 meter de soi in aan de linkerkant. Het is gelegen tegenover Suda (een klassieker van 50 jaar geleden...)

Kwaliteit was zeer goed. Erg 'pittig' voor enkele van mijn gasten maar zeer de moeite waard. Het is gelegen in een oud huis met mooie tuinen en terras. Prijs was OK. Niet goedkoop maar prijs/kwaliteit was goed te noemen.

De eigenaren zijn dezelfde als van "Royal Teak" (meubelen) wat er voor ligt.
de naam is 'House One'..
_________________


Nog een zeer goed restaurant in het drukke gedeelte van Sukhumvit.

Banya, gelegen ongeveer 150 meter in soi 7. aan de rechterkant.

Het is een oud woonhuis ongebouwd tot restaurant. Atmosfeer is niet echt goed en de bediening is OK. Het eten daarentegen was zeer goed. Ik was er gisteravond met mijn vriendin en een vriend. We waren het er allemaal mee eens dat dit een van de betere Thaise maaltijden was. Zeer veel zorg aan besteed en zeer vers. Prijs voor 3 personen, incl drankjes, voor 5 gerechten was ongeveer 700 THB.

Zeer aanbevelenswaardig om een zeer goede Thaise maaltijd te hebben.
hey , thanks manuel !
dit zijn de soort resto's die ik zoek .
niet persee in hotels en ook in de medium prijskategorie :D
Laatst gewijzigd door henkypenky op donderdag 17 november 2005, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Deang
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 17 november 2005, 11:57

Lekke Lekke

#8 Bericht door Deang » donderdag 17 november 2005, 11:59

Myn Favo restaurant = een keten genaamd oishi een sushi restaurant waar je onbeperkt sushi kunt eten zoals je dat nergens kan voor 299 baht
op verschilklende plaatsen in bangkok o.a. dicht by Don Muang airport in een shopping centre genaamd Future Park

adi
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 19:40

#9 Bericht door adi » donderdag 17 november 2005, 13:37

Wat is een expat? Gewoon een immigrant?

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

oh :-)

#10 Bericht door henkypenky » donderdag 17 november 2005, 15:48

adi schreef:Wat is een expat? Gewoon een immigrant?
oh , ik dacht een ' expert ' :?
omdat hij in thailand woont .
live and let live !

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: adressen

#11 Bericht door Rene » zaterdag 28 februari 2009, 12:18

henkypenky schreef:wie heeft een lievelingsrestaurant in bangkok , pattaya , rayong of in phi-mai / buri-ram en welk ?
en wie eet er enkel en alleen bij de ' food-shops on wheels ' en in welke straat in bovengenoemde plaatsen ?
Even deze oude topic openbreken.
Ik ben gisteren voor de 3e keer wezen eten in een erg gezellig restaurant aan de Pracha Utith road. Recht tegenover mijn meisjes woonplek en school waar ze werkt, da's dus erg makkelijk.
Het is een lopend buffet-restaurant waar je je rond kunt eten voor 99 baht. Alleen drinken en fooi komt er dan nog bij. De sfeer is erg goed. Nu aan het eind/begin vd maand is er blijkbaar wat meer poen te besteden want het was er behoorlijk druk. Vanavond gaan we weer met een stel.
Zuidelijk van de rivier, Rat Burana, Pracha Utith road op de hoek van soi 37. Eet smakelijk :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: adressen

#12 Bericht door Bean » zaterdag 28 februari 2009, 12:46

Rene schreef:
henkypenky schreef:wie heeft een lievelingsrestaurant in bangkok , pattaya , rayong of in phi-mai / buri-ram en welk ?
en wie eet er enkel en alleen bij de ' food-shops on wheels ' en in welke straat in bovengenoemde plaatsen ?
Even deze oude topic openbreken.
Ik ben gisteren voor de 3e keer wezen eten in een erg gezellig restaurant aan de Pracha Utith road. Recht tegenover mijn meisjes woonplek en school waar ze werkt, da's dus erg makkelijk.
Het is een lopend buffet-restaurant waar je je rond kunt eten voor 99 baht. Alleen drinken en fooi komt er dan nog bij. De sfeer is erg goed. Nu aan het eind/begin vd maand is er blijkbaar wat meer poen te besteden want het was er behoorlijk druk. Vanavond gaan we weer met een stel.
Zuidelijk van de rivier, Rat Burana, Pracha Utith road op de hoek van soi 37. Eet smakelijk :D
Lopend Buffet :?: Wordt je daar niet moe van :?: :D
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: adressen

#13 Bericht door Rene » zaterdag 28 februari 2009, 16:34

Bean schreef:
Lopend Buffet :?: Wordt je daar niet moe van :?: :D
Nee, zo groot is dat restaurant nou ook weer niet. Na 100 m ben je aardig vol.
Vanavond met z'n 5jes was 't weer geweldig met live entertainment. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: adressen

#14 Bericht door Bean » zaterdag 28 februari 2009, 17:17

Rene schreef:
Bean schreef:
Lopend Buffet :?: Wordt je daar niet moe van :?: :D
Nee, zo groot is dat restaurant nou ook weer niet. Na 100 m ben je aardig vol.
Vanavond met z'n 5jes was 't weer geweldig met live entertainment. :D

Staat de entertainers stil of lopen die ook rond of vierkant :?:
lopend buffet :roll: lijkt me een goedlopend zaakje :D
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: adressen

#15 Bericht door Rene » zaterdag 28 februari 2009, 17:48

Bean schreef:
Rene schreef:
Bean schreef:
Lopend Buffet :?: Wordt je daar niet moe van :?: :D
Nee, zo groot is dat restaurant nou ook weer niet. Na 100 m ben je aardig vol.
Vanavond met z'n 5jes was 't weer geweldig met live entertainment. :D

Staat de entertainers stil of lopen die ook rond of vierkant :?:
lopend buffet :roll: lijkt me een goedlopend zaakje :D
Zanger met gitaar, staat redelijk stil maar brengt wel sfeer.
Lijkt me ook een goedlopend zaakje. Eens kijken of ik er een goed bod op kan doen. :roll:
Zo'n 400 zitplaatsen, gemiddeld 2/3 bezet, ongeveer 15 man/vrouw personeel... Groot gezelligheidsgehalte...Kweenie wat het doet zo gemiddeld.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”