Griepprik?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

Griepprik?

#1 Bericht door Reinie » woensdag 02 november 2005, 12:38

Is het verstandig om een griepprik te halen voordat we naar Thailand gaan?

Groet,

Reinie

Bartje

#2 Bericht door Bartje » woensdag 02 november 2005, 13:07

Heerst er griep in Thailand, behalve de vogelgriep?

Paula
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 08 juni 2005, 10:40

#3 Bericht door Paula » woensdag 02 november 2005, 15:02

Reinie,
Het ligt er maar net aan wat je standpunt is mbt. het halen van de griepprik. Door een griepprik te nemen, verklein je de kans om griep te krijgen met 70-90 %. Let wel; je wordt ingeent tegen het virus waarvan verwacht wordt dat dat het virus is wat 'de kop op zal steken'. Omdat het virus zich heel snel muteert (= verandert) is er dus nog steeds kans om de griep te krijgen!
De griepprik beschermd sowieso NIET tegen de vogelgriep! Er wordt verondersteld dat als je ingeent bent tegen de 'gewone' griep je beter beschermd bent tegen mutanten van de vogelgriep. Hier is echter nog te weinig van bekend.

Ik hoop dat e.a. duidelijk voor je is, en dat je hier wat mee kan!

Gast

#4 Bericht door Gast » woensdag 02 november 2005, 16:18

Bedankt voor je duidelijke antwoord Paula!

Ik ben een beetje aan het twijfelen gekomen, omdat er een tijdje geleden op de tv werd gezegd, dat mensen die regelmatig met pluimvee in aanraking komen een griepprik moeten halen. Dus vandaar mijn vraag. Maar er is dus geen voorzorgsmaatregel die ik kan nemen, zodat ik geen vogelgriep krijg.

Nogmaals bedankt Paula!

Groet,

Reinie

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#5 Bericht door Okie » woensdag 02 november 2005, 17:59

Jawel Reinie, je moet gewoon zorgen dat je niet op plaatsen komt waar veel vogels/kippen leven(kippen boerderij etc.)

Okie

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#6 Bericht door Edje » woensdag 02 november 2005, 19:13

Okie schreef:Jawel Reinie, je moet gewoon zorgen dat je niet op plaatsen komt waar veel vogels/kippen leven(kippen boerderij etc.)

Okie
Dan mag je dus helemaal niet meer in bv de Isaan komen volgens jouw. Hier heeft ieder gezin buiten de grote steden wel enkele kippen of eenden rond lopen. Maak je niet druk over al die maffe berichten, vooral als toerist zijnde is de kans zeer minimaal om het virus op te lopen.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”