Reizen in Juli/Aug.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jack

Reizen in Juli/Aug.

#1 Bericht door Jack » woensdag 02 november 2005, 09:58

Hallo,

Na een beetje zoeken op dit forum, heb ik al een beetje kunnen lezen over reizen in juli/aug. Toch zijn een aantal vragen me niet helemaal duidelijk geworden. Ik zou graag willen weten wat de consequenties zijn voor een jungletrek in het noorden en een strandvakantie in het zuiden.

Dus kun je nog een leuke jungletrek maken, of is het regenseizoen een te grote belemmering? Of verschilt dit per dag?

En kun je ondanks (een paar) flinke buien in juni/aug. nog wel lekker op strand liggen? En hoe druk bezocht zijn de stranden in deze periode?

Graag zou ik nog meer dingen te weten komen, die in het hoogseizoen anders zijn dan in het laagseizoen. Alvast bedankt voor uw reacties.

Jack

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » woensdag 02 november 2005, 15:34

Jack je zit inderdaad midden in het regen seizoen, voor wat betreft de jungle trek, deze worden meestal wel aangepast aan het weer en de omstandigheden in de jungle.

Voor de stranden hoef je je echt niet druk te maken. Af en toe een bui, frist lekker, maar vaak alleen in de na middag en avond.

Okie

pong

gewoon effe nadenken

#3 Bericht door pong » vrijdag 04 november 2005, 02:53

logies dan, helpt mensen vaak al een stuk verder
In de regntijd regent het zowat elke dag. Dus wat krij je dan: modder en nog meer drek/slik etc. Die hilltribes heten zo omdat ze in de hills=heuvels wonen, dus bergje op/af. Heel leuk op je slippertjes, in het engels heet dat mudslide (overigens: was in sept naar China en daar zijn diverse grotten bij de bekende toeristentrekker yangShuo waar dit soort modderbaden en reuze attractie was, dus alweer: smaken verschillen

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#4 Bericht door Jantra » vrijdag 04 november 2005, 09:37

Hi Jack,

Gewoon lekker gaan, je weet het toch nooit. Wij zijn afgelopen zomer eind juli begin augustus voor drie weken geweest, dit was voor ons de derde keer. We hebben nog nooit meegemaakt dat het zo weinig regende, maar vijf of zes keer een bui. Maaaar........ terwijl wij nog in het vliegtuig zaten is de hel losgebarsten in met name Chiang Mai.... wij hebben daar geen spatje regen gehad, maar toen (drie dagen later) is echt alles overstroomd. Mensen liepen tot aan d'r middel in het water....... Dit is zeer uitzonderlijk en volgend jaar gaan wij ook gewoon weer in juli/augustus.

Alles is rond deze tijd schitterend groen en de jungletrekkings gaan gewoon door. Veel plezier komende zomer, wie weet tot dan..... :)

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 69
Lid geworden op: maandag 25 april 2005, 17:33
Locatie: Roermond
Contacteer:

#5 Bericht door Pim » vrijdag 04 november 2005, 22:28

Ik ben afgelopen augustus 3 weken in Thailand geweest. Ik heb het zuiden bezocht en moet zeggen dat ik geen last heb gehad van het regenseizoen.
Alleen in Kanchanaburi hebben we 2 dagen achter elkaar regen gehad. Op de eilanden (Koh-Samui / Panghang) was er vaak een dreigend luchtje, maar meestal waaide het om de eilanden heen.

En ach ja af en toe een regenbui koelt wel lekker af. En soms is het spectaculair. Zo hebben we de fietstocht met Bangkok Biking (André) gedaan en halverwege de rit begon het echt super zwaar te stort regenen. Poncho aan en doorrijden!! Mensen langs de kant kwamen vanuit uit hutje naar buiten springen om ons aan te moedigen! Af en toe fietsten we door een steegje waar een halve meter water stond! Er spectaculair dus!!

(als ik het zo bekijk heeft het regenseizoen alleen maar leuke kanten.... :roll: )

Gast

#6 Bericht door Gast » zondag 06 november 2005, 09:31

Ok perfect, bedankt voor de antwoorden!

Is het ook zo dat het in juli/aug. veel rustiger is qua toerisme of verschilt dit niet heel veel van het hoogseizoen? En is er een groot verschil tussen de prijzen in het hoog- en laagseizoen?

Met vr. gr. Jack

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”