Spinnen in Thailand????

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Annet

Spinnen in Thailand????

#1 Bericht door Annet » maandag 31 oktober 2005, 10:44

Wie kan mij vertellen of er grote spinnen in Thailand zijn!? :?
Klinkt misschien wat raar; maar ik zou er zo graag eens een in het echt, in de natuur willen zien.
Alleen geen idee of dat aldaar mogelijk is!?
Wie wel :?:

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 13:09

#2 Bericht door Willeke » maandag 31 oktober 2005, 14:24

Ja, die zijn er.
Ik denk dat je het beste een jungle tour kan boeken.
Wij hebben er één gezien tijdens een avondwandeling in Khao Sok.
Stel je overigens niet teveel voor van het aantal dieren dat je ziet; dat valt dus tegen.

OlifAn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: dinsdag 27 september 2005, 14:10

#3 Bericht door OlifAn » dinsdag 01 november 2005, 00:01

Ja hoor die zijn er, flinke grote ook. Maar je moet ze natuurlijk maar net tegen het lijf lopen :wink: .
Stop elephanttrekking, Save The Elephant

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#4 Bericht door Greuf » vrijdag 18 november 2005, 13:33

Onze gids zei tijdens de terktocht dat er hele grote zitten in bepaalde gebieden. Vraag er gewoon naar, dan zal hij proberen er een uit een hol te halen!

Ban Nam Yuen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 05 november 2005, 10:26
Locatie: Ijmuiden
Contacteer:

spinnen

#5 Bericht door Ban Nam Yuen » donderdag 24 november 2005, 12:20

Ja in de rijstvelden bv. zitten redelijk grote spinnen die je herkent aan een rond gaatje in de grond vaak afgesloten met een web.Ze zitten nagelang de grotte tussen de 30 a 50 cm diep. Als men deze spinnen gevangen heeft breekt men de tanden eruit en worden ze samen net wat knoflooken Pepertjes fijn gestampt en vervolgens lekker met (kleef) rijst opgepeuzelt .
Mjammie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bartje

#6 Bericht door Bartje » donderdag 24 november 2005, 17:54

Ik heb er 2 jr geleden eentje gezien in het Federal Hotel in Bangkok.
Kwam uit een plantenbak gelopen bij het zwembad, grijsbruin van kleur en met poten zo'n 9 tot 10 cm omtrek! De receptie erbij geroepen maar die werden er ook niet vrolijk van...
Het beestje kroop onder een plantenbak en heeft zich niet meer laten zien.
Best wel paniek bij de ouders van zwemmende kinderen!! Tijdens een jungletour heb ik er nooit eentje gezien, en waar je het niet verwacht kom je er een tegen.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » donderdag 24 november 2005, 19:23

op samui woonde ik in de buurt van lipanoi beach in de jungle , daar kwamen regelmatig grote spinnen, bidsprinkhanen , giftige slangen en schorpioenen... ook de giftige duizendpoot sagap , moest je voor uitkijken ..


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#8 Bericht door Mitmig » donderdag 05 januari 2006, 16:15

:D Die ken ik dus allemaal Willem! Rondom ons huis wemelt 't van die beesten. De spinnen in de mangobomen zijn zo groot, dat ze bijna blaffen! :mrgreen: Zolang ze buiten blijven, heb ik er geen problemen mee. :wink:

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#9 Bericht door FlyingDutchman » donderdag 26 januari 2006, 13:04

  • Tarantula Aplopelma minax - 16cm
    Afbeelding
"To chop off one of its legs when digging brings 3 years bad luck (local believe)"
"They are delicious grilled- so we are told"
  • (Aplopelma minax)
    Afbeelding
"Some locals believe that if you eat these you won't be able to walk straight again, others maintain that your hair will turn grey"

Er komen geen gevaarlijke spinnen voor in Thailand. Wel duizendpoten die flink kunnen bijten en je een week een (zeer) pijnlijke plek kunnen bezorgen.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#10 Bericht door Mitmig » donderdag 26 januari 2006, 16:18

FlyingDutchman schreef: Er komen geen gevaarlijke spinnen voor in Thailand. Wel duizendpoten die flink kunnen bijten en je een week een (zeer) pijnlijke plek kunnen bezorgen.
Er komen wel degelijk agressieve vogelspinnen voor in Thailand! Trouwens, je hebt het verkeerde plaatje bij de 'duizendpoot'. Die linkse dat is een millipede en totaal ongevaarlijk, onze tuin wemelt er van. De centipede kan echter gemeen bijten.
Afbeelding[/img]

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#11 Bericht door FlyingDutchman » zondag 29 januari 2006, 02:26

Mitmig schreef: Er komen wel degelijk agressieve vogelspinnen voor in Thailand! Trouwens, je hebt het verkeerde plaatje bij de 'duizendpoot'. Die linkse dat is een millipede en totaal ongevaarlijk, onze tuin wemelt er van. De centipede kan echter gemeen bijten.
Afbeelding
Beste Mitmig ... Je kunt een foto kleiner maken met dit programma (XP) :
http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe, dan blijft het forum leesbaar.
Dit is een andere link ... http://www.sharewareconnection.com/titl ... resize.htm

Dat ik een verkeerde foto plaats :?: (No offence) Ik waarschuwde echter voor Centipedes/Duizendpoten. Die kunnen namelijk méér schade aanrichten dan dat beetje van die Tarantula/Vogelspin, welke vergelijkbaar is met de meest gangbare nare insectenbeet. Leuk is het niet, maar volstrekt ongevaarlijk. 10.000 vogelspinnen :?: Ja, natuurlijk ... Voor sommigen zijn twee wespensteken genoeg :!: Niet gaan muggeziften ... Mitmig 'Duizendpoten' kùnnen (erg) gevaarlijk zijn en pas op voor èlke soort, voor zover je niet weet wèlke :idea:
Afbeelding

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#12 Bericht door Mitmig » zondag 29 januari 2006, 12:36

"Quoten is alleen toegestaan wanneer dit een functie heeft, niet gerelateerde regels in de quote dienen verwijderd te worden." dus die foto had je ook wel kunnen verwijderen uit de quote ... blah blah blah ... de pot verwijt de ketel....

Dat is dat typische "Hollandse" belerende vingertje ... een van de redenen dat we geemigreerd zijn! :D Zal verder maar niet meer ingaan op het verschil tussen 'duizend'(milli) en 'honderd'(centi)poten!

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#13 Bericht door FlyingDutchman » zondag 29 januari 2006, 14:31

Mitmig schreef:"Quoten is alleen toegestaan wanneer dit een functie heeft, niet gerelateerde regels in de quote dienen verwijderd te worden." dus die foto had je ook wel kunnen verwijderen uit de quote ... blah blah blah ... de pot verwijt de ketel....

Dat is dat typische "Hollandse" belerende vingertje ... een van de redenen dat we geemigreerd zijn! :D Zal verder maar niet meer ingaan op het verschil tussen 'duizend'(milli) en 'honderd'(centi)poten!
"... wanneer dit een functie heeft ..."

:D ... :arrow: Beste Mitmig ...Mijn quote ìs functioneel. Ik toonde je namelijk een gewijzigde foto; verkleind, zowel in 'size' (800) èn 'format' (van JPEG naar GIF). Tevens gaf ik aan hoé je deze bewerking zelf kan toepassen (in elk geval de omvang). Ten aanzien van 'milli-' en 'centi-pedes' ... miljoenpoten bestaan ook ... We kunnen hier een moeilijke, natuurkundige lezing gaan houden, maar daar zit de topicstarter (waarschijnlijk) niet op te wachten. Nogmaals : Ik probeerde het sìmpel te houden en een 'duizendpoot' is de meest algemene Nederlandse term voor 'die beessies'.

Ik heb zo'n idee dat tenen gaan groeien in Thailand :P . Toevallig gebeten ? :wink:

... trouwens ... tot ziens in Thailand ! :lol:
Afbeelding

Gast

#14 Bericht door Gast » woensdag 01 maart 2006, 00:55

ik ben afgelopen juli op ko-pnang nang gebeten door zo'n fijne honderdpoot bij het ontwaken. voelde wat jeuken op mijn rug en 2 seconden later zat er een bult en deed het flink pijn. duurde zeker een week voordat de bult weg was. :)

wel fijn dat ik nu een foto van het beestje heb

rob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: zondag 12 februari 2006, 20:54
Locatie: Heerlen.NL

#15 Bericht door rob » woensdag 01 maart 2006, 11:55

Wist je dat die centipedes door liefhebbers hier gehouden en gekweekt worden?Is op zich wel interessant in terrarium.
Groetjes Rob.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”