een maand weg...

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
deb

een maand weg...

#1 Bericht door deb » zondag 30 oktober 2005, 19:51

Hai,

Wij gaan half november een maand naar thailand en we komen niet echt tot een mooie reisroute. We vliegen op bangkok en willen de laatste week / ander halve week op koh chang relaxen.

Wie kan ons helpen aan een mooie reisroute die makkelijk te reizen is voor onervaren backpakkers?

Alvast bedankt.

Sanne

#2 Bericht door Sanne » maandag 31 oktober 2005, 15:10

Hallo Deb,

Ik kan je vast geruststellen; elke route is vrij makkelijk te bereizen in Thailand. Thailand lijkt al volledig te zijn ingesteld op het toerisme en heeft ontzettend veel leuke plaatsen en prachtige natuur te bieden.

Wat willen jullie uit je ries halen? Cultuur, natuur, stranden, avontuurlijke tochten?

Het is wel handig om dat na te gaan en vervolgens te gaan zoeken.

Wij hebben zelf ook een maand door Thailand gereisd en hebben de route :
Bangkok- Kanchanaburi- Ko Samui- Krabi- Phuket - Phi Phi- Ayuttaya gedaan en werkelijk alle verveoersmiddelen benut.

Je kunt ons reisverslag lezen op http://www.freewebs.com/onzereizen, misschien dat je ideeen op kunt doen.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik die graag!

Groetjes Sanne

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#3 Bericht door Jantra » dinsdag 01 november 2005, 08:48

Hallo Deb, als je alleen de laatste week aan het strand door wilt brengen, wat zeker te adviseren is, zou ik naar het Noorden gaan. De natuur is daar het mooist en het is heel goed te bereizen. Bijv. Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai onder het reizen kan je nog verschillende plaatsen aandoen zoals Ayutthaya, maar ik zou daar zeker niet overnachten.

Tip: Veel lezen en een logische route uitstippelen, alles is de moeite waard!

rocopi
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 14:40
Locatie: Rotterdam

#4 Bericht door rocopi » dinsdag 01 november 2005, 12:44

Hallo, je kan ook de laatste week doorbrengen in Cha-Am, mooi strand leuke winkels en fijne restaurants, je zal het daar goed naar je zin hebben.

Een fijne vakantie. :D
Altijd Vrolijk

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » dinsdag 01 november 2005, 12:54

ja , sanne , als jij schrijft thailand lijkt al volledig ingesteld op het toerisme.. en je bezoekt alleen wat toeristenplaatsen , kan je dat zo stellen ja..
maar de toeristenplaatsen hebben weinig met thailand te maken ..

thailand vind je op het platteland en dan voornamelijk in het noordoosten
de isaan..
er komen daar nauwelijks toeristen, en er wordt bijna geen engels gesproken ..

het noorden is inderdaad mooi , maar ook toeristies , maatn thailand is overal mooi...

ik raad deb aan een goed reisboek te kopen , trotter bijvoorbeeld en zelf een route uit te stippelen

of , dat klinkt misschien gek, stap gewoon op een bus en je ziet wel waar je komt... je kan overal eten en slapen



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

pong

wel 2maanden, en dat al weer 6 jaar

#6 Bericht door pong » woensdag 02 november 2005, 03:48

ben net weer voor de koude wintermaanden gearriveerd, gewoon; in BKK,big city; ALLES van heel Thailand is hier te vinden, zelfs plekken met Myanmar?cambodia/en anderen, volop laos.
En Wat Kh=Khaen schrijft is ook wat overtrokken: alle plekken in Thai zijn gewoon, heel Thai. Punt is meer dat er zo weinig te doen is in die Isan (tenzij elke dag dronken worden met lao Kao.......).
En aan de vragenstellers: zon plan is helemaal niet nodig. je hoeft niets te plannen, ben het ergens zat, dan ga je verder. desnoods kun je in je reisgids lezen wat er in de volgende plek te doen/zien valt. Er gaat altijd een bus/trein or wahtever.
Dat is pas ECHT Thai lifestyle: wannee dee kwa proenee (today better tomorrow, ofwel: NOOIT vooruitdenken, dat doen enkel die lastige farang)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”