mc thai

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

mc thai

#1 Bericht door henkypenky » maandag 24 oktober 2005, 12:30

mc donald in thailand is toch een klein beetje ' thai-food ' .
zijn jullie het met deze stelling eens of niet ?
ik lust die chicken-drum-stick's ook best eens als afwisseling wanneer ik een paar weken door thailand trek en de mensen die er werken ( tenminste silom-road bkk en in de plaza in pattaya ) zijn echt ongelooflijk vriendelijk en hebben een prachtig gevoel voor humor :D
niet dat andere thais dat niet hebben hoor , maar daar bij mc do zijn ze werkelijk altijd vrolijk bezig :)

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » dinsdag 25 oktober 2005, 22:31

het junkfood van mac shit , heeft echt niks met thai food te maken ..
evenmin als het junkfood van kentucky f.ucking chicken

maar door de thai worden deze voedselfabrieken toch wel frequent bezocht, omdat zij modern willen zijn en ook wel een frietje met een stukkie kip lusten...

het enige voordeel van de mac's en kfc's is, dat zij in werkgelegenheid voorzien...


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

DUS

#3 Bericht door Edje » woensdag 26 oktober 2005, 18:05

Deze formule van de fastfood ketens werkt over de hele wereld en iedereen trapt er in, ook de Thai. Het is een snelle hap voor te veel geld en als je het eet zonder sausjes is het niet te vreten. Alle zgn kipcrocant en hamburgers zijn vervaardigt met 80% sojaproducten, gemaakt in de chemische bedrijven. Smakelijk eten, mij niet gezien.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » woensdag 26 oktober 2005, 18:56

De eerste McDonald in Thailand is in 1985 geopend. Er zijn er nu al zo'n 115.
Vind het zelf ook niet te eten, ben er trouwens maar 1 keer geweest. Ga liever bij een karretje langs de weg wat lekkers kopen, dat zijn tenminste eerlijke ingrediënten. En niet duur (ben ook Nederlander).
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Debbie

MAC DONALD

#5 Bericht door Debbie » donderdag 03 november 2005, 10:27

khonkaen schreef:het junkfood van mac shit , heeft echt niks met thai food te maken ..
evenmin als het junkfood van kentucky f.ucking chicken

maar door de thai worden deze voedselfabrieken toch wel frequent bezocht, omdat zij modern willen zijn en ook wel een frietje met een stukkie kip lusten...

het enige voordeel van de mac's en kfc's is, dat zij in werkgelegenheid voorzien...


willem, nederthai
MAC SHITT en FUCKING CHICKEN
Vind je dat nu leuk?
Ik kom al lang in Thailand maar dergelijke uitspraken hoor ik nooit van Thaise mensen wel van aan de bar hangende machos uit Australie en Amerika en Europa.
Mijn Thaise kennissen eten graag in Mac Donald maar kunnen het zich bijna nooit permitteren.Ze vinden het lekker en fijn dat alles zo schoon is.
Het is dan wel geen Thia eten maar hoort nu wel bij de kultuur voor hedendaags Azie.

Bartje

#6 Bericht door Bartje » donderdag 03 november 2005, 22:33

Debbie je kunt overal tshirts kopen in Thailand met hamburger logo en Mcshit er onder oftewel een Mcshit shirt! Je hoort Thaise mensen nooit zulke dingen zeggen? Je moest eens weten wat ze in het Thais over je zeggen als je langsloopt! Voor een Thai ben je gewoon Ki Nok oftewel vogelstront.... Mijn vriendin is Thaise maar ziet er niet Thais uit, ze vangt vaak wat op wat behoorlijk onbeschofd is!

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

shitt

#7 Bericht door henkypenky » vrijdag 04 november 2005, 10:40

Bartje schreef:Debbie je kunt overal tshirts kopen in Thailand met hamburger logo en Mcshit er onder oftewel een Mcshit shirt! Je hoort Thaise mensen nooit zulke dingen zeggen? Je moest eens weten wat ze in het Thais over je zeggen als je langsloopt! Voor een Thai ben je gewoon Ki Nok oftewel vogelstront.... Mijn vriendin is Thaise maar ziet er niet Thais uit, ze vangt vaak wat op wat behoorlijk onbeschofd is!
meen je dat nu echt ?
ik kom al heel wat jaartjes in thailand en had eigenlijk altijd de indruk dat doorsnee thais dergelijke dingen zoals ze zelf zeggen ' low class ' vinden ?
uitdrukkingen zoals jij schrijft en hierboven nog staan zullen wel bv in het nachtleven-milieu worden gebruikt maar daarbuiten ? ik kan het in ieder geval niet geloven , tenzij tegen een naar zweet stinkende dronken farang die zich misdraagd of de mensen voor joker zet door onmogelijke kortingen bij kramen op de nightmarket te verlangen .
ik zou echt graag van je vriendin weten bij welke gelegenheden ze die uitdrukkingen hoorde , indien niet bij deze door mij beschreven :(

Bartje

#8 Bericht door Bartje » vrijdag 04 november 2005, 11:20

"""ik zou echt graag van je vriendin weten bij welke gelegenheden ze die uitdrukkingen hoorde , indien niet bij deze door mij beschreven"""

Gelegenheden...wat dacht je van winkels. Onbeschofd gedrag komt overal voor ook in Thailand! Mijn vriendin heeft meerdere keren meegemaakt wanneer zij met haar Nederlandse vriendinnen shopt e.a. aan nare opmerkingen worden gemaakt...ondertussen wel vriendelijk lachen naar je. Ik weet het, het is niet gebruikelijk maar komt echt wel voor! Op zo'n moment zet ze de boel op scherp door haar nationaliteit kenbaar te maken...bijzonder vermakelijk hoeveel schaamte er bij het winkelpersoneel optreed! Je merkt trouwens snel genoeg of ze over je lullen...positief of negatief. Het is ook erg vermakelijk bij de Thai om bij muziekevenementen de aanwezige "farang" effe in de spotlight en voor joker te zetten! Voor die Tshirt met de gewraakte teksten...nightbazars/sukhumvit etc, tshirts met Bin Laden/Taliban/Hitler/Polpot enz heb ik ook wel eens gezien...hier zie ik de humor niet van in maar een McDonnalds logo en Mcshit er onder vind ik bijzonder vermakelijk!
In CM is zit hamburgertnet waar het personeel (thais) wel eens zo'n tshirt wil dragen.....leuk toch!!!

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

:-(

#9 Bericht door henkypenky » vrijdag 04 november 2005, 11:59

Bartje schreef:is niet gebruikelijk maar komt echt wel voor! Op zo'n moment zet ze de boel op scherp door haar nationaliteit kenbaar te maken...bijzonder vermakelijk hoeveel schaamte er bij het winkelpersoneel optreed! Je merkt trouwens snel genoeg of ze over je lullen...positief of negatief. Het is ook erg vermakelijk bij de Thai om bij muziekevenementen de aanwezige "farang" effe in de spotlight en voor joker te zetten! Voor die Tshirt met de gewraakte teksten...nightbazars/sukhumvit etc, tshirts met Bin Laden/Taliban/Hitler/Polpot enz heb ik ook wel eens gezien...hier zie ik de humor niet van in maar een McDonnalds logo en Mcshit er onder vind ik bijzonder vermakelijk!
In CM is zit hamburgertnet waar het personeel (thais) wel eens zo'n tshirt wil dragen.....leuk toch!!!
is niet gebruikelijk maar komt wel voor , dat schreef ik dus al en ook over winkelen ( straat of shop ) had ik het maar ik weet uit ervaring met landgenoten ook hoe onmogelijk die zich daar kunnen gedragen :)
die t-shirts kom je ook in andere , zelfs zuid-europese , landen tegen dus daar laten we het maar niet over hebben want dat is voor bepaalde personen misschien grappig en voor anderen bv jou en mij niet .
zelf ben ik ook nog nooit in een kruatheek of bij een evenement in de spotlights gezet , maar dat zal wel aan mij liggen ofwel het komt er misschien nog eens van :D

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#10 Bericht door thongdee » dinsdag 08 november 2005, 09:16

Bartje schreef:Debbie je kunt overal tshirts kopen in Thailand met hamburger logo en Mcshit er onder oftewel een Mcshit shirt! Je hoort Thaise mensen nooit zulke dingen zeggen? Je moest eens weten wat ze in het Thais over je zeggen als je langsloopt! Voor een Thai ben je gewoon Ki Nok oftewel vogelstront.... Mijn vriendin is Thaise maar ziet er niet Thais uit, ze vangt vaak wat op wat behoorlijk onbeschofd is!
k heb al heel wat jaartjes in Thailand gewoont en gereist.... spreek , lees en schrijf de Thaise taal , en ben een echte Belg , de keren dat mensen achter men rug beledigingen of scheldnamen hoor zeggen kan ik echt niet opnoemen , want die heb ik nog nooit gehoord!!!
en trouwens Ki Nok, weet je daar de echte betekenis van ? farang Ki Nok (ฝรั่งขี้นก) is eigenlijk bedoeld voor een Thaise persoon , man of vrouw die (hard)probeerd de Westerse kant te laten zien .... :wink:

Bartje

#11 Bericht door Bartje » dinsdag 08 november 2005, 10:33

Ki Nok betekent letterlijk vogelstront!
Voor de Thai kan dit meerdere betekenissen hebben waaronder bovenstaande en die van jou Thongdee maar ook naar een "zuinige/gierige Farang" of naar een "vieze arme farang".

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#12 Bericht door henkypenky » dinsdag 08 november 2005, 11:20

de keren dat mensen achter men rug beledigingen of scheldnamen hoor zeggen kan ik echt niet opnoemen , want die heb ik nog nooit gehoord!!!
en trouwens Ki Nok, weet je daar de echte betekenis van ? farang Ki Nok is eigenlijk bedoeld voor een Thaise persoon , man of vrouw die (hard)probeerd de Westerse kant te laten zien .... :wink:
aha nu begrijp ik 't al wel beter allemaal :lol:
je kunt natuurlijk dergelijke opmerkingen letterlijk vertalen maar ik begrijp dus nu dat het iets is zoals in gent wanneer men lastige of eigenwijze mensen met ' dikke nek ' betitelt of wat men in nederland heeft voor een vrouw die het in een winkel de verkoopsters nogal moeilijk maakt , door hen als ' trut ' wordt uitgemaakt ( zonder dat ze het hoort natuurlijk ) .
dus nogal overdreven om daar als toerist een punt van te maken lijkt mij :)

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”