insecten eten als snack

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
gast

#16 Bericht door gast » vrijdag 03 maart 2006, 20:37

Het ligt er een beetje aan hoe ze zijn klaar gemaakt, als ze-ge diep fried zijn dan kan je er zo wat krokante stukjes afbijten en smaken ze best lekker. Maar wat ik heb ervaren: eet alles en vraag vooral niet wat het is want als je het weet vindt je het waarschijnlijk niet zo smakelijk meer, dit ligt waarschijnlijk meer aan ons als aan de Thaise keuken want die staat niet voor niets bovenaan in de wereldranglijst van beste keukens.

Michiel

snack

#17 Bericht door Michiel » vrijdag 31 maart 2006, 03:22

kohraya schreef:Ik heb ook al wat geprobeerd op dat vlak. Maar kan iemand me vertellen hoe je die schorpioenen en spinnen eet? Breken en uitzuigen?
ik heb in Bkk schorpioenen gegeten en die waren in het vet gebakken, net super krokante snacks, niet veel smaak aan ...

FCnieuwbouwwijkzuid
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 16:54
Locatie: Ugchelen

#18 Bericht door FCnieuwbouwwijkzuid » maandag 10 juli 2006, 22:24

Alles is lekker met satesaus
Travel for more knowledge

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#19 Bericht door Greuf » dinsdag 11 juli 2006, 07:06

Ben twee jaar in Thailand geweest, ben ze echter nergens tegen gekomen... misschien heb ik lopen slapen! Waar zijn ze te koop in bijvoorbeeld Chiang Mai en BKK? Ga ik ze binnenkort wel proeven!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#20 Bericht door Jim » dinsdag 11 juli 2006, 07:31

zijn er ook mensen die terug in nederland ook krekels frituren?
of onder het genot van een film een bakje meelwormen wegknabbellen?

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#21 Bericht door Greuf » woensdag 12 juli 2006, 06:49

Greuf schreef:Ben twee jaar in Thailand geweest, ben ze echter nergens tegen gekomen... misschien heb ik lopen slapen! Waar zijn ze te koop in bijvoorbeeld Chiang Mai en BKK? Ga ik ze binnenkort wel proeven!
Niemand mij hier iets over kan vertellen?!?! Zijn ze bijvoorbeeld op de nightmarket in CM te krijgen?!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#22 Bericht door Manuel » woensdag 12 juli 2006, 07:11

Op zeer vele plaatsen te verkrijgen. Vendors lopen ermee over straat om hun waren aan te bieden. Zeker veel rond Sukhumvit dat ik weet. Een vaste handelaar staat vaak aan het begin van soi 4 (Sukhumvit) met een uitgebreide selectie. Ook vaak in soi 23 en soi 11.

Eet smakelijk!

gagastorm
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: zondag 21 augustus 2005, 21:37

#23 Bericht door gagastorm » woensdag 12 juli 2006, 08:20

Manuel schreef:Op zeer vele plaatsen te verkrijgen. Vendors lopen ermee over straat om hun waren aan te bieden. Zeker veel rond Sukhumvit dat ik weet. Een vaste handelaar staat vaak aan het begin van soi 4 (Sukhumvit) met een uitgebreide selectie. Ook vaak in soi 23 en soi 11.

Eet smakelijk!
op het grote plein voor wat pra kaeo, en royal palace lopen ook steevast
verkopers rond met hun karretje vol van deze lekkernijen...
de kleine lange maden, lijken wat op meelwormen, gefrituurd en je krijgt er ook zout op zijn lekker...
sprinkhaantjes ook , zijdewormen vond ik niet zo..
en verder ben ik nog niet geraakt..
voor mijn vriendin was het vroeger als kind een hobby om samen met haar vriendjes slangen, scorpioenen, en spinnen (ja van die hele grote)
etc te vangen en boven een vuurtje te roosteren...

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#24 Bericht door Greuf » woensdag 12 juli 2006, 09:57

Dank! Ga dit over een paar weken eens proberen!

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#25 Bericht door khonkaen » donderdag 13 juli 2006, 02:38

voor de thai bestaan er maar 2 soorten dieren, de ene soort kan je eten en de andere soort niet...

ik miste nog de 'mengdaa' de grote kevers , die je zo van de straat kan rapen als s'avonds de lantarenpalen branden.. ze worden soms ook op markten verkocht en smaken , na gebakken te zijn wat zoetig..

in het zuiden van isan wordt ook hond gegeten... het dier wordt aan een boom gebonden en in een paar dagen murw geslagen met een knuppel..
hierdoor komt elke keer adrenaline vrij, wat het vlees sappiger maakt..
dit wetende , eet ik geen hond...




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#26 Bericht door Jim » zaterdag 15 juli 2006, 08:32

ach, dan kan je ook geen tonijn meer eten als je weet dat er jaarlijks 10duizenden dolfijnen de dood vinden in de katrollen van de vissersboten bij de tonijn vangst.

de insecten komen trouwen ook niet zo fijn aan hun eind.
levend in een bak met zout gemieterd worden tot de dood er op volgt lijkt me ook geen pretje ;)

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#27 Bericht door khonkaen » zaterdag 15 juli 2006, 21:37

de mengda wordt ook veel gegeten... dat zijn grote kevers, die je als s'avonds de lantarenpalen aan gaan, zo van de straat kunt rapen..gebakken smaken ze wat zoetig...

rat en hond worden ook gegeten...
honden worden eerst een paar dagen aan een boom gebonden en dan met een knuppel regelmatig murw geslagen... er komt dan adrenaline vrij, wat het vlees sappiger schijnt te maken... dit is de reden dat ik geen hond eet..

de thai kennen eigenlijk maar 2 diersoorten... de ene kan je eten, de andere niet...

als je gefrituurde sprinkhanen eet, breek er dan wel eerst de vleugels en de kop af..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

#28 Bericht door wendyjol » zondag 16 juli 2006, 08:24

khonkaen schreef: als je gefrituurde sprinkhanen eet, breek er dan wel eerst de vleugels en de kop af..

willem, nederthai
Dank je Willem, een nuttige tip. Natuurlijk willen wij het ook eens gaan proberen en zonder dit had ik het ding in z'n geheel opgegeten!!
to travel or not to travel

gagastorm
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: zondag 21 augustus 2005, 21:37

#29 Bericht door gagastorm » dinsdag 18 juli 2006, 11:12

wendyjol schreef:
khonkaen schreef: als je gefrituurde sprinkhanen eet, breek er dan wel eerst de vleugels en de kop af..

willem, nederthai
Dank je Willem, een nuttige tip. Natuurlijk willen wij het ook eens gaan proberen en zonder dit had ik het ding in z'n geheel opgegeten!!
ik brak altijd de pootjes af , omdat daar van die vervelende haakjes soms aan waren ( blijft dan hangen) - bij de kleintjes at ik kop gewoon mee op..

Insecteneten.nl

#30 Bericht door Insecteneten.nl » vrijdag 27 oktober 2006, 09:26

Op de site van http://www.insecteneten.nl staan een paar recepten en spullen die je kan bestellen.
Zelfs krekels en meelwormen.
Beide gegeten, en t smaakt prima.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”