Vlucht van Bangkok naar Chang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
janneke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 15 oktober 2005, 22:28

Vlucht van Bangkok naar Chang Mai

#1 Bericht door janneke » zaterdag 22 oktober 2005, 11:52

Hallo,

In januari vliegen wij naar Bangkok. Ik wil aansluitend op onze KLM-vlucht een binnenlandse vlucht naar Chang Mai boeken. Bij Thai Airways kost dat ca. 5000 baht voor 2 personen, dat schijnt nogal prijzig te zijn voor Thaise begrippen. Wie heeft andere tips?
En heeft iemand ervaring met Airasia? Vluchtinfo opvragen via de website wil maar niet lukken...

Alvast bedankt,

Janneke

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Vlucht van Bangkok naar Chang Mai

#2 Bericht door Edje » zaterdag 22 oktober 2005, 12:21

janneke schreef:Hallo,

In januari vliegen wij naar Bangkok. Ik wil aansluitend op onze KLM-vlucht een binnenlandse vlucht naar Chang Mai boeken. Bij Thai Airways kost dat ca. 5000 baht voor 2 personen, dat schijnt nogal prijzig te zijn voor Thaise begrippen. Wie heeft andere tips?
En heeft iemand ervaring met Airasia? Vluchtinfo opvragen via de website wil maar niet lukken...

Alvast bedankt,

Janneke
Moet lukken Janneke. http://www.airasia.com Enkeltje 499 baht exl.
Groetjes; Edje

Bartje

#3 Bericht door Bartje » zaterdag 22 oktober 2005, 15:29

Als je aansluitend wil hebben kom je met Thai Airways het beste uit...deze vliegen meerdere keren per dag. Ik weet niet hoe zwaar je baggage is maar bij Thai heb je daar geen problemen mee op een binnenlandse vlucht. Bij de prijsvechters is het mogelijk dat je er iets voor moet betalen boven een bep. gewicht.....maar dat zal niet veel zijn denk ik!
Heb je de tijd dan kun je voor een paar euro goedkoper vliegen!

janneke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 15 oktober 2005, 22:28

#4 Bericht door janneke » maandag 24 oktober 2005, 20:54

Bedankt voor de reakties! Airasia deed het beter toen ik de firewall even uit had gezet... :idea: inderdaad een stuk goedkoper maar zover ik nu kan zien, vliegen die alleen 's ochtends. Misschien toch beter/goedkoper om een nachtje in Bangkok te blijven en daarna door te vliegen naar Chang Mai.

Janneke

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#5 Bericht door Edje » dinsdag 25 oktober 2005, 17:53

janneke schreef:Bedankt voor de reakties! Airasia deed het beter toen ik de firewall even uit had gezet... :idea: inderdaad een stuk goedkoper maar zover ik nu kan zien, vliegen die alleen 's ochtends. Misschien toch beter/goedkoper om een nachtje in Bangkok te blijven en daarna door te vliegen naar Chang Mai.

Janneke
Een nachtje BKK kost ook al gauw 1000 baht pp, dan kun je beter de middagvlucht naar Chiang Mai nemen met Thai.
Overigens is een dag relaxen in BKK ook nooit weg. Boek via internet een hotel ( bv http://www.333travel.nl het Eastin Hotel )en vermeld dat je vroeg aankomt en meteen bij aankomst van je kamer gebruik wilt maken. Niet gaan slapen, even opfrissen, gebruik maken van het zwembad en daarna lekker slenteren door de omgeving, bv Prathunam kledingmarkt. Een bezoek aan de vlakbij gelegen draaiende tower, waar je een fantastisch uitzicht hebt, vooral bij het invallen van de avond, is ook niet te versmaden. Je dag is zo om .
Prettige reis en vacantie.
Groetjes; Edje

KhonThai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: zondag 10 juli 2005, 18:27
Locatie: Moo 9 (Pak Chong)

#6 Bericht door KhonThai » donderdag 27 oktober 2005, 11:13

Geen vlucht boeken, gewoon terplekke een vlucht pakken. Kost 1500 Baht en ik zou NOK-air pakken, nwe toestellen en goede service.
All is right with the world !

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#7 Bericht door Okie » donderdag 27 oktober 2005, 16:09

hmmmmm NOK air met nieuwe toestellen :? volgens mij zijn het voormalige toestellen van thaiair, likkie verf over de buitenzijde maar aan de binnen kant is het nog steeds dat mooie paars van Thai air. Air asia vliegt wel met nieuwe toestellen.

Okie

janneke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 15 oktober 2005, 22:28

#8 Bericht door janneke » donderdag 27 oktober 2005, 20:40

Heeft iemand daar ervaring mee, ter plekke een ticket halen? Hoe groot is de kans dat er geen plek meer is? Als je om 12.30 uur in Bangkok landt, wat is dan een realistische tijd voor een vlucht naar Chang Mai?

Janneke

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#9 Bericht door Okie » vrijdag 28 oktober 2005, 15:07

Thai air heeft ongeveer 12 vluchten naar Chiang Mai per dag daar bij komt nog dat NOK air, air Asia en Bangkok airways ook diverse vluchten hebben per dag. Als je om 12.30 pm land dan moet je rekening houden met 2 uur voor de paspoort controle, bagage op pikken en verplaatsen naar domestic airport. IK WEET HET, HET KAN SNELLER. dus een vlucht rond 14.30-15.00 uur is zeer goed haalbaar. Plek is er altijd wel tenzij je in de vakantie periodes zit van de Thai zelf dan kan je wel is een paar uur moeten wachten.

Heb deze vlucht al 16 maal gemaakt en eigenlijk maar 1 keer een paar uur moeten wachten omdat de vluchten vol zaten. Dit was overigens op 3 januari.

Ik koop mijn tickets altijd op het vliegveld omdat ik nooit van te voren weet of ik de volgende dag ga verplaatsen. Dat komt bij mij vaak op als .....

Okie

janneke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 15 oktober 2005, 22:28

#10 Bericht door janneke » vrijdag 28 oktober 2005, 22:12

Bedankt Okie en anderen,

We gaan het er op wagen. En lukt het niet, dan is er nog niet echt iets aan de hand... het is namelijk onze vakantie dus haast hebben we niet!

Janneke

Sylvia

#11 Bericht door Sylvia » vrijdag 04 november 2005, 11:10

Hoi Janneke,

Ik ben net terug uit Thailand en heb zowel met Air Asia als met 12Go gevlogen, beiden low budgetmaatschappijen, van Bangkok naar Chiang Mai, ticket ter plekke gekocht op vliegveld. Geen enkel probleem er gaan zoveel vliegmaatschappijen die kant op, dat er altijd wel een plek beschikbaar is. Fijne vakantie

Sylvia

KhonThai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: zondag 10 juli 2005, 18:27
Locatie: Moo 9 (Pak Chong)

#12 Bericht door KhonThai » dinsdag 22 november 2005, 01:13

janneke schreef:Heeft iemand daar ervaring mee, ter plekke een ticket halen? Hoe groot is de kans dat er geen plek meer is? Als je om 12.30 uur in Bangkok landt, wat is dan een realistische tijd voor een vlucht naar Chang Mai?

Janneke
Ik heb een aantal domestic flights gemaakt, eenmaal met 12Go (oud toestel) en daarna altijd met NOK, goede en nieuwe toestellen. Ze zullen waarschijnlijk ook oudere toestellen hebben maar die heb ik nog niet gehad.

En de kans dat je mee kunt is zo goed als 100%, ze vliegen geloof ik elke paar uur naar CM. Je hoeft dus nooit echt lang te wachten.
All is right with the world !

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”