thai-food

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

thai-food

#1 Bericht door henkypenky » donderdag 20 oktober 2005, 16:45

na korte tijd op deze fora te hebben rondgekeken en af en toe mijn zegje te hebben gedaan , wil ik toch een topic openen over iets wat mij eigenlijk vanaf het begin al verbaasd :
waarom geen apart forum over eten en drinken in thailand ?
okay , hoort bij cultuur , maar alle thais die ik ken zowel in thailand als belgie zijn gek op eten , drinken en feesten :D
ik ook trouwens en met mij zeker nog anderen hier of niet :?:
vandaar dit onderwerp dus 8)
allez , wie heeft er nog meer zin in thai-food :?:
laat horen ( lezen ) :!:

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#2 Bericht door Reinie » donderdag 20 oktober 2005, 17:00

Henky,

Ik zou het heerlijk vinden! Ik zou zeggen, gooi eens wat recepten in de groep. Iets met kip of iets vegetarisch?

Groet,

Reinie 8)

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » donderdag 20 oktober 2005, 18:20

na 12 jaar thai en laos food , komt het mij zo langerzamerhand de strot uit.. daarom kook ik s'avonds meestal hollandse pot..

in nederland zijn trouwens goeie thaise kookboeken te koop ...

maar goed , een eenvoudig recepje kao man kai...

stukjes gekookte kip op rijst met een sausje en een watersoepje erbij..

het is alleen jammer , als je dat thuis maakt ,het lang niet zo lekker smaakt..

waar dat aan ligt, weet ik ook niet...



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: thai-food

#4 Bericht door Edje » donderdag 20 oktober 2005, 21:02

henkypenky schreef:na korte tijd op deze fora te hebben rondgekeken en af en toe mijn zegje te hebben gedaan , wil ik toch een topic openen over iets wat mij eigenlijk vanaf het begin al verbaasd :
waarom geen apart forum over eten en drinken in thailand ?
okay , hoort bij cultuur , maar alle thais die ik ken zowel in thailand als belgie zijn gek op eten , drinken en feesten :D
ik ook trouwens en met mij zeker nog anderen hier of niet :?:
vandaar dit onderwerp dus 8)
allez , wie heeft er nog meer zin in thai-food :?:
laat horen ( lezen ) :!:
Zoals Willem al aanhaalt, na enkele jaren komt de kauw je de strot uit. Gelukkig is er overal Westeren food te koop.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Thai Food : opnieuw

#5 Bericht door JohanS » vrijdag 21 oktober 2005, 11:52

Wat mij opvalt bij de Thaise vrouwen die ik hier in België ken; is dat ze af en toe wel wat westers eten maar dat ze steeds zo snel mogelijk terug 'Thai Food' willen hebben. Ik heb een idee dat europeanen meer open staan voor allerlei vreemde keukens.
Mijn vrouw is zeer goed geïntegreerd in het dagelijks leven in belgie, maar op gebied van het eten is dit wel een probleem ; ze kookt steeds thai voor haar en af en toe zal ze iets westers eten.
Voor mij geen probleem zo krijg ik in het jaar ook van deze heerlijke gerechten voorgeschoteld.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

tja ....

#6 Bericht door henkypenky » vrijdag 21 oktober 2005, 14:27

khonkaen schreef:na 12 jaar thai en laos food , komt het mij zo langerzamerhand de strot uit.. daarom kook ik s'avonds meestal hollandse pot..

in nederland zijn trouwens goeie thaise kookboeken te koop ...
wie had het over kookboeken ?
dat ik een speciaal thai-food ( and drink ) forum zou toejuichen betekent zeker niet dat ik bedoel dat iedereen daar enkel maar non-stop recepten moet of mag plaatsen . er valt over de thaise keuken m.i. genoeg te kletsen of misschien zelfs wel te discussieren :)
ook restaurant-tips uitwisselen en info over de keuken verstrekken aan reizigers die er voor het eerst heen gaan valt onder de mogelijkheden .
dat een paar leden van deze ( nederlandse ) site in thailand of elders in azie wonen of meerdere maanden per jaar vertoefen is toch geen reden om zo maar een voorstel als dit met ' er zijn goede thaise kookboeken genoeg ' af te doen lijkt mij of heb ik het mis ? ik kan slecht een voorstel doen voor een forum ' dutch cooking ' voor jullie , die daar de plaatselijke keuken ' je strot uit komt ' :lol:
ik heb trouwens zo goed als niks met hollandse kost buiten capucijners en hutspot , dan nog liever die van de middellandse-zee landen ( frankrijk , spanje , italie , griekenland etc. ) :D
.
.
. allez , afwachten maar wat er nog komt aan reacties .
live and let live !

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: thai-food

#7 Bericht door henkypenky » vrijdag 21 oktober 2005, 14:29

Edje schreef:
henkypenky schreef:na korte tijd op deze fora te hebben rondgekeken en af en toe mijn zegje te hebben gedaan , wil ik toch een topic openen over iets wat mij eigenlijk vanaf het begin al verbaasd :
waarom geen apart forum over eten en drinken in thailand ?
okay , hoort bij cultuur , maar alle thais die ik ken zowel in thailand als belgie zijn gek op eten , drinken en feesten :D
ik ook trouwens en met mij zeker nog anderen hier of niet :?:
vandaar dit onderwerp dus 8)
allez , wie heeft er nog meer zin in thai-food :?:
laat horen ( lezen ) :!:
Zoals Willem al aanhaalt, na enkele jaren komt de kauw je de strot uit. Gelukkig is er overal Westeren food te koop.
zie dus mijn reactie aan ' willem ' s.v.p.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

Thai food

#8 Bericht door Altena » vrijdag 21 oktober 2005, 15:39

Ja aan alles kan niet gedacht worden, maar je opmerking is wel helder en begrijpelijkmaar ieder heeft zo zijn eigen opvattingen.

Maar.............

Op http://www.isaanforum.xsbb.nl

is er wel de gevraagde optie voor je
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#9 Bericht door khonkaen » vrijdag 21 oktober 2005, 16:58

vanavond bracht mijn thaise buurman mij een grote kom soep , door zijn vrouw gekookt..
kippepootjes, wortelen, uien , aardappelen ..
thai homecooking, was erg lekker..

mijn vrouw kookt uitsluitend laos , gebruikt veel chili's , pla ra , groenten en kleefrijst.. en wat vlees of zoute vis erbij

not my cup of tea..

gelukkig is hier voldoende bekend voedsel te koop , zoals bloemkool , andijvie , peen en uien, groene asperges , snijboontjes , chinese, witte en rode kool .. en aardappelen.. .. af en toe een gehaktballetje erbij of een carbonaatje ... gestoofde visfilet met worteltjes, peultjes en een mosterdsausje is ook niet te versmaden..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

Thai food

#10 Bericht door Altena » vrijdag 21 oktober 2005, 17:02

Willem,

Waar Big-C en Lotus al niet goed voor zijn he :lol: :wink:
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

thai food

#11 Bericht door henkypenky » zaterdag 22 oktober 2005, 10:24

Altena schreef:Ja aan alles kan niet gedacht worden, maar .....

Op http://www.isaanforum.xsbb.nl

is er wel de gevraagde optie voor je
nou een mogelijkheid is het , maar als jij dat dan zo'n toffe optie vindt ? ! ? sorry ik moet er dus wel ff om lachen :
een forum over isaan-keuken ja , maar die vier topics zonder reactie zijn toch echt niet waarvoor ik dan nog van hieruit heen en weer gaan surfen :lol: het was maar een idee van me en ik dacht dat er nog meer mensen waren zoals ik voor wie een reis naar thailand zeker voor een derde uit eetplezier bestaat naast rondreizen en relaxen :D
of heeft iedere farang die hier komt soms ook een thaise vrouw thuis die dagelijks een super-lekkere tom-kha-gai of een red-curry voor hem bereidt :?:
allez afwachten dan maar , misschien komen er nog wel wat reacties .....

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

idee

#12 Bericht door Altena » zaterdag 22 oktober 2005, 10:31

Eeen idee hebben en dan een opmerking plaatsen, uiteraard alls is nieuw maar krijg je een optie aangeboden hoe prematuur ook ga dan niet roepen van bla bla

" de beste stuurlui aan wal"

zullen we maar zeggen, en misschien kan jezelf dan e.e.a beter en gelijk goed doen succes.

Ik help wel mee
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

stuurlui

#13 Bericht door henkypenky » zaterdag 22 oktober 2005, 10:43

sorry hoor , wat dat nu met beste stuurlui te maken heeft is mij ff en raadsel :?
ik lachte dus niet om je link maar gewoon om het feit dat bij de 4 topics die er tot nu zijn geplaatst , nog niet ene reactie staat . nou zo'n forum hoef ik dus even niet want een forum is voor mij nog steeds een klets/discussieplek en geen oase van doodse rust .
er zijn nog wel veel meer sites met fora waar ik kom die over ' koken ' gaan maar ik miste het hier gewoon hier op een heus thailand-forum want m.i. hoort thai-food hier zeker thuis :D

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Thaise keuken

#14 Bericht door Chang » zaterdag 22 oktober 2005, 11:43

henkypenky,

Een forum 'thaise keuken' is gemaakt. Ik hoop dat je hier veel plezier aan zult beleven, en veel in zult posten.

onderwerp gesloten.

Chang

Gesloten

Terug naar “Diversen”