douane

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

douane

#1 Bericht door gast » woensdag 19 oktober 2005, 09:59

Een tijdje geleden heb ik wat kleding besteld voor mezelf in Thailand. Het ging om wat shirtjes, longsleeves en wat broeken. Bij elkaar zo'n tien stuks. Ik kreeg het pakketje keurignetjes thuisbezorgd en het was opengemaakt door TPG post i.v.m douane inklaring. Wat wil dit precies zeggen? Heeft TPG post dit overgenomen.

En wat gebeurt er als de douane het pakket niet doorlaat. Moet ik afstand doen van mijn kleding of een boete?

Bedankt voor jullie antwoord.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#2 Bericht door frumau » woensdag 19 oktober 2005, 11:35

Interessante vraag. Weet ik helaas niet. Je kunt het als algemene vraag aan de TPG stellen natuurlijk....

Als de douane het niet doorlaat omdat het nepkleding is dan wordt het iig vernietigd. Als het genuine is kan het zijn dat je eerst importrechten moet betalen..
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: douane

#3 Bericht door Edje » woensdag 19 oktober 2005, 20:00

gast schreef:Een tijdje geleden heb ik wat kleding besteld voor mezelf in Thailand. Het ging om wat shirtjes, longsleeves en wat broeken. Bij elkaar zo'n tien stuks. Ik kreeg het pakketje keurignetjes thuisbezorgd en het was opengemaakt door TPG post i.v.m douane inklaring. Wat wil dit precies zeggen? Heeft TPG post dit overgenomen.

En wat gebeurt er als de douane het pakket niet doorlaat. Moet ik afstand doen van mijn kleding of een boete?

Bedankt voor jullie antwoord.
TPG is niet bevoegd om poststukken te openen, dit mag alleen gebeuren bij de Douane. Indien de inhoud van het pakket bedenkelijk is krijg je ten alle tijden eerst bericht alvorens er actie wordt ondernomen. Is het gelegaliseerde kleding dan zal je er invoerrechten en BTW over moeten betalen.( bewaar dus altijd je rekening) Is het nep kleding dan verdwijnt het onder collega's nadat jij getekend hebt dat je er geen aanspraak meer op wilt maken, doe je dit niet dan krijg je een forse boete.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » woensdag 19 oktober 2005, 20:30

Even een citaat van de TPG-site:

"In Nederland is TPG Post door de Nederlandse Overheid aangewezen om het inklaringsproces uit te voeren."

TPG is dus wel bevoegd om poststukken open te maken en te controleren.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”