stekkers

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

stekkers

#1 Bericht door Gast » maandag 17 oktober 2005, 12:54

Hallo,
ik ga as woensdag 19 oktober naar thailand, pattaya ben al langzaambegonnen met mijn koffer in te pakken maar nu heb ik een klein vraagje.

het zal zeker voorkomen dat ik me batterijen oplader een keer moet gebruiken, voor me photo toestel. Passen onze nederdlandse stekkers in de stekkerdozen daar????? of moet ik wereld stekkers meenemen????????

Groetjes

jaapj

#2 Bericht door jaapj » maandag 17 oktober 2005, 12:57

Ja nederlandse stekkers passen gewoon in thaise contactdozen
gr
jaapj

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#3 Bericht door Edje » woensdag 19 oktober 2005, 20:18

jaapj schreef:Ja nederlandse stekkers passen gewoon in thaise contactdozen
gr
jaapj
Maar pas op, oude Belgische stekkers werken weer niet. Let er op dat het een EURO stekker is, past altijd, soms een beetje bewegen voor je contact hebt.
Groetjes; Edje

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door stevenl » donderdag 20 oktober 2005, 07:13

En mocht het nu niet passen, dan kun je overal adapters krijgen.

Gast

#5 Bericht door Gast » dinsdag 15 november 2005, 08:00

Let wel op met dure apparatuur, mijn laptop ging na 1 week in Thailand al kapot na een stroompiek in het netwerk. Koop een stekkerdoos met een fuse erin om de laptop te beschermen.
(Moest hem terugsturen naar Nederland voor reparatie en de Nederlandse douane rekende me vrolijk 350 euro invoerhefing terwijl ik hem gewoon in nederland heb gekocht!!!!! Ik had de bon niet niet meegenomen naar Thailand, stelletje #%*&@) :x

Ken
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2005, 05:22
Contacteer:

#6 Bericht door Ken » dinsdag 15 november 2005, 08:04

Anonymous schreef:Let wel op met dure apparatuur, mijn laptop ging na 1 week in Thailand al kapot na een stroompiek in het netwerk. Koop een stekkerdoos met een fuse erin om de laptop te beschermen.
(Moest hem terugsturen naar Nederland voor reparatie en de Nederlandse douane rekende me vrolijk 350 euro invoerhefing terwijl ik hem gewoon in nederland heb gekocht!!!!! Ik had de bon niet niet meegenomen naar Thailand, stelletje #%*&@) :x
Dat was mijn bericht (vergeten in te loggen sorry)
De stekkerdoos waar ik het over had kun je kopen bij alle supermarkten in Bangkok en zijn rond de 300 baht. Mijn TV is ook al een keer doorgebrand maar die was gelukkig van het appartement waar ik verblijf :P

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » dinsdag 15 november 2005, 11:02

inderdaad varieert de stroomsterkte in thailand van 200-240 volt en valt regelmatig helemaal weg ..
de duurdere apparatuur , zoals de pc en de tv dienen nog extra beveiligd te worden..
door oa de al eerder genoemde fuse contactdozen ...
mijn pc staat ook aangesloten op een UPS, een apparaat met ingebouwde zelfoplaadbare accu met nog een aantal dingen , dat voor een constante stroomsterkte zorgt... bij stroomuitval kan je nog 20 minuten doorwerken , om hetgeen waar je mee bezig bent af te maken..

mijn tv en audio draaien op een tuner van de UBC satellite ontvanger.. bij veranderende weersomstandigheden , krijg je 'low signal' of 'no signal' op je scherm te zien .. bij stroomuitval , gaan de tuner en de tv gewoon uit.. op de audio heb ik via ubc , 30 muziek zenders, waarvan
10 thaise zenders, alles cd kwaliteit..

het kost allemaal wel wat meer , maar niets is onmogelijk in het moderne thailand


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#8 Bericht door Edje » dinsdag 15 november 2005, 20:24

Alle nieuwe aparaten zoals laptops, lcd tv's zijn voorzien van van een voedingstrafo doe spanningen van 110 tot wel 280 V aankunnen. Dit is over het algemeen voldoende om je apparatuur te beschermen. Deze apparaten hebben dan een externe voedingsunit. Heeft jou apparaat dit niet dan kan hij alleen maar spanning tussen 210 en 240 volt aan, dus niet beschermd tegen overspanning. Voor beide sijstemen geld om een stekkerdoos aan te schaffen met een overspanningsbeveiligen voor eventuele blikseminslag. Let op: is er een overspanning geweest dan moet je de overspanningsbeveiliging vernieuwen.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”