visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Aw

visum

#1 Bericht door Aw » maandag 17 oktober 2005, 11:18

ik wil graag een 60 dagen visum aanschaffen. hebben jullie dat gedaan via het consulaat/ambassade of via visumdienst? ik was van plan het per post aan te vragen bij het consulaat, hebben jullie daar goeie/slechte ervaringen mee? Via de visumdienst betaal je zo'n 30 euri extra namelijk en dat vind ik namelijk nogal veel..

pong

was in A'dam zo gepiept

#2 Bericht door pong » maandag 17 oktober 2005, 15:35

je zegt niet waar je woont, maar een belletje (=per telefoon) is toch zo gedaan? dan weet je het zeker.
Bij het conulaat in Ams/laieresestr, vorig jaar, duurde het 12 min, betalen per pin 9ws nog goedkoper, toen, als de normale 1900 bt, die in Thaild geldt)
Ik vermoed (=weet niet zeker) dat per post enkel via de embassy in den haag gaat. en google is je beste vreind: de consul had een goede website met alle info (misschien zelfs met link op de thaialnd pag.............

AW

#3 Bericht door AW » maandag 17 oktober 2005, 16:44

'k woon in groningen en even langs is dus niet echt een optie. En ik bedoelde idd de ambassade, het lijkt mij ook betrouwbaar, maar op de visumdienst zeggen ze dat het rechtstreeks via ambassade nog wel eens niet goed gaat (maar ik snap ook wel dat ze op die manier klanten proberen te werven). Ben gewoon benieuwd naar ervaringen met ambassade.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#4 Bericht door frumau » maandag 17 oktober 2005, 21:23

Geen ervaringen aangezien ik nooit langer dan 30 dagen naar Thailand ben gegaan. Eind dit jaar zal ik pas voor het eerst een 60 dagen visum aanvragen. Dus ik kan je nu helaas niet helpen.

Cheers,
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

Re: visum

#5 Bericht door Altena » dinsdag 18 oktober 2005, 16:02

Aw schreef:ik wil graag een 60 dagen visum aanschaffen. hebben jullie dat gedaan via het consulaat/ambassade of via visumdienst? ik was van plan het per post aan te vragen bij het consulaat, hebben jullie daar goeie/slechte ervaringen mee? Via de visumdienst betaal je zo'n 30 euri extra namelijk en dat vind ik namelijk nogal veel..

Nee,
niet extra betalen voor visum afhandelingen je kan het eventueel per post laten afhandelen, geen enkel probleem.
Meer hierover vindt je onder visum op http://www.isaanforum.xsbb.nl
Ook de kosten staan erbij
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

AW

#6 Bericht door AW » woensdag 19 oktober 2005, 08:29

Hallo, dank jullie voor de reacties. Ik ga 'm idd gewoon per post aanvragen. Op het visum-aanvraag formulier moet je een Thais adres invullen. Wat moet ik daar invullen, ik ga reizen en heb geen vast adres.. is het adres van het eerste guesthouse waar ik ga verblijven bijvoorbeeld een idee? groetjes!

Gast

#7 Bericht door Gast » woensdag 19 oktober 2005, 10:22

Je paspoort per post opsturen lijkt me niet verstandig, ik zou het niet doen.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

Visum

#8 Bericht door Altena » woensdag 19 oktober 2005, 15:12

Anonymous schreef:Je paspoort per post opsturen lijkt me niet verstandig, ik zou het niet doen.
Lijkt me geen probleem, is bestaat ook zoiets als aantekenen dit doe je m.i. altijd met belangrijke stukken e.d.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

KhonThai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: zondag 10 juli 2005, 18:27
Locatie: Moo 9 (Pak Chong)

#9 Bericht door KhonThai » maandag 24 oktober 2005, 18:51

Als je in de buurt van de grens komt, Burma of zo, ga je gewoon ff de grens over en weer terug. Dan begint je periode dat je in Thailand mag blijven weer opnieuw. Visa aanvragen is dus niet nodig.

AW

#10 Bericht door AW » vrijdag 28 oktober 2005, 22:07

Ik heb een 60 dagen visum aangevraagd bij het thaise consulaat. Kreeg m'n visum na 2 dagen al toegestuurd, super service dus wat mij betreft! heb idd alles (o.a. m'n paspoort) aangetekend laten versturen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”