Lufthansa

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Lufthansa

#1 Bericht door JohanS » vrijdag 14 oktober 2005, 20:23

Wie heeft ervaring met Lufthansa om naar Bangkok te vliegen.
Prijs / Kwaliteit enz.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » vrijdag 14 oktober 2005, 23:28

Lufty werkt samen met Thai air, ik denk dat het indezelfde klasse ligt als onze KLM

Okie

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#3 Bericht door henkypenky » zaterdag 15 oktober 2005, 16:45

Okie schreef:ik denk dat het indezelfde klasse ligt als onze KLM
misschien bedoel je in dezelfde prijsklasse , maar de service bij lufthansa is wel ff een klasse hoger dan bij klm :!:
live and let live !

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Controle

#4 Bericht door JohanS » zaterdag 15 oktober 2005, 17:01

Dat was ook mijn idee, plus ik ben niet zo zot van de douane controle in Schiphol.
We zijn er 3 maal geland en een 1 keer werden onze valiezen ondersteboven gezet door een ZEER onvriendelijke douanier.
Misschien was het omdat we Belgen waren maar hij was serieus p**ss**
dat hij niets kon vinden.
De volgende was een jong chinees meisje dat dezelfde behandeling kreeg maar dit was alleen erger want zij sprak geen engels.
Mijn vrouw heeft toen kunnen helpen omdat zij vlot kantonees spreekt.
Zeker geen reclame voor nederland als gastvrij land.

Ik begrijp dat dit soort van kontrole moet gebeuren en in de toekomst alleen maar meer zal plaatstvinden maar het kan nog steeds op een vriendelijke manier. Men is pas schuldig tot men iets verdacht gevonden heeft.

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#5 Bericht door dirk » zaterdag 15 oktober 2005, 17:09

Ik ben ook geen fan van de KLM, maar de KLM heeft toch niets te maken met de douanecontrole?
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#6 Bericht door henkypenky » zaterdag 15 oktober 2005, 17:12

dirk schreef:Ik ben ook geen fan van de KLM, maar de KLM heeft toch niets te maken met de douanecontrole?
hij woont in belgie en lufthansa vetrekt uit bru via frankfurt .
met china-airlines b.v. moet je per trein van belgie naar amsterdam en daar inchecken en bij terugkomst door de douane .
ook bagage in ams is shitt ! duurt altijd eeuwig :evil:
live and let live !

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Inderdaad

#7 Bericht door JohanS » zaterdag 15 oktober 2005, 17:26

De douane en KLM hebben inderdaad niets met elkaar te maken.
Het is de combinatie belgie, trein, schiphol en KLM dat niet goed is.

Het opvallende is dat bij alle andere vluchten vanuit Belgie, Duitsland, Oostenrijk en de UK is ook wel eens ben gecontroleerd maar dat het steeds op een deftelijke manier gebeurde.

Het probleem is echter dat wij vanuit zaventem totaal geen rechtstreekse vluchten naar bangkok hebben. En binnenkort met al het gebakkeleid over de nachtvluchten misschien zelfs geen luchthaven meer.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » zondag 16 oktober 2005, 09:33

Lufthansa is een goede kwalitiet maatschappij. Heb zelf vele malen met hun gevlogen op de FRA-BKK route maar ook vele ander routes. Aan te bevelen....

Dat ze onderdeel zijn van de Star Alliance combinatie maakt het er nog beter op voor het verzamelen van air miles met Star. Ook bijv. Thai en SAS en Singapore airlines. Geeft je genoeg mogelijkheden om altijd te 'sparen'. Ik vlieg al twee jaar voor niks doordat ik voorheen altijd Star vloog...... Niet slecht...

pong

kan beter

#9 Bericht door pong » maandag 17 oktober 2005, 15:43

LH is beetje beter als KL, beiden stukken minder als welke Asian airline dan ook [vwb on-board service). heb zelf freq flyer pas van ROP=Thai, en kan dus in de LH lounges etc.
Vloog terug eind sept BKK-(TG)-FRA/overstap-LH-AMS: bagage was er niet (evenmin van veel anderen met overstap): bleek later dat de BUNDESGRENZSCHUTZ hem extra had gecontroleerd.
Tip/je: voor hetzelfde geld, en nu met dezelde mijlen (ook M&M) kun je wrs ook SWISS boeken: dat is dan zeker een betere keus
in het LAAGseizoen is ook SQ=singy goed te betalen en blijft nr 1 qua service, en ze vliegen toch nog vanaf Zaventem?

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

brussels-airport

#10 Bericht door henkypenky » donderdag 20 oktober 2005, 16:31

pong schreef:LAAGseizoen is ook SQ=singy goed te betalen en blijft nr 1 qua service, en ze vliegen toch nog vanaf Zaventem?
tja , was het maar waar , sq vliegt minstens anderhalf jaar al niet meer op brussel :(

Gast

Re: Controle

#11 Bericht door Gast » zaterdag 22 oktober 2005, 14:24

JohanS schreef:Dat was ook mijn idee, plus ik ben niet zo zot van de douane controle in Schiphol.
We zijn er 3 maal geland en een 1 keer werden onze valiezen ondersteboven gezet door een ZEER onvriendelijke douanier.
Misschien was het omdat we Belgen waren maar hij was serieus p**ss**
dat hij niets kon vinden.
De volgende was een jong chinees meisje dat dezelfde behandeling kreeg maar dit was alleen erger want zij sprak geen engels.
Mijn vrouw heeft toen kunnen helpen omdat zij vlot kantonees spreekt.
Zeker geen reclame voor nederland als gastvrij land.

Ik begrijp dat dit soort van kontrole moet gebeuren en in de toekomst alleen maar meer zal plaatstvinden maar het kan nog steeds op een vriendelijke manier. Men is pas schuldig tot men iets verdacht gevonden heeft.
En wat te denken bijv.van de Belgische douaniers??, en van de Thaise?
Ieder oponthoud wordt als vervelend ervaren door een ieder, maar laten we nu niet gaan generaliseren.Veelvuldig hebben de douaniers van Belgie ook geen "goesting"

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”