visum nodig voor mijn Thaise vrouw?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jan43

visum nodig voor mijn Thaise vrouw?

#1 Bericht door Jan43 » woensdag 12 oktober 2005, 11:01

Wij gaan volgend jaar anderhalve maand op vakantie naar Thailand.
Mijn Thaise vrouw heeft naast een Thais paspoort nu ook een Nederlands paspoort.
Mijn vraag is of mijn Thaise vrouw nu ook een visum nodig heeft of kan ze beide paspoorten gebruiken.
Alvast bedankt voor de info.

groetjes Henk

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » woensdag 12 oktober 2005, 11:14

Thais passpoort gebruiken bij inkomst en uitgaan van Thailand. Geen visa nodig.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

visum

#3 Bericht door Altena » woensdag 12 oktober 2005, 12:34

Wat Manuel schreef is duidelijk, bij verlaten van Thailand toont zij haar Thaise paspoort en bij binnenkomst in Nederland het Nederlands-paspoort en vervolgens de proceduere in omgekeerde volgorde.

geen enkel probleem
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Bartje

#4 Bericht door Bartje » woensdag 12 oktober 2005, 22:26

Ik...mijn vriendin heeft ook 2 paspoorten. Wij blijven 3 mnd in Thailand..bij het uitreizen ziet de douane dat daar geen visum in staat voor Thailand (Nl paspoort) hoe werkt dit dan?

Bartje

#5 Bericht door Bartje » woensdag 12 oktober 2005, 22:41

Nog eentje....uitreizen naar Nl, dan kijkt de Thaise douane of er geen overstay is....zien ze gelijk dat er geen datum van arrival in staat! Laat ze haar Thaise paspoort zien staat daar natuurlijk geen visum voor NL in.
Roept dit nou geen vragen op?
De Thaise ambassade in Den Haag heeft 3 mnd geleden mijn vriendin verteld dat ze een visum aan moest vragen.....en dat snap ik eigenlijk ook niet! Maar voor alle andere zaken in TH kan ze haar Thaise i.d. gebruiken!

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

visa

#6 Bericht door Altena » donderdag 13 oktober 2005, 03:16

Officieel behoort men een visum aan te vragen als je alles volgens de regels wilt gaan doen. Maar de regels geven je ook de mogelijkheid om geheel legaal te reizen zoals eerder aangegeven.
Dit zijn de bekende "mazen" in de wet.

Men heeft een persoon de mogelijkheid gegeven om twee verschillende paspoorten te hebben en dat is niet om er boodschappen mee te gaan doen.

Niemand, kan je verplichten wanneer je op welk moment, welk paspoort gebruikt, die keuze vrijkheid heb je zelf gekregen.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Reeds verschillende jaren ..

#7 Bericht door JohanS » donderdag 13 oktober 2005, 09:51

Reeds verschillende jaren doen wij dit zo, zonder visa.
Bij het terug naar België vliegen geven wij het Thais paspoort met de Belgische Identiteitskaart (deze is gelijk aan het visa).
Wij laten het belgisch paspoort pas bij binnenkomst in europa zien.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: visum

#8 Bericht door Edje » donderdag 13 oktober 2005, 15:55

Altena schreef:Wat Manuel schreef is duidelijk, bij verlaten van Thailand toont zij haar Thaise paspoort en bij binnenkomst in Nederland het Nederlands-paspoort en vervolgens de proceduere in omgekeerde volgorde.

geen enkel probleem
Toch voorzie ik problemen als je zo handelt, met name de luchtvaartmaatschap. Bij het aanvaarden van de terugreis zal ze moeten inchecken met haar NLPP omdat ze dat op de heenreis ook heeft gedaan. Hier wordt geconstateerd dat er geen stempels in haar PP staan. Wat zijn de gevolgen hiervan?
Het beste lijkt me om de reis te doen met alleen haar Th.PP, let op dat het ticket haar naam vermeld zoals in haar Th.PP, bij terugkomst op Schiphol bijde documenten overleggen. Met deze manier verwacht ik geen enkel probleem en hoeft zij ook geen visum aan te vragen.
Groetjes; Edje

Bartje

#9 Bericht door Bartje » donderdag 13 oktober 2005, 16:12

Erg duidelijk is het niet, voorheen toen ze nog geen NLpp had werd natuurlijk bij het uitreizen van Bangkok haar Thaise pas gecontroleerd of er een visum in zit anders kon ze het vliegtuig niet in!
Laat je het NLpp zien staan daar dus geen stempels in...???? Wie weet nu hoe het werkelijk zit?
Het beste is maar om een visum aan te vragen, of een visum-run te doen.....

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#10 Bericht door Edje » vrijdag 14 oktober 2005, 20:12

Bartje schreef:Erg duidelijk is het niet, voorheen toen ze nog geen NLpp had werd natuurlijk bij het uitreizen van Bangkok haar Thaise pas gecontroleerd of er een visum in zit anders kon ze het vliegtuig niet in!
Laat je het NLpp zien staan daar dus geen stempels in...???? Wie weet nu hoe het werkelijk zit?
Het beste is maar om een visum aan te vragen, of een visum-run te doen.....
Niet nodig, lees mijn vorige posting. Op haar Th.pp wordt ze altiid binnen gelaten. ( thais staatsburger)Ze moet wel het formulier invullen wat ze in het vliegtuig krijgt. Bij uitreis het zelfde pp tonen waarin het formulier zit, geen enkel probleem. Bij aankomst op Schiphol bijde pp's tonen waaruit blijkt dat ze nederlandse is en zo kan binnenhuppelen.
Nu duidelijk?
Groetjes; Edje

Bartje

#11 Bericht door Bartje » zaterdag 15 oktober 2005, 08:37

Nog niet Edje! Voorheen keek de vliegmaatschappij in Bangkok of er een visum in haar Thaise paspoort staat....zoniet dan kon ze niet instappen!

Bartje

#12 Bericht door Bartje » zaterdag 15 oktober 2005, 08:46

Maar we gaan het proberen in december! Volgens de Thaise ambassade mag ze alleen haar NL paspoort gebruiken, voor internationaal reizen omdat ze genaturaliseerd tot Nederlandse!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#13 Bericht door Edje » zaterdag 15 oktober 2005, 19:48

Bartje schreef:Nog niet Edje! Voorheen keek de vliegmaatschappij in Bangkok of er een visum in haar Thaise paspoort staat....zoniet dan kon ze niet instappen!
Zoals al eerder gezegt, gebruik het Th.pp( moet uiteraard wel geldig zijn ), zorg dat haar naam op het ticket overeenkomt met de naam in het Th.pp. Vul in het vliegtuig het formulier voor het visum in met de gegevens van haar Th.pp, ook het paspoort nummer. Nu heeft ze alle stempels in haar Th.pp staan en is uitreizen geen probleem. Bij aankomst op Schiphol bijde pp's tonen.
Zo doen wij het al jaren en hebben nooit problemen gehad.
Voordeel; zij hoeft geen visum aan te vragen.
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#14 Bericht door frumau » zondag 16 oktober 2005, 10:29

Ik wist niet dat Nederland een dubbele nationaliteit accepteerde voor Thai..... Ik dacht dat ze moeten kiezen bij Nederlandse naturalisatie. Alleen de mannen kunnen niet de nationaliteit opgeven van de Thaise staat dus die kunnen er twee hebben...
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Bartje

#15 Bericht door Bartje » zondag 16 oktober 2005, 11:23

Mijn vriendin moest ook afstand doen van de Thaise nationaliteit. De Nederlandse regering staat dit namelijk niet toe. Bij het naturaliseren teken je daar ook voor. Doch de voor de Thaise regering is/blijft ze altijd Thaise, dwz ze is altijd weer welkom. Maar m.b.t. aanschaf onroerend goed e.d. is zij "Alien" Veel westerse genaturaliseerde Thai verzwijgen dat zij genatuuraliseerd zijn in dit verband.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”