1 maand rondtrekken door thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
froukje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 10 oktober 2005, 16:49
Locatie: Uitgeest

1 maand rondtrekken door thailand

#1 Bericht door froukje » maandag 10 oktober 2005, 16:57

Ik ga half november een maand rondtrekken door thailand en heb hier natuurlijk erg veel zin in maar ik vraag mij af hoeveel ik daar ongeveer voor kwijt zal zijn. (ex reisbescheiden)
We zijn in iedergeval niet van plan om bv het eerste de beste hotel te nemen en zo...

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » maandag 10 oktober 2005, 17:43

Je kan het duurste hotel nemen, je kan een leuk budget hotel nemen, maar je kan ook een kartonnen doos nemen voor onder een viaduct.
Alles heeft zijn prijs.
Eten moet je ook in Nederland (is in Thailand stuk goedkoper), openbaar vervoer is goed geregeld en ook niet duur.
Ik wil maar zeggen, je kan goedkoop en heel duur doen.
Als je zo eens over het net surft weet je wat een beetje hotel kost. Schrijf die hotels op, als je dan in Thailand bent weet je welke hotels je wilt hebben.
Boek voor de eerste nacht(en) een hotel, kan je de volgende dag(en) rustig een andere zoeken. Zie je gelijk wat van Bangkok.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

rondtrekken

#3 Bericht door Altena » dinsdag 11 oktober 2005, 14:34

Afhankelijk waar je in Thailand bent en een hotel wilt nemen, globaal zijn de kosten tussen de 300 en 600bath per nacht.
Maar je hebt ze ook voor pak um beet 1500bath.
In Nongkai bijv. betaal je voor kamer met airco 750bath en in Chumphae kamer met airco 500bath.
Bangkok, pataya hebben weer hun eigen prijzen.
Maar geef je oren en ogen goed de kost en wat dirk al aangaf alles heeft zijn prijs.

Veel plezier
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

#4 Bericht door Eric » woensdag 12 oktober 2005, 19:51

Het ligt er aan wat je van plan bent! De laatste keer dat ik in thailand was, was ik ca. 1200 eur. kwijt, daar zaten dus overnachtingen, eten, binnenlandse vluchten(3X) bij. Ik heb niet echt zuinig aan gedaan, lees niet low-budget. Dus als je normaal met je geld omgaat, ben je dit ongeveer kwijt. Mijn reisschema was: Bangkok, Chang-mai, koh Chang, Phuket, koh Lanta, koh Samui, Bangkok.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » donderdag 13 oktober 2005, 00:18

tja , net zoals iedereen al gezegd heeft , je kan net zoveel geld uitgeven als je zelf wilt..

ga je low budget , dan reis je met local busses, of 3e klas trein, eet je in wegrestaurantjes voor 25 baht.. , slaap je in guesthouses voor 150 baht..als je dan nog geen bier drinkt , ben je helemaal goedkoop uit..
tempels en shoppingmalls kan je gratis bezoeken..
1000baht / 20 eu is dan ruim voldoende per dag .. per persoon gerekend

maar bij alles wat je doet, neem daar de tijd voor..

je kan natuurlijk ook duurder, alle waar naar zijn geld .. maar het is verstandig om een vast bedrag per dag in gedachten te houden..

ga je op luxe, dan kan je in hotels slapen tussen de 2.000. en 10.000 baht




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

froukje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 10 oktober 2005, 16:49
Locatie: Uitgeest

#6 Bericht door froukje » zondag 30 oktober 2005, 11:19

Bedankt voor de reacties en de tips!
Over 2 weken zitten we in het vliegtuig, kan haast niet wachten!!!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”