aanvraag visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
badejong
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 17 september 2005, 13:33

aanvraag visum

#1 Bericht door badejong » zaterdag 17 september 2005, 13:51

Hoi
Kan ik alvast een visum regelen als de vertekdatum nog niet bekend is,en gaat dit dan in op het mement dat ik in thayland aankom.Ik hoor/lees het wel en alvast bedankt
gr Ben

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » zaterdag 17 september 2005, 17:50

Neem aan dat je over een 60 dagen visum spreekt, dat gaat in zodra je Thailand binnen komt. Toeristen visum krijg je in het vliegtuig en is 30 dagen geldig.

Okie

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#3 Bericht door frumau » zaterdag 17 september 2005, 18:24

Je kan 30 dagen zonder visum Thailand in. Zie Gateway2Thailand Visumzaken. Wil je langer dan heb je een visum nodig.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

visum

#4 Bericht door Altena » dinsdag 20 september 2005, 14:55

Okie schreef:Toeristen visum krijg je in het vliegtuig en is 30 dagen geldig.

Okie
:roll: Klopt niet helemaal denk ik, je bedoeld te zeggen dat je een formulier uitgereikt krijgt in het vliegtuig en dat moet invullen :wink:
aan de hand van de ingevulde gegevens wordt een visum daadwerkelijk pas afgegeven in/op de luchthaven.

Zo is het toch :wink:
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: visum

#5 Bericht door Edje » dinsdag 20 september 2005, 18:02

Altena schreef:
Okie schreef:Toeristen visum krijg je in het vliegtuig en is 30 dagen geldig.

Okie
:roll: Klopt niet helemaal denk ik, je bedoeld te zeggen dat je een formulier uitgereikt krijgt in het vliegtuig en dat moet invullen :wink:
aan de hand van de ingevulde gegevens wordt een visum daadwerkelijk pas afgegeven in/op de luchthaven.

Zo is het toch :wink:
Zout en slakje, maar je hebt volkomen gelijk.
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#6 Bericht door frumau » woensdag 21 september 2005, 09:54

Klopt idd. Maar omdat je niet naar de ambassade hoeft en niet voor het visum hoeft te betalen als je max 30 dagen gaat en slechts een stempeltje krijgt in het paspoort noem ik het niet een visumaanvraag.......... :)
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

marcus

visum

#7 Bericht door marcus » woensdag 21 september 2005, 16:12

Als je een visum regelt op de ambassade of het consulaat in Belgie of Nederland heb je drie maanden de tijd om in thailand aan te komen

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

Re: visum

#8 Bericht door Petra » woensdag 21 september 2005, 18:00

marcus schreef:Als je een visum regelt op de ambassade of het consulaat in Belgie of Nederland heb je drie maanden de tijd om in thailand aan te komen
Vreemd dat ze dan bij het consulaat in Amsterdam tegen ons zeggen dat het visum in gaat op het moment dat ze het (op het consulaat in Amsterdam) stempelen in je paspoort.... wat het moment van aanvragen is! :roll:
Wij gingen 1,5 maand voor onze reis, maar konden het weer cancelen omdat het meteen in ging... we moesten maar terug komen vlak voor vertrek. :?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#9 Bericht door dirk » woensdag 21 september 2005, 18:52

Tot nu toe heb ik altijd meegemaakt dat een visa pas ingaat "upon arrival", dwz. je visatijd gaat pas in als je het land binnen komt.
Dat is niet alleen in Thailand, maar overal in de wereld.
Ik denk dat er een misunderstanding is geweest.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: visum

#10 Bericht door Edje » woensdag 21 september 2005, 19:29

Petra schreef:
marcus schreef:Als je een visum regelt op de ambassade of het consulaat in Belgie of Nederland heb je drie maanden de tijd om in thailand aan te komen
Vreemd dat ze dan bij het consulaat in Amsterdam tegen ons zeggen dat het visum in gaat op het moment dat ze het (op het consulaat in Amsterdam) stempelen in je paspoort.... wat het moment van aanvragen is! :roll:
Wij gingen 1,5 maand voor onze reis, maar konden het weer cancelen omdat het meteen in ging... we moesten maar terug komen vlak voor vertrek. :?
Waarschijnlijk een communicatie storing. Na ontvangst van het visum moet je binnen 90 dagen Thailand inreizen anders is het niet meer geldig. Dit staat ook op de stempel vermeldt.
Groetjes; Edje

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

#11 Bericht door Petra » vrijdag 23 september 2005, 05:29

Wij zijn op 3/8 naar het consulaat in Amsterdam geweest.
Het stempel vermeld: good for 3 journey(s) to Thailand. This visum must be utilized (= benut) before 3/2/06.

Wij hebben speciaal nog gevraagd of dat betekende dat we dan vóór
3-2-06 het visum voor de eerste keer moesten gebruiken. Nee, dat was de totale geldigheid van het visum, het ging dus in op 3/8 en verliep op 3/2.

Een communicatiestoring door het consulaat... het is toch niet het eerste visum wat ze afgeven daar? :? Het was ook mevrouw Plug die daar zat, die ook vermeld staat in het stempel. Geen uitzendkracht die maar zei wat ze zelf had bedacht... :shock:
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

Gast

#12 Bericht door Gast » dinsdag 18 oktober 2005, 18:03

this visa must be utilized before ..... voor de datum moet de laatste stempel zijn gebruikt.Simpel toch...??

KhonThai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: zondag 10 juli 2005, 18:27
Locatie: Moo 9 (Pak Chong)

#13 Bericht door KhonThai » maandag 24 oktober 2005, 18:53

Als je in de buurt van de grens komt, Burma of zo, ga je gewoon ff de grens over en weer terug. Dan begint je periode dat je in Thailand mag blijven weer opnieuw. Visa aanvragen is dus niet nodig.

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Een optelsom

#14 Bericht door soulwy » vrijdag 09 juni 2006, 10:31

Dusse...ik maak de volgende optelsom:

Visum aanvragen (het snelst in A'dam las ik..was het niet binnen 20 minuten?)
-->
Visum binnen
-->
binnen 90 dagen na ontvangst van visum naar het land toegaan (in dit geval Thailand)
-->
visum gaat in vanaf de eerste stap en eerste dag op het Thaise bodem
-->
Tadaa...happy happy in Thailand.
-->
Na 89/90 dagen een dagje naar het buurland en opnieuw visum aanvragen om verder blij te kunnen zijn.

Appeltje eitje...????
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#15 Bericht door Mitmig » zaterdag 10 juni 2006, 16:39

Kan alleen spreken over het non O jaarvisum. Dat gaat inderdaad in op de dag dat het consulaat het visum in je paspoort zet en blijft dan een jaar geldig (oftewel 15 maanden, als je vlak voor afloop van het visum nog een visumrun maakt).

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”