Emigreren zonder kapitaal

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sjeffrey
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2005, 22:46

Emigreren zonder kapitaal

#1 Bericht door Sjeffrey » vrijdag 26 augustus 2005, 22:48

Hi,

Ik wil met iemand anders (nu 23 & 24 jaar oud) emigreren naar Thailand. Om eerlijk te zijn hebben we absoluut niet genoeg geld. Oftewel een startkapitaal van niks. ( € 3000,-)
Toch wil ik weten of er mogelijkheden zijn om ons er te kunnen vestigen en goed te kunnen leven aldaar. Is het uberhaupt mogelijk om daar te wonen zonder een startkapitaal?

Zelf zat ik te denken aan export van goederen om zo een leefbaar inkomen te genieten.

Maar nogmaals, ik ben een leek maar wil er toch dolgraag heen op welke manier dan ook. Alle tips zijn welkom....

Bedankt zover...

franky
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 07 juli 2005, 11:20

#2 Bericht door franky » zaterdag 27 augustus 2005, 10:48

Nou ja, je geeft het antwoord zelf al in de 2e zin. "Om eerlijk te zijn hebben we absoluut niet genoeg geld."
Ik ken wel mensen van jullie leeftijd die zonder veel geld zijn vertrokken naar buiten de EU, maar die gingen meestal naar Australie, Nieuw Zeeland of Canada. En die waren na een half jaar tot enkele jaren ook weer terug in NL. In Thailand wonen en werk vinden is niet zo makkelijk zonder specifieke vaardigheden. Voor "normale simpele" banen krijg je gewoon geen werkvergunning. Misschien dat jullie het als Engels leeraar kunnen proberen, zonder specifieke vaardigheden is dit misschien wel het enige dat mogelijk is. Export van goederen kun je wel vergeten met zo'n klein startkapitaal.

Mijn tip voor als je toch gaat: toch maar een retourticket boeken.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer: