Emigreren zonder kapitaal

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sjeffrey
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2005, 22:46

Emigreren zonder kapitaal

#1 Bericht door Sjeffrey » vrijdag 26 augustus 2005, 22:48

Hi,

Ik wil met iemand anders (nu 23 & 24 jaar oud) emigreren naar Thailand. Om eerlijk te zijn hebben we absoluut niet genoeg geld. Oftewel een startkapitaal van niks. ( € 3000,-)
Toch wil ik weten of er mogelijkheden zijn om ons er te kunnen vestigen en goed te kunnen leven aldaar. Is het uberhaupt mogelijk om daar te wonen zonder een startkapitaal?

Zelf zat ik te denken aan export van goederen om zo een leefbaar inkomen te genieten.

Maar nogmaals, ik ben een leek maar wil er toch dolgraag heen op welke manier dan ook. Alle tips zijn welkom....

Bedankt zover...

franky
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 07 juli 2005, 11:20

#2 Bericht door franky » zaterdag 27 augustus 2005, 10:48

Nou ja, je geeft het antwoord zelf al in de 2e zin. "Om eerlijk te zijn hebben we absoluut niet genoeg geld."
Ik ken wel mensen van jullie leeftijd die zonder veel geld zijn vertrokken naar buiten de EU, maar die gingen meestal naar Australie, Nieuw Zeeland of Canada. En die waren na een half jaar tot enkele jaren ook weer terug in NL. In Thailand wonen en werk vinden is niet zo makkelijk zonder specifieke vaardigheden. Voor "normale simpele" banen krijg je gewoon geen werkvergunning. Misschien dat jullie het als Engels leeraar kunnen proberen, zonder specifieke vaardigheden is dit misschien wel het enige dat mogelijk is. Export van goederen kun je wel vergeten met zo'n klein startkapitaal.

Mijn tip voor als je toch gaat: toch maar een retourticket boeken.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » zaterdag 27 augustus 2005, 13:22

Franky heeft het meest al gezegd....

Ik zou zelf niet met 3000 Euro op vakantie gaan, laat staan emigreren....

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#4 Bericht door Okie » zaterdag 27 augustus 2005, 19:14

nou Manuel met 3000 euro (150.000 baht kan je toch echt wel een leuke vakantie hebben in Thailand :lol: Het ligt er natuurlijk wel aan met hoeveel personen maar zelfs met 2 personen kan je je nog aardig vermaken lijkt mij.

Okie

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » zondag 28 augustus 2005, 04:11

emigreren naar thailand is een langdurige zaak
je kan wel in thailand wonen met een jaarvisum .. vereisten een aantoonbaar maandelijks inkomen van 65.000 baht , of een aantoonbaar bankaccount van 800.000 baht ..
na 3 jaar een jaarvisum kan je een resident visum aanvragen en na
3 jaar een residentvisum kan je een thais paspoort aanvragen ..
vereisten de thaise taal in woord en geschrift te beheersen

je kan een bedrijf opstarten ...vereisten 2.000.000 baht op een bankaccount en de verplichting om 4 thaise werknemers in dienst te nemen

thailand is nederland niet, en zij hebben hun zaakjes goed geregeld

groets
willem
niets is perfect en niets is blijvend

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#6 Bericht door khonkaen » zondag 28 augustus 2005, 04:18

franky schreef:Nou ja, je geeft het antwoord zelf al in de 2e zin. "Om eerlijk te zijn hebben we absoluut niet genoeg geld."
Ik ken wel mensen van jullie leeftijd die zonder veel geld zijn vertrokken naar buiten de EU, maar die gingen meestal naar Australie, Nieuw Zeeland of Canada. En die waren na een half jaar tot enkele jaren ook weer terug in NL. In Thailand wonen en werk vinden is niet zo makkelijk zonder specifieke vaardigheden. Voor "normale simpele" banen krijg je gewoon geen werkvergunning. Misschien dat jullie het als Engels leeraar kunnen proberen, zonder specifieke vaardigheden is dit misschien wel het enige dat mogelijk is. Export van goederen kun je wel vergeten met zo'n klein startkapitaal.

Mijn tip voor als je toch gaat: toch maar een retourticket boeken.
leraar engels is ook zo makkelijk niet meer .. de regering is wel van plan om in de toekomst 20.000 engelse leraren aan te trekken .. vereisten doctoraal engels

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

#7 Bericht door Gast » zondag 28 augustus 2005, 14:25

Het is dus een eitje om jezelf in Thailand te vestigen. Ik bedoel 16.000 euro is niet zoveel om een jaar visum te krijgen. Dus 16.000 euro voor 3 jaar vastzetten op een thaise bank rekening en je hebt een residentvisum (wat is dat precies?). En dan krijg je nog eens rente op die 16.000 euro ook voor 3 jaar. Kun je rentenieren. En aangezien ze in Nederland niet zien dat je een inkomen hebt hoef je geen belasting te betalen over je rente en verlies je je uitkering ook niet.

Dus die 800.000 baht en/of 65.000 is zo ie zo makkelijk te doen. Rente + uitkering + baan in thailand.

Sjeffrey
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2005, 22:46

#8 Bericht door Sjeffrey » dinsdag 30 augustus 2005, 11:20

bedankt allemaal voor info-tips... Ja ik weet het ,het is weinig. Misschien een beter idee om er te gaan werken of wat dan ook. Waar een wil is is een weg. Misschien bewandel ik nu een nauwelijks te lopen pad maar goed, we zien wel...

Gast

#9 Bericht door Gast » woensdag 14 september 2005, 18:16

Anonymous schreef:Het is dus een eitje om jezelf in Thailand te vestigen. Ik bedoel 16.000 euro is niet zoveel om een jaar visum te krijgen. Dus 16.000 euro voor 3 jaar vastzetten op een thaise bank rekening en je hebt een residentvisum (wat is dat precies?). En dan krijg je nog eens rente op die 16.000 euro ook voor 3 jaar. Kun je rentenieren. En aangezien ze in Nederland niet zien dat je een inkomen hebt hoef je geen belasting te betalen over je rente en verlies je je uitkering ook niet.

Dus die 800.000 baht en/of 65.000 is zo ie zo makkelijk te doen. Rente + uitkering + baan in thailand.
lol rente in Thailand , heb er wel wat geld staan .... en het meeste dat ik krijg is 2% op een jaar :roll:

Teuntje

Ja de Thai hebben dat goed geregelt

#10 Bericht door Teuntje » vrijdag 07 oktober 2005, 22:37

Kijk de Thai hebben dat goed geregelt, en aan klaplopers, luizen in de pels, hebben ze ook niets. Wat ik je aanraadt is om goed te bestuderen waar een relistische mogelijkheid is voor een expat om het hoofd bovenwater te houden. Dan in Nederland de skils opdoen en door goed sparen voldoende bij mekaar te rakelen om een jaar zonder inkomsten in Thailand door te brengen. Alternatief is expast worden voor een grote onderneming, maar dan ben je zeker 10 jaar te jong, ook in ervarings pakket en ik denk qualificaties. Kortom een roze droom, vergeet het maar

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”